کدخبر: 19574

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 4 تا 6 ساله

 

مزایای یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان 4 تا 6 ساله بسیار است . زبان انگلیسی بعنوان زبان دوم به کودک ما در بزرگسالی کمک میکند تا بتواند به راحتی با محافل علمی و آموزشی دنیا ارتباط برقرار نماید و برای کار یا کسب و کار به پتانسیل های خارج از مرز های جغرلفیای بی اندیشد . همچنین آموزش زبان انگلیسی به کودکان 4 تا 6 ساله میتواند باعث ارتقا حافظه و تمرکز ، واژگان غنی تر، انعطاف پذیری بیشتر در تفکر، مهارت های تفکر انتقادی بهتر و  بسیاری موارد دیگر شود . تحقیقات نشان داده است کودکان در سنین پیش دبستانی  می توانند به طور طبیعی و بدون زحمت با منابع مناسب  و استفاده از روش آموزش درست و معلمان خوب دو زبانه شوند و این می تواند به رشد کلی کودک کمک زیادی کند.

باربارا لوست، متخصص روانشناسی رشد و زبان‌شناسی، استاد توسعه انسانی در دانشگاه کرنل، می‌گوید که «مزایای شناختی از دوزبانه شدن به دست می‌آید»،

 بنابراین یادگیری زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم یا زبان خارجی برای بچه‌های کوچک از زمان رشد تا بزرگسالی بسیار مهم است .لوست می‌گوید: «این مزیت‌های شناختی می‌تواند به موفقیت تحصیلی کودک در آینده کمک کند.

برای کمک به فرزندتان در یادگیری زبان انگلیسی در این سنین چه کاری می توانید انجام دهید؟

چندین نقطه عطف مرتبط با  آموزش و ارتقا مهارت برای کودکان وجود دارد. هر سال، کودکان مهارت های مختلفی را از طریق فعالیت ها و تمرین های خاص در خود پرورش می دهند . برای انتخاب بهترین گزینه‌ها برای کودک خود، ایده‌آل است که نقاط عطف یادگیری زبان انگلیسی را بدانید و از همه مهمتر بدانید که کودک شما می‌تواند در ۴، ۵ و ۶ سالگی به آن دست یابد.

6

نقاط عطف یادگیری انگلیسی برای کودکان 4 ساله

از این سن به بعد ، سطح زبان کودک با استفاده یک آموزش زبان انگلیسی در قالب کارگاه مادر و کودک میتواند  به طور چشمگیری افزایش می یابد. کوچولوی شما احتمالاً شروع به استفاده از جملات پیچیده‌تر و ساختارهای گرامری می‌کند - البته نه کاملاً درست، اما این بخشی از فرآیند است- همچنین در شناسایی اشیاء هم در انگلیسی و هم به زبان مادری‌اش بهتر خواهد شد .

 در این مرحله فرزند شما به احتمال زیاد:

صداها و حروف بیشتری را در زبان انگلیسی شناسایی می نماید . آنها می توانند قافیه ها را در حین خواندن آهنگ به زبان انگلیسی تشخیص دهند.

هنگام صحبت کردن، زبان مادری خود را از انگلیسی متمایز کنند.

 مجموعه واژگان آنها با افزودن کلمات جدید در مورد اشیاء مختلف بهبود  میابد و حتی در مورد کاربرد آنها صحبت میکنند.

خط خطی هایی شبیه حروف تولید نمایند.

سوالات ساده به زبان انگلیسی را مشخص کنند ، به ویژه آنهایی که به فعالیت های روزانه آنها اشاره دارد.

کمیت ها و مفهوم چند حرف اضافه ساده در مکان ها مانند «کنار»، «پشت» یا «بین» را درک نمایند.

با استفاده از فعل “be” به زبان انگلیسی سوالات ساده بله یا خیر بپرسند.

نقاط عطف یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان 5 ساله

برای یک کودک، تفاوت بین 4 سالگی و 5 سالگی بسیار زیاد است. همچنین در مورد نقاط عطفی که یک کودک می تواند در 5 سالگی به دست آورد نیز صادق است. در این زمان فرزند شما احتمالاً قادر خواهد بود:

از زبان تشریحی بیشتر برای پرسیدن سوالات، انتقال اطلاعات یا دادن پاسخ های دقیق تر به سوالات یا توضیحات بهتر استفاده نماید .

صداهای شروع کلمات را در انگلیسی تشخیص دهید و هیجاها را در کلمات ساده بشمارد. این اولین مرحله برای املا است و هر دوی اینها مهارت های مهم پیش  از خواندن هستند.

استفاده از ضمایر را درک نماید و از آنها به طور موثرتر استفاده کند.

نحوه جمع بستن اسامی را بداند و مرتباً از آنها استفاده کند.

یادگیری زمان گذشته و استمراری را با استفاده از پایان‌های کلماتی مانند -en و -ing شروع کند، البته گاهی اوقات آنها را به اشتباه استفاده نماید.

از "the" و "a" با وضوح بیشتری استفاده نماید.

برای صحبت در مورد مالکیت از ضمایر و فرم های ملکی استفاده نماید.

روابط مختلف بین اشیاء را درک کند و با استفاده از کلماتی مانند اولین، آخرین، راست، چپ، بالا یا پایین آنها را نشان دهد.

از حروف اضافه در انگلیسی با دقت بیشتری استفاده کند زیرا آنها  را بهتر می فهمد.

نقاط عطف یادگیری انگلیسی برای کودکان 6 ساله

وقتی کودک 6 ساله است، مهارت های ارتباطی او بسیار خوب است. در این مرحله، احتمالاً فرزند شما از انگلیسی و زبان مادری خود به طور مؤثرتری استفاده می کند و می تواند نظرات خود را ارائه دهد و حتی در مورد ایده ها بحث کند. همچنین، در این زمان فرزند شما به احتمال زیاد:

  • کلماتی که هم قافیه هستند را به راحتی تشخیص دهید.
  • آخرین صداهای کلمات را در انگلیسی شناسایی کنید.
  • از زمان گذشته استفاده کند، اما این بار با افعال بی قاعده.
  • برخی از لغات انگلیسی را با دید تشخیص دهید، زیرا مهارت خواندن کودک شما پیشرفته تر شده است .
  • شروع به یادگیری اعداد ترتیبی به زبان انگلیسی نماید.
  • معنی کلماتی را که نمی دانند یا کاملاً نمی شناسند بپرسید.
  • افعال کمکی مانند «داشتن»، «کردن» یا «بودن» را شناسایی کند.
  • هنگام صحبت کردن در Present Simple، شخص سوم را در انگلیسی مشخص نماید.
  • برای توصیف اشیاء یا موقعیت‌ها از صفت‌ها در انگلیسی به طور مؤثرتری استفاده نماید .
  • مفاهیم مربوط به زمان مانند دیروز، امروز، فردا یا هفته گذشته را درک کند.
  • در املای کلمات ساده بهتر عمل نماید .

7

بهترین فعالیت ها

اکنون که تمام نقاط عطفی را که کودک شما احتمالاً در این سنین به دست خواهد آورد می دانید، وقت آن است که فعالیت هایی را انتخاب کنید که به او امکان می دهد زبان انگلیسی را به طور طبیعی و کارآمد یاد بگیرد. انتخاب سیستم آمورشی و نوع آموزش بسیار مهم است . استفاده از کارگاه مادر و کودک انگلیسی و کلاس های ترمیک آموزش زبان انگلیسی در آموزشگاه زبان کودک یا کلاس آنلاین زبان کودکان در قالب سبک آموزشی فان انگلیش گزینه های است که بر اساس زمان ، ظرفیت و پتاسیل شما و کودکان در دسترس میتواند باشد .

نقطه تمرکز اصلی در این سن استفاده از تکرار است. با این حال، این بدان معنا نیست که تمرینات مشابه را بارها و بارها انجام دهید. سبک آموزشی فان انگلیش  با استفاده از ابزارهای مختلف مانند کاربرگ ها، آهنگ ها یا فیلم آموزش زبان کودک مفهوم ، کودک را در محتوای آموزشی جذاب غرق مینماید .

یادتان باشد که یادگیری از طریق داستان‌گویی برای کودکان خردسال بسیار مفید است . سبک فان انگلیش از آن برای ایجاد موقعیت های محاوره در کودکان و استفاده ازل غات بهره می برد . علاوه بر این، از آنجایی که در این مرحله کودکان با قافیه بهتر عمل می‌کنند،  فان انگلیش با آهنگ‌های مختلف به زبان انگلیسی برای بچه‌ها کاری میکند تا بتوانند صدای کلمات را تمرین کنند  .

امروزه کودکان کاملاً با فناوری هماهنگ هستند، بنابراین از امتحان کردن برخی نرم‌افزارها و برنامه‌های آموزشی برای کمک به یادگیری زبان انگلیسی نترسید.

 در نهایت، یادتان نرود که روش‌های سنتی مانند فلش کارت، کاربرگ‌ها، کتاب‌ها و کتاب‌های صوتی به زبان انگلیسی مهم هستند، زیرا برای بهبود توانایی‌های خواندن کودک شما عالی هستند و به مهارت‌های نوشتاری او کمک می‌کنند.

 

ارسال نظر: