کدخبر: 19953

لباس کار های یکسره برای چه شغل هایی مناسب است؟

پوشیدن لباس کار، به‌ویژه لباس کار یکسره به کارگرانی که در محیط‌های صنعتی کار می‌کنند، کمک می‌کند تا از خطراتی که در محیط کار وجود دارد، مانند آتش، محصولات شیمیایی، ذرات ریز و... در امان باشند. این مسئله تنها مربوط به مشاغل صنعتی نیست، بلکه سایر محیط‌ها مانند کارخانه‌ها، صنایع ساخت‌وساز، تعمیرات خودرو و... هم با داشتن لباس کار یک شکل، علاوه‌بر ایجاد نظم و زیبایی ظاهری، نوعی شناسه برای پرسنل حساب می‌شود که تمرکز آن‌ها را روی کار خود بیشتر می‌کند. اگر شما هم در چنین مشاغلی فعالیت می‌کنید یا صاحب این نوع از کسب‌وکار هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را از دست ندهید. زیرا برایتان در مورد فواید پوشیدن لباس کار، انواع و نحوه خرید لباس کار یکسره از بهترین مرکز طراحی و تولید آن صحبت می‌کنیم.

 

لباس کار یکسره چیست و برای کدام مشاغل مناسب است؟

لباس کار یکسره، تمامی بدن فرد را می‌پوشاند و در بیشتر مدل‌ها به دلیل وجود جیب‌های بزرگ، باعث می‌شود تا کارگران به‌ویژه کسانی که در مشاغل مرتبط با انواع ابزارآلات ماشینی و صنعتی مانند تعمیرات خودرو و... مشغولند، بتوانند وسایل مورد نیاز شغل خود را در آن‌ها جای دهند تا در مواقع لازم از آن‌ها به راحتی استفاده کنند. بیلرسوت و سرهمی، نام‌های دیگر لباس کار یکسره است. که معمولا مدل‌های لباس کار یکسره آستین‌دار یا خلبانی، لباس کار دو بنده یا یکسره بدون آستین و سرهمی نسوز و لباس کار یکسره امدادی هم شامل آن می‌شود.

 

لباس کار یکسره برای بسیاری از شغل‌ها مناسب است، اما در زیر به برخی از مشاغلی که استفاده از لباس کار یکسره برای آنها مناسب است، اشاره می‌کنیم:

  • کارگران شاغل در کارواش؛
  • کارگران شاغل در زمینه برقکاری؛
  • کارگران شاغل در جوشکاری؛
  • کارگران کارگاه‌های نجاری؛
  • کارگران مشاغل صنعتی، پتروشیمی، نفت و گاز و...؛
  • تعمیرکاران خودرو و...؛

در کل، لباس کارهای یکسره برای بسیاری از شغل‌ها مناسب هستند و به کارکنان کمک می‌کنند تا ضمن محافظت آن‌ها از خطراتی که ممکن است در محیط کار تهدیدشان کند، باعث شناخته‌شدن آن‌ها از سایر افرادی که در آن محیط کار نمی‌کنند نیز، خواهد شد. همچنین باعث می‌شود تا کارگران به صورت حرفه‌ای‌تری در کار خود عمل کنند.

انواع لباس کار یکسره

انواع لباس کار یکسره متناسب با نوع شغل و شرایط کاری متفاوت است. در زیر به برخی از انواع لباس کار یکسره اشاره شده است:

·لباس کار ایران خودرویی :

این لباس، مخصوص استفاده در کارخانجات تولید خودرو در بخش تولید است. وزن سبک و درصد نخی که دارد، مانع از تعریق کارگران خط تولید می‌شود. ضمن اینکه باعث تحرک بیشتر کارگران هنگام کار خواهد شد.

11

·لباس کار برای محیط های صنعتی:

این نوع لباس کار بیشتر برای کارگرانی است که در محیط های صنعتی کار می کنند و نیاز به محافظت از بدن در برابر خطراتی همچون ضربه، برش، حرارت، آتش، مواد شیمیایی و... دارند. این لباس معمولا از جنس پارچه‌های سنگین و مقاوم ساخته می‌شوند و شامل کاپشن، شلوار، کلاه، کفش و لوازم جانبی دیگر هستند. مانند لباس ریخته‌گری، جوشکاری، ضدحریق مخصوص کوره‌های مواد مذاب و...؛

·لباس کار برای باغبانی:

این نوع لباس کار برای کارگران باغبانی و فضای سبز طراحی شده است و شامل کاپشن، شلوار، کلاه و لوازم جانبی دیگر است. این لباس کار باید از جنس پارچه‌های مقاوم در برابر خراشیدگی و پارگی باشد.

·لباس کار تعمیرات:

این لباس بیشتر مناسب کارگران و پرسنل تعمیرات لوازم خانگی، خودرو و ماشین‌آلات صنعتی و برقی است. برای مثال می‌توان لباس کار ایران خودرویی را نام برد که با طراحی ساده و راحتی که دارد، کمک می‌کند تا مصرف‌کننده حین فعالیت، ضمن آزادی عمل سلامت و ایمنی خود را نیز محفوظ بداند.

·لباس کار دوبنده یا کارگری:

یک نوع لباس کار است که شامل یک پوشش کامل (لباس کار یکسره) از سر تا پا است که معمولاً از جنس پارچه‌های مقاوم و مانند نایلون، پلی استر و پارچه‌های ترکیبی ساخته می‌شود. این لباس برای محافظت از کارگران در مقابل خطرات مختلفی که در محیط کار آن‌ها را تهدید می‌کند، تولید شده است. همچنین، برخی از انواع لباس کار دو بنده دارای کاپشن قابل جداشدن هستند که به کارگران اجازه می‌دهد تا به راحتی آن را پوشیده یا دربیاورند.

در کل، نوع لباس کار مورد نیاز باید با توجه به شرایط کاری و خطرات موجود در محیط کار انتخاب شود.

فواید پوشیدن لباس کار یکسره

پوشیدن لباس کار نه تنها برای کارگران بلکه برای مدیران و صاحبان کسب و کار نیز مزایای زیادی دارد، که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

·ایمنی و بهداشت:

پوشیدن لباس کار به کارگران کمک می‌کند تا از آسیب خطراتی که در محیط کار وجود دارد، مانند آتش، محصولات شیمیایی، ذرات ریز و... محافظت کنند.

·بهبود عملکرد کاری:

کمک می‌کند تا کارگران با پوشیدن آن به شکل حرفه‌ای‌تری در محیط کار خود عمل کنند. در واقع باعث می‌شود تا به نظم و ترتیب در کار خود عمل کنند و تمرکز آن‌ها بیشتر به کار خود باشد و محیط نیز تمیز و مرتب‌تر به‌نظر برسد.

·شناسایی کارگران:

به عنوان یک شناسه برای کارگران در محیط کار عمل می‌کند، این امر هم به مدیران مجموعه و هم به افراد خارج از مجموعه کمک می‌کند تا به راحتی کارگران را شناسایی کنند.

·بهبود تصویر برند:

به تصویر برند کمک می‌کند. لباس کار با طراحی مناسب و لوگوی برند می‌تواند به معرفی برند کمک کند.

·راحتی و راحتی:

لباس کار معمولاً از جنس پارچه‌های مقاوم و خنک تولید شده است که برای کارگران بسیار راحت است و این راندمان کاری را افزایش می‌دهد.

 

12

خرید بهترین لباس کار یکسره از طراحان دوخت

طراحان دوخت سال‌هاست که در حوزه طراحی و دوخت انواع لباس کار یکسره، لباس کار دوبنده، لباس کار تابستانی، لباس کار آتشنشانی، لباس فرم اداری و حراستی و... با کیفیت عالی و قیمت کاملا مناسب و مقرون‌به‌صرفه فعالیت دارد. شما می‌توانید برای ثبت سفارش دوخت لباس کار یا دریافت مشاوره در زمینه طراحی و انتخاب لباس کار مناسب شغل خود، با مشاوران و کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید و پس از راهنمایی، تصمیم خود را نهایی کنید. کافی است برای خرید با بهترین کیفیت و مشاهده قیمت لباس کار یکسره و سرهمی به سایت طراحان دوخت مراجعه نمایید.

 

 

ارسال نظر: