کدخبر: 20455

7 شگفتی بابل که هر گردشگری باید ببیند!

بابل یکی از شهرهای مهم استان مازندران است که در گذشته نیز اهمیت بسیاری داشته است. در دوره زندیه، بابل را به‌عنوان مرکز خطه مازندران معرفی کرده بودند و ازاین‌رو پیشرفت‌های چشمگیری در این شهر ایجاد شد. این روزها بیش از هر چیز، بابل را به طبیعت بکر آن می‌شناسیم. طبیعتی که روح را به‌پرواز درمی‌آورد و احوال را دگرگون می‌سازد. برای آن‌که سفری رؤیایی به استان مازندران داشته باشید، قطعا سفر به بابل یکی از بهترین انتخاب‌های پیش‌روی‌تان است. کافیست بهترین هتل بابل را رزرو کرده و از جاذبه‌های این شهر دیدن کنید. در این مطلب، 7 شگفتی از بابل را معرفی می‌کنیم که قطعا شما را مجذوب این شهر خواهند کرد.

جاذبه‌های حیرت‌انگیز بابل که نباید از دست بدهید

شهر بابل ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد فراوانی دارد. به‌عنوان مثال، شرایط جغرافیایی و اقلیمی آن بسیار جالب و خاص است. این شهر با دریای مازندران 15 کیلومتر فاصله دارد و کافیست این مسافت را در جهت شمال حرکت کنید تا به سواحل زیبای دریای خزر برسید؛ از‌سوی‌دیگر، در 10کیلومتری جنوب بابل، کوه‌های البرز واقع شده‌اند که جذابیت خیره‌کننده‌ای دارند. علاوه‌بر کوه و دریا، «بابلرود» را می‌بینیم که از کوه‌های سوادکوه سرچشمه گرفته و از دل بابل می‌گذرد. شاید جالب باشد بدانید که بابل در لغت و واژه‌شناسی به معنای محلی است که آب فراوان داردبا این توصیف، می‌توان حدس زد که این شهر منابع آبی سرشار و بارش فراوانی دارد. حال می‌خواهیم به چند مورد از عجایب شهر بابل بپردازیم تا هنگام اقامت در بهترین هتل بابل، از آن‌ها دیدن کنید.

روستا و قله فیلبند

نخستین شگفتی شهر بابل، قله فیلبند با زیبایی مسحورکننده است. در شهر بابل، منطقه‌ای مرتفع به نام فیلبند وجود دارد که دلیل نام‌گذاری آن هم همین دسترسی سخت به آن است. ازآنجاکه ارتفاع فیلبند نسبت به سایر نقاط مازندران بیشتر است، بومی‌ها آن را محلی می‌نامیدند که از خستگی، نفس را بند می‌آورد. البته این روزها دسترسی به قله تسهیل شده و دیگر مشقت قبل را ندارد. ارتفاع 2300متری سبب شده که فیلبند به بام شرق مازندران تبدیل شود و صحنه بی‌نظیری از بابل و شرق مازندران را به شما نمایش دهد. کوهستان‌های سرسبز با آب‌و‌هوایی خنک و مطلوب حتی در فصل تابستان، فیلبند را به یکی از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری مازندارن تبدیل کرده است. گاهی نیز اقیانوس ابر در این ناحیه ایجاد می‌شود که حس‌و‌حال پرواز بر فراز ابرها را القا می‌کند.

هفت‌آبشار

آبشارها همیشه به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی شناخته می‌شوند. منطقه‌ای به نام هفت‌آبشار در مرز میان بابل و سوادکوه وجود دارد که توجه گردشگران را به خود جلب کرده و حقیقتا هم از 7 آبشار زیبا در کنار هم تشکیل شده است. در دل جنگل‌های بابل و سوادکوه، می‌توانید صدای شرشر آب در حوضچه‌ها را بشنوید و از این احساس بکر، غرق لذت شوید. بزرگ‌ترین این آبشارها 9 متر طول دارد. این محیط در فصل تابستان بسیار خنک است و بهترین انتخاب برای آب‌تنی محسوب می‌شود. پس از خرید بلیط قطار بابل، حیف است بازدید از جاذبه شگفت‌انگیز هفت‌آبشار را از دست بدهید.

موزه مردم‌شناسی بابل

در‌همین‌حین که جاذبه‌های گردشگری طبیعی را معرفی می‌کنیم، بد نیست نگاهی هم به دیگر جاذبه‌های استان داشته باشیم. کسانی که به فرهنگ و رسوم اقوام مختلف علاقه‌مندند، باید از موزه مردم‌شناسی بابل دیدن کنند. این موزه، تنها موزه مردم‌شناسی مازندران است که به‌خوبی شما را با فرهنگ مردم این خطه آشنا می‌کند؛ علاوه‌بر‌آن، ساختمان موزه بنایی قدیمی است که نزدیک به 100 سال قدمت دارد. فعالیت اصلی این موزه از سال 1375 آغاز شده و یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های بابل به‌حساب می‌آید. جالب است بدانید برخی از آثاری که در این موزه نگهداری می‌شوند، بیش از 6 هزار سال قدمت دارند.

سد شیاده

از دیگر شگفتی‌های بابل، می‌توان به سدی زیبا به نام شیاده اشاره کرد. این سد در روستایی به نام شیاده واقع شده و دلیل نام‌گذاری آن هم همین است. چیزی که سبب محبوبیت سد شیاده می‌شود، زیبایی محیط اطراف آن است. علاوه‌بر آن‌که خود سد زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد، جنگل‌های اطراف آن نیز بسیار چشم‌نواز هستند.

جنگل لفور

همیشه رقابت تنگاتنگی میان تعداد طرفداران جنگل و دریا وجود دارد. اگر جنگل را به دریا ترجیح می‌دهید، جنگل لفور پیشنهاد ما به شماست. این جنگل از شگفتی‌های شهر بابل است که به‌عنوان یک موزه طبیعی نیز شناخته می‌شود. جالب است بدانید که جنگل لفور از دوران ژوراسیک برجای‌مانده و هزاران سال تاریخ را در دل خود جای داده است. قدم‌زدن در قلب جنگل لفور می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های شما در بازدید از مازندران باشد.

آبشار درازکش

آبشار درازکش یکی دیگر از آبشارهای بابل است که زیبایی بی‌حدوحصر آن شما را مبهوت می‌کند. این آبشار در ناحیه بندپی شرقی و در دل جنگلی شگفت‌انگیز واقع شده است. آبشار درازکش 7 متر ارتفاع داشته و حوضچه آن هم بسیار زیباست. با خرید بلیط قطار بابل به‌راحتی به این جاذبه دسترسی خواهید داشت.

پل محمدحسن‌خان

ازآنجاکه رودهای متعددی در شهر بابل وجود دارند، پل‌های مختلفی هم در شهر دیده می‌شوند. یکی از مشهورترین پل‌ها، پل محمدحسن‌خان است که 300 سال قدمت دارد. گفته می‌شود این پل در دوره غزنویان ساخته شده است. عده‌ای معتقدند در ساخت این پل از ساروج و تخم‌مرغ استفاده شده بود که در دوره قاجاریه به‌شکل فعلی بازسازی شد. در گذشته، این پل تنها راه ارتباطی میان دو شهر آمل و بابل بود.

فلای تودی؛ ارائه‌دهنده ارزان‌ترین قیمت بلیط قطار و هواپیما

برای سفر به بابل، باید فلای تودی را بشناسید. پلتفرم فلای تودی در حوزه خدمات گردشگری فعالیت دارد و بهترین خدمات را با کمترین هزینه ارائه می‌کند. به‌منظور استعلام قیمت بلیط قطار یا رزرو هتل بابل، باید به سایت فلای تودی سر بزنید. همچنین برای خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل‌ های خارجی، اخذ ویزای توریستی و رزرو تورهای گردشگری، فلای تودی در خدمت شماست. این مجموعه افتخار بیش از 7 سال خدمت‌رسانی به مسافران را داشته و یکی از بهترین مراجع در حوزه گردشگری به‌حساب می‌آید.

ارسال نظر: