کدخبر: 2762

شرایط اخذ بورسیه پزشکی کشور روسیه

با توجه به کیفیت بالای آموزش در کشور روسیه، تحصیل در روسیه در رشته‌های مختلف از جمله پزشکی از توجه‌ی زیادی بین دانشجویان خارجی برخوردار است. روسیه موقعیت خوبی را برای گذراندن دوره‌های کارآموزی در بیمارستان‌ها و همچنین کلینیک‌های پیشرفته به دانشجویان خود می‌دهد. لازم به ذکر است که روسیه با توجه به هزینه‌های مقرون به‌صرفه، جز بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی شده است.

مدت دوره‌های پزشکی در روسیه

مدرک تحصیلی‌ که در دانشگاه‌های پزشکی روسیه ارائه می‌شود در زمینه‌ پزشکی عمومی، دندانپزشکی و پزشکی ورزشی می‌باشد. مدت زمان تحصیل در رشته‌های پزشکی در روسیه با توجه به زبان تدریس بین 6 یا 7 سال می‌باشد. تحصیل در دانشگاه‌های روسیه به هر دو زبان روسی و انگلیسی امکان‌پذیر است و دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان روسی را دارند، یکسال دوره‌ تحصیل آنها افزایش می‌یابد که این زمان اضافه صرف آموزش زبان روسی می‌شود.

 دوره‌ تحصیل در پزشکی عمومی 6 سال است که اگر تمایل به تحصیل به زبان روسی داشته باشند، دوره‌ی تحصیل آنها 7 ساله می‌باشد. همچنین تحصیل در رشته‌ی دندانپزشکی 5 سال است و در رشته‌ پزشکی عمومی نیز 6 سال است.

شرایطی که برای تحصیل در روسیه مد نظر است شامل کسب حداقل 50% نمره در درس‌های فیزیک، ریاضی، شیمی، زیست‌شناسی و زبان انگلیسی در مدرک دیپلم دبیرستان و همچنین گذرنامه معتبر، گواهی تولد و فرم درخواست و همچنین نتیجه‌ منفی آزمایش HIV است. دانشجویان فارغ التحصیل در دانشگاه‌های روسیه می‌توانند در هرکجای جهان به‌کار مشغول شوند و به‌راحتی کار پیدا کنند.

 

تحصیل پزشکی در روسیه

پذیرش در دانشگاه‌های پزشکی و گرفتن ویزا به نسبت بقیه‌ کشورها آسان‌تر است چه بسا که دانشجویان نیازی به شرکت در آزمون‌های ورودی ندارند. یکی دیگر از نکات مثبت تحصیل پزشکی در روسیه این است که تحصیل در این کشور بدون داشتن مدرک زبان نیز امکان پذیر است. دلیل آن هم این است که تحصیل به دو زبان انگلیسی و روسی ممکن است و دانشگاه‌ها، دانشجویان را مجبور به انتخاب زبان نمی‌کنند.

دانشگاه‌های روسیه از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار است. همچنین دانشگاه‌های روسیه در سطح بین‌المللی اعتبار بالایی را دارند. هزینه‌ تحصیل در دانشگاه‌های روسیه بسیار مقرون ‌به‌صرفه بوده و شهریه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی و شهروندان روسیه تفاوتی ندارد. محیط تحصیلی بین‌المللی امن، یکی دیگر از مسائلی است که باعث جذب مهاجرین برای تحصیل پزشکی در روسیه است.

تحصیل در روسیه

معایب تحصیل در روسیه

تنها عیبی که تحصیل در روسیه دارد این است که اکثر شهروندان روسیه، به زبان روسی صحبت می‌کنند و به زبان انگلیسی آشنایی زیادی ندارند و این تنها مشکلی است که شاید برای دانشجویان خارجی اتفاق بی‌افتد.

بورسیه‌ پزشکی روسیه و تحصیل رایگان

بورسیه‌ پزشکی روسیه برای دانشجویان بین‌المللی به‌ گونه‌ای است که تمام هزینه‌های تحصیل آنها مانند هزینه شهریه، هزینه‌های زندگی در روسیه و امرار معاش را برعهده می‌گیرد. به همین دلیل نیازی نیست که دانشجویان نگران هزینه‌ تحصیل خود باشند.

کشور روسیه‌ هزینه‌ تحصیل را کم هزینه کرده است و هدف از دادن ویزای تحصیلی رایگان این است که کمکی به دانشجویانی که رویای پزشک شدن را در سر خود می‌پرورانند، کرده باشد. دانشجویان در جهان می‌توانند بدون نیاز به شرکت در آزمون‌های ورودی برای اخذ بورسیه‌ تحصیلی روسیه اقدام کنند.

به علت اینکه بیشتر افرادی که در رشته‌ پزشکی تحصیل می‌کنند از دانشجویان خارجی می‌باشند، تدریس برنامه‌ها و کلاس‌ها به زبان انگلیسی انجام می‌پذیرد. برای کسانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند مسئله مهم این است که در دانشگاهی تحصیل کنند که مدرک آن مورد تایید وزارت بهداشت کشومان باشد برخی از این دانشگاه‌ها که مورد تایید وزارت بهداشت است عبارت است از:

  1. دانشگاه ایالتی لومونوسوف (Lomonosov Moscow State University)
  2. دانشگاه ایالتی تومسک (Tomsk State University)
  3. دانشگاه فدرال کازان (Kazan Federal University)
  4. دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک (Novosibirsk State University)          
  5. دانشگاه ایالتی سن‌پترزبورگSaint Petersburg State University))
  6. دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی پیراگوف روسیه (Pirogov Russian National Research Medical University)
  7. دانشگاه رودن (RUDN University)
  8. دانشگاه سچینوا روسیه (Sechenov University)

بورسیه‌ تحصیلی پزشکی کشور روسیه شامل چه کسانی می‌شود؟

بورسیه‌ تحصیلی متعلق به کسانی است که هوش بالایی دارند؛ ولی از شرایط مالی نامساعد رنج می‌برند و نمی‌توانند به تحصیل خود ادامه دهند. افرادی که مدرک کارشناسی ارشد دارند نیز می‌توانند برای گرفتن مدرک دکترا در زمره‌ی لیست اعطای بورسیه قرار داشته باشند.

کلام آخر

زمانی‌که شما تصممیم می‌گیرید برای تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کنید باید تمامی کارها‌یی که لازم است انجام دهید به ویژه از مراحل و مدارک لازم و ضروری برای پذیرش در دانشگاه‌ها آگهی لازم را داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

 موسسه‌ مهاجرتی اصطهباناتی در تلاش است که شما را از مراحل گرفتن بورسیه‌ پزشکی آگاه سازد. با این موسسه در تماس باشید و از مشاوره‌ رایگان و تخصصی آنها استفاده کنید.

 

 

ارسال نظر: