کدخبر: 20415

معرفی غذاهای محلی ژاپن که نباید از دست بدهید

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های سفر امتحان کردن غذاهای محلی آن شهر یا کشور است که به صورت مستقیم نمایان‌گر فرهنگ و آداب و رسوم مردم آن دیار هستند. ژاپن از کشورهای توریستی قاره آسیا است که در کنار جاذبه‌های توریستی دیدنی، غذاهای محلی خوشمزه‌ای دارد که باید حتماً در سفر خود با تور ژاپن آن‌ها را امتحان کنید.

معروف‌ترین غذاهایی که باید در تور ژاپن امتحان کنید

۱. سوشی (Sushi)

سوشی معروف‌ترین غذای ژاپنی است که با استفاده از مواد گوناگونی تهیه شده و انواع مختلفی دارد. از محبوب‌ترین انواع سوشی می‌توان به چیراشی (ترکیب برنج و میگو)، ماکی (ترکیب برنج و جلبک دریایی) و نیگری (ترکیب برنج و ماهی یا حلزون)‌ اشاره کرد.

ماده‌ی اصلی سوشی برنج بوده و برای آماده‌کردن آن برنج، ماهی،‌ میگو و سایر ترکیبات دریایی را به شکل خام درون برگ جلبک قرار داده و بعد از پیچاندن تکه تکه کرده و سرو می‌کنند.

۲. یاکیسوبا (Yakisoba)

یاکیسوبا غذای خیابانی پرطرفداری است که از نودل گندم سرخ شده، پیاز، هویج و کلم که با نمک و فلفل طعم‌دار شده‌اند، تهیه می‌شود. جالب است بدانید که عرضه‌ی این غذا در دکه‌های غذای ژاپنی به اوایل قرن بیستم باز می‌گردد.

۳. تمپورا (Tempura)

تمپورا از دیگر غذاهای خوشمزه‌ای است که باید در سفر خود به ژاپن آن را امتحان کنید. برای تهیه‌ی این غذا ترکیبات دریایی، سبزی‌های تازه به همراه بقیه مواد با آرد و خمیر تخم‌مرغ ترکیب شده و در نهایت سرخ می‌شوند.

۴. اوکونومیاکی (Okonomiyaki)

اوکونومیاکی نوعی پنکیک ژاپنی است که در شهرهای گوناگون این کشور با استفاده از مواد محلی آن منطقه پخته می‌شود. در مجموع از ترکیبات اصلی مورد استفاده در طبخ این پنکیک می‌توان به سیب‌زمینی، گوشت، ماهی، کلم و ترشی زنجبیل اشاره کرد که در کنار یکدیگر طعمی اصیل و به‌یادماندنی خلق می‌کنند.

۵. تونکاتسو (Tonkatsu)

تونکاتسو غذایی شبیه به ناگت است که برای تهیه‌ی آن گوشت را در پودر یا نان سوخاری سرخ می‌کنند. این ترکیب خوشمزه‌ی ژاپنی به همراه کلم، سس مخصوص و سبزیجات سرو شده و طعم شیرین و در عین حال تند دارد.

۶. رامن (Ramen)

سوپ نودل پرطرفدار رامن در اصل با استخوان مرغ درست می‌شود اما در سال‌های اخیر از ترکیب غذاهایی دریایی و گوشت هم در آن استفاده می‌شود. این غذا طعم‌های گوناگونی مانند نمکی، کاری، سس سویا و میسو داشته که می‌توانید با توجه به ذائقه خود بهترین نوع را انتخاب کنید.

۷. گیودون (Gyudon)

سفر به ژاپن بدون امتحان کردن گیودون معنی ندارد. برای تهیه‌ی این غذای فوق‌العاده از گوشت گوساله به همراه سس و ادویه‌های مخصوص استفاده کرده و در نهایت آن را با برنج دم شده سرو می‌کنند.

۸. استیک ژاپنی یا واگیو (Wagyu)

برای تهیه‌ی واگیو مثل استیک معمولی از تکه‌های بزرگ گوشت گاو که رگه‌های چربی در آن نمایان است، استفاده می‌شود. جالب است بدانید که استیک ژاپنی پرگوشت‌ترین غذای این کشور محسوب شده و سرشار از ترکیبات مفیدی همچون امگا ۳ و ۶ است.

۹. ساشیمی (Sashimi)

برای تهیه‌ی این غذای سنتی ژاپنی فوق‌العاده، ماهی خام را به قطعات کوچکی تقسیم کرده و به همراه سس سویا سرو می‌کنند. اضافه کردن ترکیباتی مانند واسابی و زنجبیل باعث جذاب‌تر شدن طعم این غذا شده است.

۱۰. یاکیتوری (Yakitori)

یاکیتوری نوعی کباب است که به دلیل طرز پختی که دارد با ذائقه ایرانی‌ها سازگارتر است. برای تهیه‌ی این مجموعه‌ی خوشمزه، گوشت مرغ را به سس سویا و سرکه آغشته کرده و در نهایت با استفاده از چوب‌های چینی کوچک برروی زغال گریل می‌کنند.

البته این غذا را می‌توان با مواد اولیه‌ی دیگری مانند گوشت گوساله،‌ بلدرچین یا گوشت گاو هم تهیه کرد که در همه‌ی حالت‌ها طعمی فوق‌العاده خواهد داشت.

۱۱. گیوزا (Gyoza)

ترکیبات تشکیل‌دهنده‌ی این غذا شامل گوشت، پیاز و کلم بوده که بعد از غلطاندن در سس سویا و سرکه به شکل کوفته‌های یک اندازه درآمده و پخته می‌شوند. استفاده از سیر ژاپنی در تهیه‌ی گیوزا به آن طعم شگفت‌انگیزی بخشیده است.

۱۲. چانکو نابه (Chanko Nabe)

اگر می‌خواهید همانند ورزشکاران کشتی سومو ژاپن بدن خود را قوی کنید، حتماً در سفر به این کشور غذای چانکو نابه را امتحان کنید. در تهیه‌ی این غذا از گوشت و سبزیجات گوناگون استفاده می‌شود.

۱۳. میسو (Miso)

طرفداران سوپ‌های خوشمزه باید حتماً میسو را امتحان کنند. برای تهیه‌ی میسو از لوبیای مخصوص پخته و تکه تکه شده به همراه لوبیا سبز و سبزیجات دیگر استفاده می‌شود. این غذا طعم شیرینی داشته و ترکیب فوق‌العاده‌ای را با سایر غذاهای ژاپنی ایجاد می‌کند.

۱۴. تاکویاکی (Takoyaki)

از دیگر غذاهای دریایی ژاپنی که با تکه‌های هشت پا طبخ می‌شود تاکویاکی است. این غذا ظاهری شبیه به کوفته خمیری داشته و داخل آن با ادویه‌های مختلف به همراه هشت پا و پیاز پر شده است. این کوفته‌ها بعد از غلطاندن در سس مایو مخصوص حرارت داده شده و برای سرو آماده می‌شوند.

۱۵. برنج کاری (Curry rice)

کاری ژاپنی نوعی غذای محلی است که اولین بار از بریتانیا به این کشور آورده شد. برای تهیه‌ی کاری ترکیبی از گوشت و سبزیجات گوناگون مثل هویج، سیب‌زمینی و پیاز را با پودر کاری مزه دار کرده و بعد از پخته‌شدن با برنج سرو می‌کنند.

۱۶. کاراگه (Karaage)

کاراگه همان مرغ سوخاری است که با دستور ویژه‌ای در ژاپن تهیه می‌شود. برای این منظور گوشت مرغ را در سس سویا، نمک و ادویه‌های گوناگون خوابانده و بعد از فرو بردن آن در نشاسته، این قطعات را در روغن سرخ می‌کنند.

 

ارسال نظر: