کدخبر: 20405

نحوه محاسبه اضافه‌بار هواپیما از فرودگاه ایران به کانادا

 

محاسبه اضافه‌بار هواپیما بین دو فرودگاه ایران و کانادا به دلایل مختلف از جمله نوع هواپیما، مسیر پرواز، وزن بار و قوانین هر فرودگاه متفاوت است. البته هزینه حمل بار اضافی در پروازهای بین‌المللی بسته به شرایط مختلف ممکن است متغیر باشد. عواملی که می‌توانند تأثیر بسزایی در محاسبه هزینه حمل بار اضافی هواپیما تأثیر می‌گذارند عبارت‌اند از:

  • محدودیت‌های وزنی
  • محدودیت‌های حجمی
  • نوع شرکت حمل هوایی
  • نوع هواپیما و کلاس پروازی
  • مسافت بین مبدأ تا مقصد
  • مدت‌زمان پرواز
  • قوانین و سیاست‌های هواپیمایی و فرودگاه

میزان بار مجاز دستی در پروازهای کانادا

میزان بار مجاز دستی در پروازهای کانادا معمولاً توسط هر ایرلاین و قوانین هواپیمایی موردنظر تعیین می‌شود. اما برای اطلاعات کلی، میزان بار مجاز دستی در پروازهای کانادا عموماً به‌صورت زیر است:

  1. ابعاد: برای بار دستی، ابعادی معمولاً تا 55 سانتی‌متر در طول، 40 سانتی‌متر در عرض و 20 سانتی‌متر در ارتفاع مجاز است.
  2. وزن: برای بار دستی، وزن مجاز معمولاً تا 7 تا 15 کیلوگرم است. دقت کنید که وزن ممکن است بین ایرلاین‌ها یا کلاس‌های سفر مختلف باشد، بنابراین بهتر است از قبل با ایرلاین موردنظر خود در این مورد هماهنگی کنید.

علاوه بر این، برخی ایرلاین‌ها به مسافران اجازه می‌دهند یک کیسه دیگر مانند یک کیف‌دستی کوچک یا یک لپ‌تاپ را همراه داشته باشند. اما دقت کنید که این کیسه باید از ابعاد و وزن مجاز تعیین شده توسط ایرلاین پیروی کند. اما اگر می‌خواهید بدانید چه وسایلی را نباید در بار دستی خود به داخل کابین ببرید، باید بگوییم که از بردن وسایل نوک‌تیز و لبه‌دار مانند ناخن‌گیر و سوهان ناخن، عطر و اسپری، مایعات و غیره خودداری کنید و تنها وسایل گران‌بها مثل طلا و پول نقد، کارت اعتباری و مدارک شناسایی، لپ‌تاپ و موبایل خود را به همراه داشته باشید تا در طول سفر خیالتان از بابت این وسایل راحت باشد.

میزان بار در ایرلاین‌های کانادا

بار مجاز ایرلاین‌های کانادا تا ۳۰ کیلوگرم بار مجاز است. بعضی از ایرلاین‌ها میزان بار مجاز را به ۴۰ کیلوگرم افزایش داده‌اند. بیشتر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، عربی و ترکی میزان بار مجاز را ۳۰ کیلوگرم اعلام کرده‌اند، اما بار مجاز در برخی ایرلاین‌های اروپایی کمتر از این میزان است. روی بلیط‌های کلاس اکونومی در این پروازها بار مجاز ۲۳ کیلوگرم درج شده است. اگر باری بیشتر از این میزان همراه داشته باشید ناچار می‌شوید به‌ازای هر کیلوگرم آن هزینه اضافه‌بار پرداخت کنید.

میزان بار مجاز در پروازهای غیر کانادایی

بعضی از شرکت‌های هواپیمایی محدودیت بار مجاز در پروازهای کانادا را تعیین می‌کنند، یعنی در زمان تهیه بلیت، میزان بار مجاز در آن ایرلاین را بررسی کنید. معمولاً هم بر روی بلیط‌ها حداکثر بار مجاز نوشته می‌شود. در ادامه برای اطلاعات بیشتر حداکثر بار مجاز در برخی از ایرلاین‌های خارجی را ذکر کرده‌ایم:

·شرکت هواپیمایی KLM

حداکثر بار مجاز در این شرکت هواپیمایی در کلاس اقتصادی معادل ۲۳ کیلوگرم است و در کلاس تجاری این حداکثر به دو چمدان که باید در مجموع ۳۲ کیلوگرم باشند، می‌رسد. مسافران در فرست کلاس می‌توانند ۳ چمدان با حداکثر وزن ۳۲ کیلوگرم به همراه داشته باشند.

·قیمت اضافه‌بار هواپیمایی ترکیش ایرلاین

میزان بار مجاز در پروازهای ترکیش ایرلاین برای پروازهای تجاری یا اکونومی متفاوت است. در پرواز خارجی با شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین هر مسافر حداکثر 20 کیلوگرم بار مجاز در کلاس معمولی و 30 کیلوگرم بار مجاز در کلاس بیزینس می‌توانید بار حمل کنید. جریمه اضافه‌بار این شرکت به‌ازای یک بسته 23 تا 32 کیلوگرم است.  

·هزینه اضافه بار هواپیمایی امارات

در پرواز خارجی با شرکت هواپیمایی امارات هزینه اضافه‌بار تا مقصد کانادا 75 دلار برای هر کیلو البته بر اساس شرایطی ممکن است متفاوت است.

·هزینه اضافه‌بار هواپیمایی قطر

 در پرواز خارجی با قطر ایرلاین هر مسافر نباید بیش از 30 کیلوگرم بار مجاز در کلاس معمولی، 40 کیلوگرم بار مجاز در کلاس بیزینس و 50 کیلوگرم بار مجاز در فرست کلاس  بار با خود حمل کند. جریمه هزینه اضافه بار تا مقصد کانادا حداکثر 30کیلوگرم است که البته بر اساس شرایط ممکن است متفاوت باشد.

q2

·شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا

اگر می‌خواهید از طریق شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا به جایی سفر کنید، باید مقدار بار مجاز در این شرکت را بدانید. حداکثر بار مجاز در این شرکت هواپیمایی در اکونومی کلاس یک چمدان ۲۳ کیلوگرمی و در پریمیوم اکونومی ۲ چمدان با مجموع ۲۳ کیلوگرم مجاز است. در کلاس بیزینس لوفت‌هانزا، بار مجاز دو چمدان است که باید در مجموع ۳۲ کیلوگرم باشند. در فرست کلاس هم حداکثر بار مجاز ۳۲ کیلوگرم است؛ اما مسافران می‌توانند آن را در ۳ چمدان تقسیم کنند.

 

در پایان

شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی همراه دژ ایرانیان، یکی از شرکت‌های متخصص و باتجربه در زمینه ارسال بار به کانادا است که می‌توانید با خیالی آسوده تمام اقدامات لازم و ضروری برای اضافه‌بار کانادا را به کارشناسان مجرب این مجموعه بسپارید. البته میزان بار مجاز ایرلاین‌های خارجی و هزینه بار اضافه مسافر، هر دو باعث می‌شود تا در چنین شرایطی، فریت بار به کشور مقصد مثل فریت بار به کانادا، به‌مراتب مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد.

شرکت همراه دژ ایرانیان در برگیرنده تمام نیازهای مشتریان از بسته‌بندی در مبدأ، بارنامه و ارسال بار هوایی توسط ایرلاین‌های معتبر دنیا، تا ترخیص بار در گمرکات و تحویل در مقصد است. این شرکت با تمرکز بر حمل بار هوایی بین‌المللی قادر به خدمت‌رسانی و ارائه مشاوره در زمینه فریت بار به کانادا می‌باشد.

ارسال نظر: