کدخبر: 19985

عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبر۲۴:

محرم باید ماه تقویت وحدت باشد/ فرهنگ عاشورایی، برقراری انسانیت است

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: در ایام محرم باید از طرح مسائل احساس برانگیز و تحریک‌آمیز، حتی اگر در زمینه مسائل اعتقادی و دینی باشد، پرهیز نمود و از این‌گونه مسائل خودداری کرد.

 
 
محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با خبر۲۴ بر لزوم افزایش هم‌صدایی و همدلی به ویژه در ایام محرم گفت: در چنین ایامی باید از طرح مسائل احساس برانگیز و تحریک‌آمیز، حتی اگر در زمینه مسائل اعتقادی و دینی باشد، پرهیز نمود و از این‌گونه مسائل خودداری کرد. در چنین روزهایی باید بیشتر در جهت مشترکات سخن گفت. در حال حاضر که محرم است می‌طلبد که اصولاً از طرح مسائل اختلاف‌انگیز پرهیز شود و نباید این‌گونه اتفاقات رخ دهد و احیاناً به طرفداران برخی از گروه‌ها توهین شود؛ چرا که در حال حاضر نیاز به همدلی و همکاری بیشتری در کشور وجود دارد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: در شرایط کنونی و با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی بسیاری وجود دارد باید تلاش کنیم همراهی‌ها و همدلی‌ها را افزایش دهیم.

رهبر اظهار داشت: در مسائل اعتقادی نیز همه مسلمانان و حتی ادیان دیگر نیز به امام حسین(ع) ارادت دارند؛ بنابراین باید برای برقراری انسانیت، فرهنگ عاشورایی را ترویج و نباید به کسی اهانت کرد تا احساسات جریحه‌دار شود؛ چراکه مشترکات بسیاری وجود دارد.

وی تاکید کرد: ماه محرم یک دانشگاه و یک عامل بیداری برای همه تاریخ است. محرم در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی، نظامی، اخلاقی و انسانی درس‌های بسیاری برای بشر دارد اما بزرگترین درس آن استقامت در راه حق و عدم تسلیم در برابر دشمن است؛ بنابراین هرگونه استفاده سیاسی از محافل مذهبی و درس‌های عاشورا جایز نیست.

رهبر در پایان بیان کرد: باید در چنین ایامی بر رعایت هرچه بیشتر حریم و حرمت اهل بیت(ع) در برپایی آیین‌های مذهبی تاکید کرد و همچنین مسلمانان را به تقویت یکپارچگی دعوت کرد.

 

ارسال نظر: