کدخبر: 20406

معرفی جاهای گردشگری تبریز و اطراف آن

میراث تاریخی فراوانی در شهر تبریز وجود دارد که غرق در تماشای آن‌ها خواهید شد. از کوه‌های آلاداغ لار، که زیبایی غیرقابل توصیفی دارد، تا قلعه هلاکوخان و قلعه بابک، همگی از جاهای گردشگری تبریز و اطراف آن به حساب می‌آیند.

تبریز یک شهر زیبا و تاریخی است که بسیاری از نقاط تاریخی و جذاب ایران در این شهر نهفته‌اند. اگر از علاقه‌مندنان به سفرهای تابستانی هستید، تبریز یکی از بهترین مقصدها برای شماست. اما اگر با جاهای گردشگری تبریز و اطراف آن آشنا نیستید، با ما همراه شوید تا این منطقه سبز و زیبای غرب ایران را معرفی کنیم.

برای سهولت دسترسی با جاهای گردشگری تبریز و اطراف آن می‌توانید در هتل سهند تبریز اقامت کنید. هتل سهند در سال ۱۳۹۳ در مرکز شهر تبریز افتتاح شد. این هتل به دلیل موقعیت خوبش، به مراکز تجاری و اماکن تاریخی مانند رگ علیشاه، کاخ موزه، بازار بزرگ تبریز و مسجد کبود با فاصله حداکثر ۲.۵ کیلومتر قابل دسترسی است.

روستای کندوان از جاهای گردشگری تبریز و اطراف آن

روستای کندوان (کندجان)، یک روستای زیبا و سنگی در اطراف شهر تبریز واقع شده است. این روستا به شهرت جهانی دست یافته و در حال حاضر حدود ۲۰۰ خانواده در آن زندگی می‌کنند. خانه‌های این روستا شباهت زیادی به کندوهای زنبور عسل دارند. روستای کندوان در دامنه رشته کوه سهند واقع شده است و تا شهر تبریز حدود ۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

برای سفر به روستای کندوان، ابتدا به شهر اسکو بروید و سپس مسیر را به طرف کندوان ادامه دهید. برای رسیدن به اسکو، می‌توانید از جاده اصلی تبریز به اسکو استفاده کنید که فاصله آن حدود ۴۰ کیلومتر است. سپس باید در جاده‌ای به طول ۲۰ کیلومتر از اسکو به سمت روستای کندوان رانندگی کنید تا به این روستای زیبا برسید.

قلعه پشتاب از جاهای گردشگری تبریز و اطراف آن

قلعه پشتاب یک بنای زیبا در قلب کوه است. این قلعه در نزدیکی روستای پشتاب واقع شده است. برای رسیدن به این قلعه باید حدود ۲۲۰ پله را طی کنید. اما با صعود به بالای قلعه، می‌توانید از مناظر زیبای اطراف و لذت ببرید. این مناظر در جاده هوراند قرار دارند.

قلعه ضحاک از جاهای گردشگری تبریز و اطراف آن

قلعه ضحاک تلفیق بین هنر، معماری و طبیعت بکر است. این قلعه حدود ۲۰ کیلومتر با جنوب هشترود فاصله دارد و به عنوان جاذبه‌ای تاریخی و جذاب شناخته می‌شود. برای رسیدن به این قلعه، باید مسیر طولانی‌ای را طی کنید. اتاق‌های قلعه بدون سقف بوده و شبیه به حفره‌هایی در دل زمین هستند.

کلیسای موجومبار از جاذبه های گردشگری تبریز و اطراف آن

کلیسای موجومبار (سنت هریپ سیمه شبستر) هنر معماری سده نوزدهم است. این کلیسا در روستای موجومبار که حدوداً ۳۰ کیلومتر فاصله با تبریز دارد، واقع شده است. این ساختمان زیبا در یک دره سرسبز قرار گرفته و سالیان سال است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. کلیسای موجومبار همچنین با نام کلیسای سنت هریپ سیمه شبستر شناخته می‌شود.

w2

قبرستان پینه شلوار از جاذبه های گردشگری تبریز و اطراف آن

قبرستان پینه شلوار از جاهای گردشگری تبریز و اطراف آن بوده، در نزدیکی شهر تبریز و در روستای شادباد مشایخ قرار گرفته و ساخت آن به قبل از اسلام باز می‌گردد.

این قبرستان با انواع سنگ‌های عجیب و غریب با شکل‌های مختلف وجود دارد که اعداد روی آن‌ها به‌ سختی قابل‌ مشاهده است. از آن‌جا که این مکان بسیار قدیمی است، از آن به‌ عنوان جاذبه‌های گردشگری تبریز و اطراف آن یاد می‌شود.

روستای لیقوان از جاذبه های گردشگری تبریز و اطراف آن

روستای لیقوان روستای خوش آب‌ و هوایی است که حدود ۳۶ کیلومتر با تبریز فاصله دارد. این روستا در دامنه کوه سهند قرار گرفته و شرایط آب‌ و هوایی بی‌نظیری دارد. هر ساله بسیاری از گردشگران از سراسر کشور به این روستا سفر می‌کنند.

روستای لیقوان در حالت پلکانی قرار گرفته است و مکانهای تاریخی مانند پل حاج سالار، قبرستان تاریخی و عمارت سنگی نیز در آن واقع شده است.

آبشار گل آخور از جاذبه های گردشگری تبریز و اطراف آن

آبشار گل آخور یکی از آبشارهای زیبای تبریز است. این آبشار در جاده مرند و نزدیکی شهرستان ورزقان قرار دارد. ارتفاع حدود ۱۲ متری این آبشار و سرچشمه آن در روستای گل آخور قرار دارد. به دلیل وجود سنگ‌های سفید در بستر آبشار گل آخور، به آن آبشار سفید نیز می‌گویند.

w3

قلعه هلاکوخان از جاهای گردشگری تبریز و اطراف آن

یکی از جاهای گردشگری تبریز و اطراف آن، قلعه هلاکوخان، در نزدیکی این شهر واقع شده است. برای رسیدن به این قلعه، باید از کمربندی سرد رود بروید و به جاده ایلخچی برسید. قلعه هلاکوخان در بالای یک کوه ساخته شده است و در دوره ساسانیان ساخته شده است. این قلعه بسیار شبیه به قلعه بابک است.

با توجه به وجود پرتگاه‌های زیاد در اطراف قلعه، برای بازدید از آن نیاز به تجهیزات و امکانات خاصی دارید. قلعه هلاکوخان در ارومیه و آذربایجان شرقی بنا شده، اما مسافت آن با تبریز ۷۰ کیلومتر است و از شهرستان ایلخچی نیز عبور می‌کند. بنابراین، می‌توان آن را به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری تبریز نیز معرفی کرد.

w4

کوه‌های آلاداغ لار از جاذبه های گردشگری تبریز و اطراف آن

کوه‌های آلاداغ لار نیز یکی از جاهای گردشگری تبریز و اطراف آن هستند که دارای طیف‌های رنگی بی‌نظیری مانند سفید، نارنجی، قرمز و زرد هستند. این رشته‌کوه‌ها به خاطر وجود مواد معدنی در آن‌ها رنگارنگ بوده و به طور زیبایی درخشش می‌کنند.

کوه‌های آلاداغ لار حدود ۱۵ میلیون سال قدمت دارند و از نظر زمین‌شناسی اهمیت زیادی دارند. آلاداغ لار در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال شرقی تبریز قرار گرفته‌اند.

گزینه‌های اقامتی برای دسترسی به جاذبه‌های گردشگری تبریز و اطراف آن

هتل ایرانیان تبریز، یک واحد اقامتی با نام آبرسان در بهار ۱۳۹۷ شروع به کار کرد. این هتل در موقعیتی مناسب واقع شده است، بین چهارراه آزادی و چهارراه عباسی، که به راحتی به مراکز خرید و خرید از تبریز دسترسی دارند.

علاوه بر این، این هتل به راحتی به موزه ها و مراکز تفریحی مانند ایل گلی و پارک باغلار نیز دسترسی دارد.  هتل آپارتمان ایرانیان با امکانات رفاهی برجسته و کارکنان حرفه ای، آماده پذیرایی از میهمانان عزیز می باشد.

هتل دریا تبریز، یک هتل سه ستاره در تبریز واقع شده است، در خیابان بیست و دو بهمن. این هتل در سال ۱۳۵۸ تأسیس شده و آخرین بازسازی آن در سال ۱۳۹۹ انجام شده است. ساختمان هتل شش طبقه است و دارای ۱۰۴ اتاق با امکانات مناسب است.

دسترسی به مراکز خرید، از جمله بازار بزرگ تبریز، و جاذبه های گردشگری تبریز اطراف آن مانند خانه مشروطه و مقبره الشعرا در دسترس قرار دارد. هتل دریا با کادر مجرب و امکانات رفاهی مناسب شما را در زمان اقامتتان در تبریز راضی خواهد کرد.

مزایای هتل‌ها:

  • رستوران
  • استخر
  • پذیرش 24 ساعته
  • اتاق‌های متنوع

سخن پایانی

میراث تاریخی فراوانی در شهر تبریز وجود دارد که غرق در تماشای آن‌ها خواهید شد. از کوه‌های آلاداغ لار، که زیبایی غیرقابل توصیفی دارد، تا قلعه هلاکوخان و قلعه بابک، همگی از جاهای گردشگری تبریز و اطراف آن به حساب می‌آیند.

در حال حاضر که با جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا آشنا شدید، می‌توانید به تبریز سفر کنید و در مدت زمان کوتاه از جاذبه‌های گردشگری تبریز لذت ببرید. همچنین، اگر شما دیگر جاذبه ‌های گردشگری این منطقه را می‌شناسید که در این مطلب از قلم افتاده است، خوشحال می‌شویم آن را در قسمت کامنت‌ها با ما و سایر همراهان ایران هتل آنلاین به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر: