کدخبر: 20356

قیمت کابینت آشپزخانه و عوامل موثر بر افزایش هزینه تمام شده

مانند تقریباً هر چیز دیگری که در ارتباط با بازسازی و دکوراسیون خانه است، قیمت کابینت آشپزخانه نیز روند صعودی داشته و ادامه خواهد داشت.

قیمت کابینت آشپزخانه و عوامل موثر بر افزایش هزینه تمام شده

به گزارش بازار، مانند تقریباً هر چیز دیگری که در ارتباط با بازسازی و دکوراسیون خانه است، قیمت کابینت آشپزخانه نیز روند صعودی داشته و ادامه خواهد داشت. در همان زمان، کارشناسان می گویند که فروش و تخفیف در کابینت که در طول تاریخ برای جلب نظر خریداران به کار گرفته شده است، به طور چشمگیری کاهش یافته است و این بخواطر افزایش قیمت در مواد اولیه و ورقه های مورد نیاز می باشد.

گران‌ترین بخش بازسازی آشپزخانه دقیقا کابینت ها هستند. نکته مثبت این است که کابینت‌های جدید راهی آسان برای بهبود سریع آشپزخانه و افزایش ارزش خانه شما هستند. اما این تغییرات ارزان نیستند، و از آنجایی که هزینه ها می تواند از کنترل خارج شود، دانستن اینکه دقیقا به دنبال چه چیزی باشید و قیمت ها به چه شکل هستند، بسیار مفید و ضروری است. بطور کلی قیمت کابینت به چندین عامل بستگی دارد. در زیر به برخی از عوامل مهم اشاره می‌کنم:

جنس و کیفیت مواد اولیه

قیمت ورقه های کابینت

نوع چوب، نوع روکش، متریال‌های استفاده شده برای قسمت‌های دیگر کابینت مانند مکانیزم‌ها، صفحات کشو، یراق آلات درب و غیره، همگی تأثیرگذار بر قیمت نهایی هستند. استفاده از مواد با کیفیت بالا و متریال‌های لوکس می‌تواند قیمت کابینت را افزایش دهد.

به نقل از وب سایت آرشام دکور قیمت کابینت های ام دی اف ۳.۸۰۰.۰۰۰، کابینت های گلاس ۴.۵۰۰.۰۰۰، کابینت ممبران ۶.۰۰۰.۰۰۰، کابینت چوبی ۱۵.۰۰۰.۰۰۰، کابینت پلی اورتان ۸.۵۰۰.۰۰۰ و کابینت پولیشی ۹.۵۰۰.۰۰۰ تومان در ازای هر متر مربع کار می باشد.

راه هایی برای کاهش هزینه پروژه کابینت آشپزخانه شما وجود دارد. برای شروع، به دقت در مورد موادی که انتخاب می کنید فکر کنید، به خصوص اکنون که قیمت الوار همچنان در حال افزایش است.

ابعاد و سبک طراحی

سایز کابینت، تعداد کشوها و درب‌ها، نحوه تنظیم و تقسیمات داخلی و طراحی کلی کابینت تأثیر زیادی بر قیمت دارند. به طور کلی، هرچه کابینت‌های شما کوچک‌تر باشند، هزینه کمتری دارند (مگر اینکه طراحی سفارشی داشته باشید). طرح‌های پیچیده‌تر و سفارشی‌تر مانند سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک ممکن است هزینه بیشتری نسبت به سبک های مدرن داشته باشند.

سفارشی سازی کابینت و افزایش قیمت آن

نوع و مدل درب‌ها و پوشش‌ها

استفاده از درب‌های شیشه‌ای، درب‌های MDF یا درب‌های لترون و غیره، قیمت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین، نوع پوشش‌های روکشی مانند لمینت، رنگ آمیزی، پولیش، ورنیش و غیره نیز تأثیرگذار است.

اکسسوری ها و متعلقات

استفاده از لوازم جانبی مثل نوع و جنس دستگیره‌ها، ریل‌ها، آویز و ارگانایزرها نیز می‌تواند بر قیمت کابینت تاثیر بگذارد.

کیفیت نصب و سفارشی سازی

هزینه نصب کابینت و سفارشی‌سازی آن بر اساس مشخصات پروژه و نیازهای شما متغیر است. اگر برای نصب نیاز به تغییرات ساختاری در فضا و بازسازی دارید یا نیاز به تعویض لوله‌ها و شبکه برق دارید، هزینه‌ها افزایش خواهد یافت.

اگر صاحب خانه جدیدی هستید یا تازه وارد فرآیند بازسازی آشپزخانه شده اید، این واقعیت که دو نوع کابینت آشپزخانه با دو قیمت کاملا متفاوت وجود دارد ممکن است یک مکاشفه باشد. این فاکتور مهمی است که هنگام شروع تلاش برای بازسازی آشپزخانه باید درک کنید زیرا می تواند ظاهر نهایی فضای شما و ارزش بلندمدت آن را تحت تأثیر قرار دهد.

کابینت استوک یا آماده

این نوع کابینت ها به صورت آماده در مراکز لوازم خانگی، نمایندگی ها و از طریق شرکت های آماده مونتاژ آنلاین به فروش می رسند. کابینت های استوک از کابینت های آشپزخانه ارزان قیمت به حساب می آیند، البته نه از نظر کیفیت.

کابینت های سفارشی

با بیشترین گزینه های موجود، کابینت های سفارشی متناسب با فضای شما طراحی، ساخته و نصب می شوند. یک طراح حرفه ای آشپزخانه به ایجاد یک چیدمان کارآمد کمک می کند. این نوع طراحی قیمت کابینت را افزایش می دهد.

لوازم جانبی و اکسسوری های کابینت و افزایش قیمت آن

محل جغرافیایی

قیمت کابینت ممکن است بسته به منطقه جغرافیایی متفاوت باشد. قیمت‌های شهری و روستایی ممکن است تفاوت داشته باشند. نقل و انتقالات کابینت از محل برش به محل نصب نیز می تواند شامل هزینه های مازاد باشد. اتحادیه کابینت سازان تهران برای حمل و نقل کابینت در داخل تهران ۱۲ درصد و شهرستان ها ۲۰ درصد از قیمت کل را در نظر می گیرند.

از آنجا که هر پروژه کابینت منحصر به فرد است و ترکیبی از عوامل متنوع را در بر می‌گیرد، بهتر است برای دریافت قیمت دقیق، با تولیدکنندگان و پیمانکاران محلی تماس بگیرید تا براساس نیازها و مشخصات خاص شما، قیمت مناسبی برای پروژه‌تانارائه دهند.

مطالعه بیشتر

 

ارسال نظر: