کدخبر: 20196

پنج دستگاه پرکاربرد در حوزه بسته بندی از نگاه تیم بامک

 

صنعت بسته بندی در دنیای امروزی از رشد بسیار خوبی برخوردار شده و توانسته بعنوان یکی از صنایع کاربردی در تمامی رشته ها محسوب شود. این صنعت در سالهای اخیر با استفاده از تکنولوژی روز توانسته از رشد و توسعه خوبی برخوردار شود. امروزه صنعت بسته بندی در انواع صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی و... بسیار پرکاربرد است و کارخانه جات بزرگ و کوچک اقدام به استفاده از ماشین آلات و دستگاههای بسته بندی متنوع برای محصولات خود کرده اند. بسته بندی محصولات توانسته فروش بالای محصولات تولیدی را تضمین کند و مصرف کننده را به استفاده از محصولات در بسته بندی های شکیل و زیبا سوق دهد. علاوه بر این موارد بسته بندی محصولات میتواند در رعایت موارد بهداشتی نیز بسیار تاثیر گذار باشد و امروزه با توجه به رشد جوامع در زمینه های بهداشتی، بسته بندی کردن محصولات تولیدی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. در این مطلب تلاش خواهیم کرد تا پنج دستگاه پرکاربرد در حوزه بسته بندی را بصورت مختصر به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

انواع دستگاه بسته بندی

دستگاه بسته بندی به دستگاهی گفته میشود که میتواند بصورت اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک به بسته بندی محصولات متنوع بپردازد. این محصولات میتوانند شامل محصولات گرانولی، مایع و پودری شوند که هر کدام برای بسته بندی نیازمند استفاده از دستگاه خاصی هستند. دستگاههای بسته بندی میتوانند محصولات مختلف را در بسته بندی هایی با اشکال مختلف بسته بندی کنند. این نوع دستگاهها از ظرفیت های مختلف تولیدی برخوردار هستند و قابل استفاده برای مصارف کارگاهی و کارخانه ای هستند. دستگاههای مختلفی در بازار وجود دارند که میتوانند برای بسته بندی مورد استفاده قرار بگیرند که در این مطلب چند نمونه از بهترین های آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

a2

دستگاه بسته بندی ساشه

بسته بندی های ساشه از انواع بهترین و پرکاربردترین انواع بسته بندی ها است که در سالهای اخیر از طرفداران بسیاری برخوردار شده است و افراد زیادی به استفاده از این نوع بسته بندی ها روی آورده اند. برای اینکه بتوان محصولات را به این شکل بسته بندی کرد نیاز به دستگاه بسته بندی ساشه میباشد که امروزه انواع مختلف آن در بازار یافت میشود. دقت کنید که دستگاههای بسته بندی ساشه بسته به نوع محصول از تنوع ویژه ای برخوردار هستند. دستگاههای بسته بندی ساشه میتوانند برای بسته بندی محصولات گرانولی، مایع و پودری مورد استفاده قرار بگیرند.

دستگاه بسته بندی حبوبات

حبوبات برای بسته بندی نیازمند استفاده از دستگاههای مختلفی برای فرآوری و جداسازی خس و خاشاک میباشد. بعد از انجام عملیات فرآوری و تمیز کردن محصول میبایست با استفاده از یک دستگاه بسته بندی اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک اقدام به بسته بندی حبوبات کنید. دستگاه های بسته بندی حبوبات از نوع توزین دار میباشند که میتوانند با سرعت های متنوع محصولات را در وزن های 100 تا 1200 گرم بسته بندی کنند. این نوع دستگاهها در بازار با برندهای مختلفی یافت میشوند که در این بین دستگاههای ساخت شرکت البرز ماشین کرج از کیفیت ساخت و سرعت و دقت بسیار خوبی برخوردار هستند و میتوانند بعنوان یک دستگاه بسته بندی حبوبات مورد استفاده قرار بگیرند.

دستگاه بسته بندی ادویه جات

ادویه جات برای بسته بندی نیازمند استفاده از دستگاههای خاصی هستند. این نوع دستگاهها بسته به شکل بسته بندی و پاکت مورد استفاده میتوانند متفاوت باشند. اگر برای بسته بندی ادویه جات نیازمند بسته بندی آن ها در سلفون در وزن های 100 تا 1200 گرم باشید میتوانید از دستگاههای بسته بندی ادویه جات بصورت صنعتی و بزرگ استفاده کنید. ولی در صورت نیاز به استفاده از بسته بندی ادویه جات در بسته بندی های کوچک و تک نفره میبایست از دستگاه بسته بندی ساشه پودری استفاده کرد. این نوع دستگاهها میتوانند برای بسته بندی محصولات در وزن های 2 تا 200 گرمی مورد استفاده قرار بگیرند. دستگاههای بسته بندی ادویه جات میتوانند برای بسته بندی اکثر محصولات پودری مورد استفاده قرار بگیرند و میتوان با استفاده از آن ها به بسته بندی محصولات متنوع پرداخت.

دستگاه بسته بندی میوه خشک

میوه خشک شده در سالهای اخیر از طرفداران بسیاری در ایران و در کشورهای دیگر برخوردار شده است. بسته بندی کردن این محصول نیازمند استفاده از دستگاههای بسته بندی توزین دار است. این نوع دستگاهها میتوانند انواع میوه خشک را در بسته بندی هایی با وزن های مختلف بسته بندی کنند. دستگاه بسته بندی میوه خشک قابلیت بسته بندی هر نوع میوه خشک شده ای را دارد و عملیات بسته بندی را بصورت کاملا اتوماتیک انجام میدهد. برای بسته بندی میوه خشک میتوان از دستگاههای بسته بندی دوی پک یا همان پاکت ایستاده نیز استفاده کرد تا بسته بندی ها بصورت پاکت های ایستاده و زیپ کیپ دار بسته بندی و به بازار ارائه شوند. این نوع دستگاه را میتوان در کارخانه البرز ماشین کرج با کیفیت بسیار بالا یافت.

a3

دستگاه بسته بندی غلات بصورت قوطی

دستگاههای بسته بندی قوطی یا همان قوطی پرکن ها از انواع دستگاههای پرکاربرد در صنعت بسته بندی میباشند که قابلیت بسته بندی محصولات متنوع نظیر محصولات گرانولی، پودری و یا مایع را داخل قوطی ها دارند. این نوع دستگاهها میتوانند در انواع مختلفی تولید و روانه بازار شوند که هرکدام از تکنولوژی ویژه ای برای بسته بندی محصولات داخل قوطی برخوردار هستند. این نوع دستگاهها میتوانند با سرعت و دقت بسیار بالا و بدون هدر رفت محصول اقدام به بسته بندی محصولات متنوع نظیر ادویه جات، غلات و... در داخل قوطی هایی با ابعاد متنوع کنند.

بهترین روش خرید دستگاههای بسته بندی

امروزه با استفاده از اینترنت میتوان اطلاعات بسیاری در زمینه ماشین آلات و دستگاههای مختلف به دست آورد. در همین راستا میتوان درباره دستگاههای بسته بندی نیز اطلاعات خوبی را به دست آورد و فروشگاههای معتبری را نظیر فامکو، بامک ، ویترین نت و... را در زمینه دستگاههای بسته بندی یافت که قابلیت خرید بصورت اینترنتی را نیز فراهم آورده اند و میتوان این روش را یکی از روش های خرید دستگاه بسته بندی به حساب آورد ولی روش های دیگری نیز وجود دارند نظیر مراجعه حضوری به درب کارخانه که از گذشته مورد استقبال قرار داشته و هنوز افراد بسیاری علاقه مند به خرید حضوری این نوع دستگاهها هستند. فروشگاه بامک نماینده رسمی شرکت البرز ماشین کرج میباشد که قابلیت خرید غیر حضوری و البته حضوری با مراجعه به درب کارخانه را فراهم آورده و میتوانید با تست محصول مورد نظر در کارخانه از خرید خود اطمینان حاصل کنید. خوشحال میشویم تا در صورت تجربه خرید این نوع دستگاهها، نظرات و تجربیات خود را با ما در پایین همین مطلب در میان بگذارید.

ارسال نظر: