کدخبر: 20311

مهمترین نکات در اجاره سند برای زندانی تهران و شهرستان‌ها

اجاره سند برای زندانیان تهران و شهرستانها امری مهم بوده چرا که به این طریق زندانی فرصت جبران خواهد داشت.

اجاره سنداجاره وثیقهسند برای مرخصی زندانیوثیقه برای مرخصی زندانیسند ملکی برای دادسراسند ملکی برای دادگاهاجاره سند برای دادسرااجاره سند برای دادگاهسپردن وثیقه برای زندانیاجاره سند برای زندانی در تهراناجاره سند برای زندانی همدان- اجاره سند برای زندانی تبریزاجاره سند برای زندانی مشهداجاره سند برای زندانی نهاونداجاره سند برای زندانی قماجاره سند برای زندانی اردبیلاجاره سند برای زندانی در کلان‌شهرهااجاره سند برای زندانی در شهرستان‌ها- اجاره سند برای زندانی در حومه تهران . . .  همگی این عبارات و اصطلاحات و کلمات برای افرادی که خود و یا یکی از نزدیکان و آشنایان و اعضای خانوده‌شان مرتکب جرمی شده‌اند و یا متهم به انجام بزه و یا جرمی شده‌اند بسیار آشنا است.

اجاره سند

در صورت ارتکاب یک فرد به  جرمی که در متن صریح قانون جز مصادیق مجرمانه معرفی شده و برای آن مجازات تعیین شده این فرد محکوم به تحمل حبس شده و قطع به یقین خواهان استفاده از حق مرخصی خود بوده تا بتواند درصدد جبران اشتباه خویش برآمده و یا از شاکی یا شاکیان خویش طلب رضایت کند.

و یا در شرایطی دشوارتر یعنی زمانی که فرد متهم خطاب می‌شود و این بدین معنی و مفهوم است که وقوع جرم هنوز اثبات نشده است و این فرد فقط متهم به انجام آن است. در چنین شرایطی که دیگر این فرد یقینا نیاز به استفاده از مرخصی دارد تا بتواند از زندان خلاص شده و درصدد جمع‌آوری مدارک و مستنداتی دال بر بی‌گناهی خویش برآید.

در این شرایط قاضی محترم پرونده با تکیه بر ضوابط و قوانین و حدودی که قانون اختیار آن را در دستان قضات قرار داده است مطابق با نوع و شدت جرم یا اتهام فرد (مجرم یا متهم) حتی در نظر گرفتن داشتن و یا نداشتن سابقه محکومیت فرد مورد نظر اقدام به تعیین نوع و میزان قرار وثیقه برای وی می‌کند. تا اینجا به طور مختصر با مفهوم سند اجاره‌ای و دلیل اجاره سند و حتی استفاده از سند ملکی برای آزادی زندانی آشنا شدیم.

وثیقه برای حبس تعزیری

یکی از عباراتی که در این باب و زمینه وجود دارد حبس تعزیری و وثیقه برای حبس تعزیریی است .

برای توضیح این عبارت ابتدا لازم است تا مختصری در مورد حبس تعزیری توضیح بدهیم و معنی و مفهوم آن را روشن کنیم.

حبس تعزیری چیست و در قانون چه تعریفی دارد؟

در قانون مجازات اسلامی‌ تعزیر به مجازات یا عقوبتی گفته می‌شود که در برابر ارتکاب به تخلفی برای فرد مجرم در نظر گرفته می‌شود که این نوع حبس دارای چند نوع مجازات است و از جمله مجازات هایی که در این گروه قرار می گیرند می توان به حبس، جزای نقدی و شلاق اشاره کرد.

تامین وثیقه

 بنابرابن، می توان گفت مجازات تعزیری شامل حدود، دیات و قصاص که در شرع به آن پرداخته شده است نمی‌گردد.

لذا می توان تقسیم‌بندی جرایم در حقوق جزای اسلامی را به چهار دسته مجزا تقسیم کرد:

۱- جرایمی که موجب حدود شوند مانند زنا، قذف ، محاربه، شرب خمر، ارتداد، سرقت و… شوند.

۲- جرایمی که با توجه به آن برای مجرم حکم قصاص در نظر گرفته مانند قتل عمد و نقص عضو و . . . . .

۳- جرایمی‌ که شامل قتل شبه عمد، قتل خطای محض، آسیب وارد کردن بر اندام‌‌های بدن (سر، صورت، لب، پا، بینی، گوش، زبان و…) و همچنین آسیب رساندن به حواس پنجگانه باشد و مجرم محکوم به پرداخت دیه شود .

۴- جرایمی که موجب تعزیر شده و در شرع برای آن جزایی در نظر گرفته نشده است، به همین جهت قضاوت آن به قاضی پرونده واگذار شده است.

می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که حبس تعزیری  به حبسی گفته می‌شود که در برابر حبس ابد قرار می‌گیرد.

حبس تعزیری برای تخلفات شرعی و اعمال حرام در نظر گرفته شده است  و برای آن دسته از جرایمی‌ است که برای آنها در شرع مجازات دقیقی تعیین نشده است .

به علاوه، حبس تعزیری قابل اجرا بوده و برای متهم قطع به یقین اجرا خواهد شد، برخلاف تصور عده‌ای از مردم که فکر می‌کنند حبس تعزیری قابل فروش است، که چنین چیزی صحت ندارد. اما می‌توان با توجه به شرایط پرونده و نظر قاضی محترم حبس تعزیری را به جزای نقدی تبدیل نمود چرا که در بالا نیز ذکر کردیم که برای حبس تعزیری حد و حدود کاملا قطعی و مشخصی در متن صریح قانون ذکر نشده‌است.

از سوی دیگر، این نوع مجازات که به نوعی تادیب محسوب می‌شود، لذا همانطور که اشاره کردیم و بر طبق شرع و ماده 16 موجود در قانون مجازات اسلامی‌ ایران در اختیار حاکم قرار گرفته است.

 با این حال، لازم به ذکر است در برخی مواقع حبس تعزیری در برابر حبس تعلیقی قرار می‌گیرد و در نهایت متهم محکوم به اجرای آن حکم نخواهد بود.

آزادی زندانی و وثیقه

آیا حبس تعزیری قابل عفو است؟

به دلیل تغییر سیاست‌ های دولت، بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور، یا به مناسبت روزهای ملی و مذهبی ممکن است عده‌ای از محکومان حبس تعزیری شامل عفو گشته و اسامی آنها اعلام گردد.

همچنین، برای افراد متواری از زندان و نیز کسانی که به دلایل سلامتی و خانوادگی نیازمند مراقبت هستند، این عفو با توجه به شرایط پرونده و نظر قاضی محترم دستگاه قضایی قابل اجرا خواهد بود. 

روند بررسی حبس تعزیری در دادگاه تجدید نظر چگونه است؟

اعتراض به حبس تعزیری و استفاده از وثیقه برای حبس تعزیری، در واقع فرصتی است که به متهم داده شده تا از این طریق امکان بررسی مجدد پرونده را داشته باشد.

برای اعتراض به حبس تعزیری، متهم باید در مدت زمان معینی (معمولاً یک هفته و یا مدت زمانی که قاضی محترم پرونده تعیین کرده و در حکم به متهم ابلاغ می‌شود) از تاریخ ابلاغ حکم، اعتراض خود را به دادگاه ارائه دهد. همچنین درخواست اعتراض باید به صورت کتبی بوده و با ذکر دلایل مشخص و قانونی صورت پذیرد. 

سپس دادگاه، اعتراض متهم را بررسی کرده و تصمیم خود را بر اساس اطلاعات موجود و شواهد و مدارک و ادله ارایه شده توسط متهم یا و یا وکیل وی در پرونده اعلام می‌ کند.

در واقع اعتراض به حبس تعزیری فرصتی است تا متهم بتواند در صورت لزوم، اشکالات یا نقایص موجود در روند پرونده را مطرح کرده و از این طریق به دادگاه اثبات کند که حکم مورد اعتراض نادرست است.

اجاره سند برای دادگاه

آیا امکان خرید حبس تعزیری وجود دارد؟

در واقع عبارت و واژه خرید حبس چیزی است که بین مردم رایج شده و از لحاظ حقوقی و قانونی صحیح نمی باشد. از لحاظ حقوقی در حبس تعزیری فقط امکان تبدیل حبس وجود دارد.

در واقع باید در نظر داشت که قاضی نمی تواند در مجازات های حدی از جمله حبس حدی هیچ گونه تخفیف یا تبدیلی انجام دهد و اختیاراتی ندارد و در واقع این نوع مجازات ها باید به صورت کامل اجرا شوند.

مجازات‌های جایگزین حبس:

"مجازات‌های شرایط خرید حبس تعزیری در فصل نهم قانون مجازات اسلامی، جایگزین حبس" و در ماده ۶۴ و ماده های بعد از آن عنوان شده است.

گذاشتن وثیقه برای حبس تعزیری

در مجازات‌های تعزیری نیز مانند دیگر جرایم و احکام صادره چه در بحث مرخصی و یا آزادی موقت متهم به ارائه وثیقه به دادگاه نیاز است تا فرد متهم بتواند از زندان رها شده و به کارهای شخصی خویش چه بسا در راستای پرونده اتهامی خویش برسد ویا سر و سامانی به وضعیت خانواده خویش بدهد( اگر فرد متهم سرپرست خانوار باشد).

لذا سند گذاشتن برای حبس تعزیری  نیز مراحل و قوانین خود را دارد. که با توجه به نوع جرم ارتکابی و شدت و شرایط آن قاضی محترم پرونده میزان وثیقه مورد نیاز را تعیین کرده و به فرد متهم و خانواده وی اعلام می‌دارد.

در صورت فرار مجرم تکلیف وثیقه چه می‌شود؟

فرض کنید تمامی شرایط گذاشتن وثیقه برای حبس تعزیری فرد متهم یا مجرم فراهم شده و با گذاشتن سند وی از زندان رها شده است حال اگر این فرد به زندان بازنگردد چه؟

اگر متهم فرار کند چه می‌شود؟

تکلیف سند ( وثیقه) چه می‌شود؟

در اینجاست که با واژه ضبط وثیقه روبرو می‌شویم.

وثیقه برای آزادی زندانی

ضبط وثیقه به این معناست که پس از فرار زندانی اعم از متهم یا مجرم در صورت تحقق شرایط ضبط، مالی که توسط وثیقه‌گذار معرفی شده است به میزانی که در قرار اخذ وثیقه مشخص شده، در اختیار قاضی قرار گرفته تا از محل آن ضرر و زیان ناشی از جرم که بر بزه‌دیده وارد شده است را جبران کند. مازاد آن نیز باید به وثیقه‌گذار بازگردانده شود.

در پایان شرکت تامین وثیقه راهگشا با بیش از یک دهه سابقه درخشان و خوش نام در زمینه سند اجاره‌ای و تامین وثیقه و قرار وثیقه و اجاره سند در تهران و اجاره سند برای شهرستان‌ها (اجاره سند برای زندانی در همدان- اجاره سند برای زندانی در قم- اجاره سند برای زندانی در تبریز- اجاره سند برای زندانی در مشهد- اجاره سند برای زندانی در رشت- اجاره سند برای زندانی در اردبیل- اجاره سند برای زندانی در خوی- اجاره سند برای زندانی در ابهر- اجاره سند برای زندانی در نهاوند- اجاره سند برای زندانی در مازندران و سایر شهرهای کوچک و بزرگ) همواره کنار شما عزیزان بوده و برای یافتن جواب سوالات خویش می توانید از راه‌های ارتباطی (واتساپ – تلفن – مراجعه حضوری) با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و از راهنمایی‌های ایشان بهره‌مند شوید.

ارسال نظر: