کدخبر: 20454

اتریوم به اوج می ‌رسد یا سقوط می ‌کند؟

سیگنوم یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های سوئیس، اولین بانکی بود که اتریوم را معرفی کرد و از قرارداد سهام Ethereum 2.0 پشتیبانی نمود. سیگنوم به مشتریان بانک این امکان را می‎دهد که به راحتی ETH خود را از طریق بانک به اشتراک بگذارند. این موسسه که خدمات بانکی در سطح شرکتی را ارائه می‎دهد، در حال حاضر بازدهی سالانه 7٪ را با سهام Ethereum ارائه می‌کند. علاوه بر این، اخیراً محبوبیت سرویس سهام ETH 2.0 افزایش یافته است و میزان سهام ETH آن به بیش از 14 میلیارد دلار افزایش یافته و قیمت اتریومروند صعودی را پیش گرفته است.

جایگاه اتریوم در بازار سرمایه

جایگاه اتریوم در بازار سرمایه

اتریوم، دومین دارایی بزرگ رمزنگاری و کریپتو جهان است و بنا بر اظهارات گلدمن ساکس، یکی از بانک‌های سرمایه‌گذاری پیشرو آمریکایی، بار دیگر در کانون توجه قرار گرفته است. بانک سرمایه‌گذاری مستقر در نیویورک در یادداشتی تحقیقاتی اعلام کرد که اتریوم پتانسیل بالایی دارد و افزایش محبوبیت آن حتی می‌تواند رقیب بیت کوین باشد. این بانک اعلام کرد که می‌توان با بهبود حوزه استفاده از اتریوم با به روز رسانی‌ها و پیشرفت‎های آن، جریان‌های ورودی سرمایه‌ای جدیدی را محقق نمود و منتظر افزایش قیمت اتریوم بود. 

اتریوم در 2 سال گذشته تغییرات و تحولات بزرگی را پشت سر گذاشته است و اینطور که به نظر می‌رسد این روند همچنان ادامه خواهد داشت. اتریوم بدون توجه به قیمت‎های رقبای خود و تاریخچه قیمتی خود به توسعه ادامه می‌دهد. 

آنچه درباره اتریوم باید بدانیم

اتریوم 2.0 مجموعه‌ای پیشرونده است که برای بهبود عملکرد شبکه اتریوم در جنبه‌های مختلف طراحی شده است. این گذار بالارونده با راه‌اندازی Beacon Chain در دسامبر 2020 آغاز شد که نشان دهنده معرفی مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) به اتریوم بود. 

پس از راه اندازی Beacon Chain در دسامبر 2020، تحولات مهم بسیاری رخ داده است. به عنوان مثال، آپدیت برلین و لندن که پیشنهاد بهبود اتریوم 1559 (EIP-1559) را معرفی کرد، نوآوری بزرگی در کارمزد تراکنش‌ها ایجاد کرد. آپدیت Altair و Arrow Glacier عملکرد Beacon Chain را بیشتر از پیش بهبود بخشید.

به دنبال این آپدیت‎ها، Gray Glacier، Bellatrix و پاریس با آپدیت‌های جدید مواجه شدند که مجموعاً به عنوان "Merge" شناخته می‌شوند، اتریوم با موفقیت از Proof of Work (PoW) به PoS منتقل شد و اکنون اعتبار سنجی‌هایی که به جای ماینرها ETH را به اشتراک می‌گذارند مسئول تولید بلاک‎ها هستند.

قیمت اتریوم

آخرین به روز رسانی نقشه راه اتریوم، آپدیت شانگهای در آوریل 2023 بود. این به‌روزرسانی، که شامل EIP-4895 می‌شود، به اعتبارسنجی‌های ETH اجازه می‌دهد تا ETH سهامدار خود را در شبکه باز کند. در نتیجه، ETH در دسترس قرار گرفت و نقدینگی ETH در بازار ارزهای دیجیتال به طور قابل توجهی افزایش یافت.

چه اتفاقی برای آینده اتریوم قابل پیش بینی است؟

Danksharding سومین مرحله آپدیت عمده در اتریوم 2.0 است که بر مقیاس افقی پایگاه داده تمرکز دارد. این آپدیت مسئولیت مدیریت کلان داده‌های تولید شده توسط لایه‌های ۲ را توزیع می‌کند. برخلاف مدل سنتی اشتراک‌گذاری، Danksharding از نمونه‌گیری داده‌های توزیع‌شده در حباب‌ها استفاده می‌کند تا اتریوم را مقیاس‌پذیرتر کند، هزینه‌های ذخیره‌سازی داده‌ها را کاهش دهد و همه را قادر سازد تا اعتبارسنجی شوند. این افزایش دسترسی منجر به تمرکززدایی بیشتر و بهبود امنیت خواهد شد.

هدف این برنامه رفع مشکلات مقیاس پذیری اتریوم از طریق گسترش توان تراکنش در شبکه با راه حلی برای افزایش اندازه بلوک تا 2 مگابایت، در نتیجه کاهش هزینه‎های کاربران و کارآمدتر کردن شبکه است.

این مرحله حباب‎هایی را فراهم می‎کند که می‎توانند به طور یکپارچه منتقل شده و به بلوک‎ها پیوند داده شوند. این حباب‌ها داده‌های غیرقابل دسترسی را برای ماشین مجازی اتریوم (EVM) فراهم می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند در یک بازه زمانی مشخص (یک تا سه ماه) به‌طور خودکار حذف شوند. این به روز رسانی هزینه‌های جمع‎آوری را به میزان قابل توجهی کاهش می‎دهد و در نهایت گزینه‎های تراکنش مقرون به صرفه‎تری را در اختیار کاربران نهایی قرار می‎دهد.

این آپدیت همچنین پشتیبانی یکپارچه‎ای از صدها جمع‌آوری مجزا را فراهم کرده و میلیون‌ها تراکنش در ثانیه (Tps) را به یک واقعیت ملموس در شبکه اتریوم تبدیل می‌کند.

چشم انداز قیمت اتریوم برای سرمایه گذاران اتریوم

کارشناسان بازار سرمایه فکر می‌کنند که این به‌روزرسانی‌ها به پذیرش سریع‌تر شبکه کمک می‌کند. آینده اتریوم مملو از پیشرفت‌ها و آپدیت‎های هیجان‌انگیز است که هدف آن افزایش مقیاس‌پذیری، امنیت و پایداری شبکه است. نقشه راه اتریوم 2.0، همراه با آپدیت‎های آتی، شبکه اتریوم را برای توسعه دهندگان، کاربران و معامله‌گران جذاب‎تر خواهد کرد.

این جزئیات مهم است که تورم توکن را به سمت منفی کاهش می‌دهد و با افزایش فعالیت شبکه، بهتر می‌شود. به همین دلیل است که سرمایه گذاران بلندمدت آینده خوبی را برای ETH و قیمت اتریوم پیش‎بینی می‎کنند.

 

ارسال نظر: