کدخبر: 2751

راهنمای ثبت شرکت در سال 1400 و هزینه های ثبت

اگر شما یک مدیر یا یک کارآفرین باشید حتما نیاز است که قبل از شروع کارهایتان ، مجموعه و شرکت خود را به صورت رسمی و قانونی به ثبت برسانید .در حقیقت می توان گفت که ثبت شرکت یکی از شرایط لازم و اصلی جهت شروع یک تجارت و سرمایه گذاری می باشد .ثبت شرکت دارای مزایای بسیاری می باشد اما سوال اساسی اینجاست که مراحل و قوانین ثبت شرکت در سال 1400 در ایران به چه صورت می باشد ؟هزینه ثبت شرکت در این سال چقدر است ؟همراه ما باشید تا در این مطلب پاسخ همه سوالات شما را بدهیم .

مراحل ثبت شرکت

مرحله اول) انتخاب نوع شرکت

جهت ثبت شرکت خود ابتدا باید نوع شرکت خودتان را مشخص کنید . در کل هفت نوع شرکت در ایران قابل ثبت می باشد که پرمخاطب ترین آنها شامل موارد ذیل می باشد :

  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  • ثبت شرکت سهامی خاص

مرحله دوم) جمع آوری و بارگزاری مدارک ثبت شرکت

در این قسمت حتما نیاز است که با توجه به نوع شرکت ثبتی خود مدارک مورد نیاز خود را برای ثبت شرکت تهیه کنید . این مدارک شامل موارد ذیل می باشد :

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت سهامی خاص به شرح زیر است:

  • دو نسخه از اظهارنامه، اساس‌نامه و صورت‌جلسه مؤسسین شرکت
  • کپی کلیه مدارک اعضا
  • ارائه گواهی عدم سابقه کیفری اعضای شرکت و بازرسین
  • ارائه اقرارنامه شرکت

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت‌های با مسئولیت محدود

  • دو نسخه از مدارک شرکت‌نامه
  • اساس‌نامه و صورت‌جلسه هیئت مدیره
  • مجوز فعالیت
  • گواهی عدم سوءپیشینه اعضا
  • تأییدیه غیردولتی بودن فعالیت اشخاص سهامدار حقوقی
  • معرفی‌نامه نماینده یا نمایندگان

مرحله سوم) انتخاب موضوع فعالیت شرکت

موضوع فعالیت شرکت ستون و شیرازه اصلی یک شرکت می باشد ، بطوری که با انتخاب موضوع فعالیت شرکت خود مسیر کسب و کار خود را مشخص و سرعت می بخشید .  موضوع شرکت شما باید بطور خیلی دقیق مشخص شود . این موضوع باید تمامی فعالیت های شما را پوشش دهد و فعالیت هایی که نیاز به اخذ مجوز دارند به صورت دقیق مشخص شود .

به عنوان مثال برای ثبت شرکت بازرگانی ، باید به صورت جزء موضوع بازرگانی اعم از فروش و خرید ، صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز شما مشخص گردد .

مرحله چهارم) انتخاب نام شرکت

پس از جمع آوری مدارک و انتخاب موضوع فعالیت شرکت خودتان به بخش مهم دیگری از فرایند ثبت شرکت قرار می گیریم و آن انتخاب نام شرکت می باشد . باید برای انتخاب نام شرکت خود کمی وسواس بخرج دهید . چرا که قرار است با این نام تجارت و فعالیت قانونی خود را شروع کنید . شما در کل باید به ترتیب اولویت 5 اسم برای شرکت خود انتخاب کنید که حداقل 3 سیلابی باشد که در نهایت یکی از این 5 اسم توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت ها تایید می شود .

مرحله پنجم) ثبت اطلاعات درون سامانه و ارسال مدارک از طریق پست

در این مرحله که تقریبا مرحله آخر می باشد شما باید اطلاعات و موضوع فعالیت و صورتجلسات خودتان را درون سامانه اداره ثبت شرکت ها بارگزاری کنید و در نهایت مدارک مورد نظر را از طریق پست به اداره ثبت شرکت های حوزه شهری خود ارسال کنید .

تنها مراحل باقیمانده از فرایند ثبت شرکت شما ، درج آگهی تاسیس شما در روزنامه رسمی کشور و همچنین روزنامه کثیر الانتشار می باشد که هزینه های این موارد با توجه به زمان و تورم موجود در کشور متفاوت می باشد .

ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت در سال 1400

احتمالا در این مطلب شما به دنبال یک عدد مشخص جهت هزینه ثبت شرکت خود هستید ، اما در واقع باید بگوییم که دقیقا مبلغ ثابت و مشخصی را نمی توان گفت ، چرا که هزینه ثبت شرکت در خرداد 1400 به نسبت فروردین همین سال حدود 20 درصد افزایش قیمت داشته است(با توجه به تورم و هزینه های مربوط به روزنامه رسمی ، پاکت نامه و ...)

به طور کلی در هزینه ثبت شرکت در خرداد 1400 برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در حدود 1.200.000 تومان و برای ثبت شرکت سهامی خاص در حدود 1.300.000 تومان می باشد . اما باز هم به دلیل تعرفه ها و تورم های موجود پیشنهاد می کنیم که حتما جهت دریافت استعلام دقیق هزینه ثبت شرکت خود با موسسه ثبت فرهنگ در تماس باشید تا به صورت رایگان در زمینه ثبت شرکت به شما کامل مشاوره داده شود .

ثبت تغییرات شرکت چیست ؟

معمولا بعد از ثبت شرکت ، اتفاق های مختلفی پیش می آید که نیاز دارید تغییراتی در شرکت خود انجام دهید ، مثل تغییر آدرس شرکت ، تغییر سهام و دارایی شرکت ، تغییر نام شرکت ، تغییر اعضا و خیلی موارد دیگر که تمامی این موارد شامل ثبت تغییرات شرکت در اداره ثبت شرکت ها می شود ، که برای انجام دقیق آنها چون نیاز به تجربه و دانش می باشد که باید از یک موسسه خدماتی و ثبتی کمک بگیرید . ثبت فرهنگ با تجربه بالا آماده ارائه خدمات ثبت تغییرات شما در کوتاه ترین زمان می باشد .

ثبت شرکت

نتیجه گیری کلی :

اگر شما در فکر ایجاد یک کسب و کار قانونی برای خود هستید ، ثبت شرکت برای شما بسیار مهم و ارزشمند است .دنیای تجارت را می توان دریایی از فعالیت ها و عوامل متغیر نامید و آنچه به این دریای پر تلاطم نظم می بخشد و بقای آن را تضمین می کند، وجود قوانین و مقررات می باشد که با به ثبت رساندن شرکت ها ممکن می باشد.

ثبت شرکت شما را در عرصه رقابت ها از رقیبانتان پیش می اندازد، شرکت ها برای رسیدن هر چه زودتر به اهدافشان باید به ثبت رسیده شوند، که بهتر است در این راه برای رسیدن به اهدافتان از مشاورین ما در ثبت فرهنگ کمک بخواهید . برای بدست آوردن شماره تلفن های موسسه فرهنگ کافیست کلمه " ثبت فرهنگ " را در گوگل سرچ کنید!

ثبت فرهنگ گوگل کن تا در زمان و هزینه هات صرفه جویی بشه !

منبع : ثبت فرهنگ – sabtfarhang.com

 

ارسال نظر: