کدخبر: 19462

تأثیر صفحه کابینت بر دکوراسیون آشپزخانه و زیبایی کابینت ها

یکی از اساسی ترین پارامترهای دکوراسیون داخلی، نوع طراحی کابینت آشپزخانه و اجزای آن است. جذابیت یک خانه، با آشپزخانه ای زیبا تکمیل می شود و در واقع برای داشتن یک خانه ایده آل باید طراحی آشپزخانه با سایر قسمت های خانه هماهنگی کامل داشته باشد.

 

منظور از طراحی آشپزخانه تنها به دکوراسیون و چیدمان وسایل محدود نمی شود، بلکه باید خلاقیت و روح زندگی در آن پاشیده شود. برای ایجاد فضایی جدید استفاده از طرح های متنوع مدرن و کلاسیک بسیار موثر خواهد بود.

امروزه بر خلاف سالهای قبل، هر کسی معمار خانه‫ی خودش است و کمتر کسی دیگر با یک معمار داخلی برای دکوراسیون منزل خود مشورت می‫گیرد، زیرا امروزه به دلیل تنوع بسیار بالایی که در متریال های داخلی به وجود آمده است، هر کسی می‫تواند با توجه ب بودجه، سلیقه و فضایی که در اختیار دارد، بهترین دکوراسیون را برای منزل خود برنامه ریزی کند.

برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه نه تنها تمرکز گذاشتن فقط روی کلابینت ها کافی نیست، بلکه اشتباه هم هست، زیرا تمرکز کردن روی یک نقطه از منزل یا آشپزخانه کافی نیست! همانطور که برای خوش‫پوش بودن همیشه لباس های متناسب با هم را تن می‫کنیم، به همان اندازه هم باید به تناسب بین متریال های دکوراسیون داخلی توجه نشان دهیم.

با کمک کابینت های متناسب با فضا و سایر قسمت های دکوراسیون داخلی، و ست کردن بین کابینتی و صفحه کابینت با آن، آشپزخانه ای بسیار زیبا و شیک برای خود بسازید. زیرا همانطور که می دانید مهم‫ترین قسمت یک آشپزخانه کابینت ها و اجزای آن هستند که به اصطلاح بسیار به چشم می آیند. بنابراین تأثیر صفحه کابینت بر دکوراسیون آشپزخانه فراتر و بیشتر از آن چیزی است که فکرش را می‫کنید.

تأثیر صفحه کابینت بر دکوراسیون آشپزخانه، انتخاب بهترین مدل صفحه کابینت

16

اگر قصد دارید آشپزخانه را خودتان طراحی کنید، باید از تمام سلیقه و خلاقیت خود استفاده کنید. برای مثال شما این امکان را دارید که بر اساس فضای آشپزخانه خود کابینت های چند طبقه یا کابینت های هوایی و زمینی را انتخاب کنید.

این روزها در ساخت صفحه کابینت از متریال های مختلفی استفاده می شود و با توجه به اینکه یکی از مهم ترین عوامل داشتن آشپزخانه ای جذاب، استفاده از متریال های لوکس و جذاب است، پیشنهاد می‫شود برای انتخاب یک صفحه کابینت مناسب و آشنایی با انواع صفحه کابینت های لوکس و بسیار جذاب، با آن ها آشنایی پیدا کنید:

صفحه کابینت اس پی ال SPL:

17

اگر بخواهیم خیلی عامیانه به این سوال پاسخ دهیم، باید بگوییم اس پی ال متشکل از فشرده شدن چندین لایه کاغذ کرافت روی هم است. اینکه نام کاغذ به چشمتان خورد به این معنی نیست که مقاومت محصول پایین است، چون این محصول با به روزترین و مدرن ترین تکنولوژی روز اروپا در دست تولید است.

ماهیت این متریال تقریباً بر پایه ی چوب، اما کاملاً متفاوت با چوب است! چه از لحاظ مقاومت در برابر شکنندگی و چه از لحاظ مقاومت در برابر حرارت و رطوبت.

مزایای صفحه کابینت SPL :

  • مقاومت در مقابل خط و خش 100%
  • آنتی باکتریال بودن 100%
  • عدم جذب رطوبت 100%
  • مقاومت در مقابل 22 اسید
  • مقاومت بالا دربرابر حرارت غیرمستقیم و در برابر ظروف داغ
  • عدم جذب لکه و رسوب حتی پس از گذشت چندین ساعت
  • نظافت و نگهداری بسیار آسان
  • داشتن بزرگ ترین اسلب در بازار ایران به منظور اجرای یکپارچه

صفحه کابینت مارمونایت:

18

مارمونایت چیست؟ سنگ مارمونایت یک صفحه سنگ مصنوعی مهندسی شده و با کیفیت است که برای استفاده به عنوان صفحه کابینت، رویه کابینت، صفحه ی میز، و روشویی و ... طراحی شده است.

سنگ مارمونایت یک متریال نوین به شمار می رود. و ترکیبی از سنگ های کورین و کوارتز است به گونه ای که 1 میلیمتر کوارتز روی 11 میلیمتر کورین، فشرده و کشیده میشود. به همین دلیل سنگ مارمونایت خواص هردو سنگ را داراست. مارمونایت دارای دو ضخامت 2 و 12 میلیمتری است که هر دوی آن ها، در دکوراسیون داخلی کاربرد فراوانی دارند.

سنگ مارمونایت بیشتر در سبک کلاسیک و مدرن به کار میرود. البته استفاده از متریال ها با طرح های مختلف در دیزاین آشپزخانه، بستگی به سلیقه و انتخاب افراد دارد و بایدی وجود ندارد.

یکی از ویژگی های خاص و منحصر به فرد سنگ مارمونایت این است که شما در نگاه اول و هنگام تماشای سنگ مارمونایت، گمان می کنید که در حال تماشای یک تکه سنگ طبیعی هستید! رگه های ظریف و برجسته ای که روی سنگ مارمونایت وجود دارند، باعث شده اند که سنگ مارمونایت شباهت زیادی به سنگ طبیعی داشته باشد.

صفحه کابینت کورین:

این صفحه درواقع ماده‌ای مصنوعی و مهندسی شده است که از پلیمرهای اکرلیک و سایر مواد معدنی تهیه می‌شود. ترکیب این موارد در قالب‌هایی با ابعاد خاص ریخته شده و طبق فرآیندهای خاص و دقیقی تولید می‌شوند. توصیه می‌کنیم بدون بررسی مزایا و معایب کورین برای خرید این مدل از صفحه کابینتی اقدام نکنید.

صفحه کابینت سنگ طبیعی:

سنگ‌های طبیعی مانند گرانیت و مرمر از سنگ‌های جامد استخراج می‌شوند و به صورت تخته‌ای بریده می‌شوند و صیقل داده می‌شوند تا سطحی درخشان و صاف داشته باشند.

کانترهای سنگ طبیعی بسیار مقاوم هستند و می توانند در برابر سایش، آتش و گرما و لکه ها مقاومت کنند. اگر چه مراقبت بالایی را  میطلبد و هر چند سال یک بار سطح آن باید صیقل بخورد، با این حال همیشه جزو اولین انتخاب های افراد برای صفحه کابینت و کانتر و... بوده است.

در کل، صفحات کابینت سنگ طبیعی دارای ظاهر زیبا، دوام بالا و سهولت در نگهداری هستند، اما نیاز به نصب توسط کارشناس و نگهداری دارند و قیمت آن‌ها بالاست.

سخن پایانی:

درک صحیح از اصول طراحی کابینت و صفحه کابینت آشپزخانه به شما کمک می کند تا در هنگام تصمیم گیری در مورد فضای آشپزخانه انتخابی هنرمندانه و کاربردی داشته باشید.

هنگام طراحی آشپزخانه جدید، بسیاری از عناصر مختلف لوازم خانگی، بین کابینتی ها، کف پوش و دیوارپوش، قطعات تزئینی و ... باید به مجموعه ای کامل و یکپارچه تبدیل شوند تا بافت و فرم هماهنگ داشته باشند.

 

ارسال نظر: