کدخبر: 19450

بزرگ ترین آزمون ورودی برای دانشگاه های کشور

 

 

کنکور سراسری بزرگ ترین آزمون ورودی برای دانشگاه های کشورمان می باشد که از جدی ترین اهداف دانش آموزان شرکت در این رقابت بزرگ است. هر داوطلب در ابتدا باید با شناخت توانمندی ها و شرایط و همچنین زمینه علاقه مندی خود انتخاب رشته پایه نهم به دهم را انجام دهد تا مسیر خود را مشخص نماید. سپس با توجه به رشته گروه انتخابی برنامه ریزی خود را برای رسیدن به اهداف انجام دهد. در این مسیر داوطلبان معمولا با چالش هایی روبرو می شوند که قابل پیش بینی می باشد، از جمله این چالش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برنامه ریزی کنکور سراسری را چگونه انجام دهم؟

از چه زمانی مطالعه را آغاز کنم؟

منابع مناسب برای کنکور کدام است؟

در کدام آزمون آزمایشی شرکت کنم؟

کدام مشاوره کنکور بهتر است؟

آیا مشاوره کنکور حتما لازم است؟

آیا در کلاس های کنکور شرکت کنم؟

چگونه درس بخوانم؟ چگونه تست بزنم؟

در کدام بازه ها و چگونه جمع بندی انجام دهم؟

چگونه تحلیل آزمون انجام دهم؟

تراز آزمون من باید در چه حدودی باشد؟

نحوه مطالعه هر درس چگونه است؟

 

اکنون میرسیم به نقطه ای که شما در کنکور سراسری ثبت نام کرده اید و با انبوهی از سوالات احساس سردرگمی می کنید. اما می خواهید بدانید که آیا بدون مشاوره هم می شود به جواب این سوالات رسید؟ خب واقعیت این است که هر شخصی اگر بخواهد و تلاشگر هم باشد می تواند به هرچیزی که می خواهد برسد اما رسیدن به هر تجربه ای قطعا نیازمند آزمون و خطا های فراوانی خواهد بود پس اگر مسابقه کنکور روبروی شماست و میخواهید با آزمون و خطا به بسیاری از روش هایی که قبلا افراد رتبه برتر به آن رسیده اند، برسید باید بدانید که زمان برای شما محدود و بسیار ارزشمند است و باید زمان خود را برای مطالعه صحیح بگذارید.

 

 

در این شرایط وجود یک مشاور خوب میتواند بسیار کمک کننده باشد مدت زمان آماده سازی داوطلبان برای حضور در جلسه کنکور سراسری، نسبتا محدود می باشد. در نتیجه نمی توان در این مسیر از ده ها مشاور مختلف و چندین شیوه مشاوره ای گوناگون بهره برد و خود را در مسیر هر موجی قرار داد. البته در نظر داشته باشید که یک مشاوره غلط و نابجا می تواند سهم به سزایی در جا ماندن داوطلب از قافله کنکور داشته باشد! و یک مشاور خوب باید ویؤگی های زیر را داشته باشد:

1.مشاوری که برای کنکور سراسری انتخاب می کنیم باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ برای آن که یک انتخاب موفق داشته باشید در ابتدا باید با ایده آل ترین حالت یک مشاور خوب آشنا شوید.

2.مشاور خوب باید از اهداف شما در کنکور سراسری شناخت کاملی داشته باشد و از آینده شغلی و مسیر رسیدن به هر رشته آگاهی کافی داشته و شما را برای رسیدن به آن راهنمایی نماید.

3.همچنین یک مشاور ایده آل از رتبه های و کارنامه های کنکور سراسری در سال های گذشته آگاه می باشد و درصد های لازم برای هر درس را به طور اختصاصی می داند و شما را برای رسیدن به رتبه مورد نیاز راهنمایی خواهد کرد.

4.یک مشاور ایده آل از آخرین چاپ کتاب های کمک آموزشی و منابع کنکور سراسری آگاه است و می تواند با بیان ویژگی های هر منبع و مقایسه منابع مختلف برای شما بهترین منبع را انتخاب کند.

5.مشاور شما باید از شرایط ثبت نام کنکور سراسری آگاه باشد تا شمارا برای ثبت نام درست و عدم محرومیت در کنکور سراسری هدایت کند.

6.یک مشاور خوب باید دارای فن بیان قوی باشد و به شما انگیزه ادامه مسیر را بدهد.

7.مشاوری که به صورت مداوم و روزانه پیگیر وضعیت شما باشد و نسبت به مشکلات شما آگاه بوده و بر طبق آن برنامه ریزی لازم را انجام دهد برای شما بهترین خواهد بود.

8.یک مشاور خوب باید از تمام بازه های زمانی جمع بندی و برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت آگاه باشد و در زمان درست به شما هشدار های لازم را بدهد.

9.مشاوری که از سطح سوالات آزمون های آزمایشی آگاه باشد و بهترین آزمون را بر اساس سطح تان برای شما انتخاب کند یک مشاور خوب است.

10.همچنین مشاوره کنکور باید برای شما در صورت نیاز اساتید معتبر و با تجربه را معرفی نموده و همگام با کلاس ها و برنامه شما با شما پیش برود.

اما باید بدانید که هر مشاوری برای شما مفید نیست! شرایط شما باید به طور کامل بررسی شود و اهداف خود را مشخص نمایید سپس با توجه به سطح درسی شما و اینکه چقدر زمان برای مطالعه دارید و بسیاری از عوامل دیگر یک مشاور با شرایط مشابه شما برایتان در نظر گرفته می شود. مثلا اگر قبلا در آزمون سراسری شرکت کرده اید و دوره کارشناسی را گذرانده باشید و میخواهید مجددا در کنکور شرکت کنید بی شک مشاوری برای شما باید انتخاب شود که با چالش های مسیرتان آشنا باشد و خود نیز از این مسیر عبور کرده باشد. پس اولین ویژگی مشاوره در مرکز آکادمی آریانا انتخاب مشاور مخصوص شما با توجه به شرایط شخصی شما می باشد.

 

ارسال نظر: