کدخبر: 3170

سریال زخم کاری

امروزه یکی از موضاعاتی که بسیار مورد بحث قرار گرفته و افراد در محیط های مختلف درباره آن بحث و گفت و گو می­کنند، سریال نمایش خانگی جدید به نام زخم کاری است. زخم کاری ساخته شده توسط محمدحسین مهدویان و به تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان است. در این سریال بازیگران مطرحی چون جواد عزتی، هانیه توسلی، رعنا آزادی آور، الهه حصاری، سعید چنگیزیان، عباس جمشیدی فر و سیاوش طهمورث به بازیگری پرداخته اند. این سریال در سال 1400 توسط فیلیمو به پخش رسید و در هر هفته یک قسمت از آن منتشر می­شد.

سال های زیادی است که در کشورهای خارجی، بخش زیادی از سریال ها و فیلم ها از طریق وب سایت های آنلاین ارائه می­شود و بخش اندکی از سریال های خانگی توسط شبکه های تلویزیونی آن ها ارائه می­شود. اما این کار در کشور ما تا سال های زیادی بود که رواج نیافته بود، تا اینکه با همگیری ویروس کرونا و خانه نشین شدن بیشتر افراد در خانه ها، این صنعت در کشور ما نیز رواج و توسعه یافت و تبدیل به یکی از عرصه های مهم در صنعت سینما و سرگرمی تبدیل شد. بی شک سریال زخم کاری را می­توان به عنوان یکی از بهترین سریال های ساخته شده در شبکه های آنلاین نمایش خانگی نام برد.

عوامل زخم کاری

کارگردان: محمد حسین محدویان

تهیه کننده: محمدرضا تخت کشیان

مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز

تدوین: سجاد پهلوان زاده

آهنگساز: حبیب خزایی فر

طراح گریم: شهرام خلج

طراح صحنه: بهزاد جعفری

طراح لباس: آرتا ماهان

مدیر صدابرداری: هادی ساعدمحکم

طراحی و ترکیب صدا: مهرشاد ملکوتی

سریال زخم کاری اقتباسی از رمان بیست زخم کاری است که یک رمان کوتاه به نویسندگی محمود حسینی زاد است. یک رمان با داستانی پر فراز و نشیب و ترکیبی از قدرت و فساد را به نمایش می­گذارد. این رمان در دهه 90 به چاپ رسید و خیلی سریع طرفداران زیادی به به خود جلب کرد. جالب است بدانید خود این رمان نیز اقتباسی از کتاب مکبث شکسپیر است.

در صنعت سینمای ایران، آثار کمی بر اساس یک رمان ایرانی ساخته شده اند و تعداد کمی از آن ها توانسته اند موفق ظاهر شوند. از معروف ترین و موفق ترین آثار ایرانی دایی جان ناپلئون نام دارد و پس از آن آثار کمی توانستند موفق عمل کنند. زخم کاری را می­توان تا حدودی یکی از آثار موفق اقتباس شده از یک اثر ایرانی نامید.

سریال زخم کاری روایت یک خانواده ایرانی است که بزرگ خاندان آن ها شخصی به نام خان عمو ریز آبادی است. پدربزرگ این خاندان یعنی حاج عمو در صنعت تجارت به نوعی یکی از بزرگان این صنعت می­باشد و برند خود که نام خانوادگی آن ها می­باشد را بین المللی کرده است و با بسیاری از شرکت های خارجی در تعمل است. خان عمو به هر کدام از افراد خاندان خود در شرکت یک پست و مقام داده است و هرکدام نقشی متفاوت را در شرکت ایفا می­کنند. در این سریال هر کدام از شخصیت های این سریال روابط پیچیده ای با هم دارند، اما در ظاهر با هم رابطه خوبی دارند. خان عمو دارای یک فرزند پسر به نام ناصر و یک فرزند دختر به نام منصوره است. شخصیت اصلی داستان، یعنی مالک مالکی با بازی جواد عزتی از بستگان خان عمو می­باشد و از نوجوانی خان عمو هوای او را داشته و کمک کرده تا پیشرفت کند. پسر حاج عمو یعنی ناصر، در کودکی با مالک بزرگ شده اند، اما اکنون با هم به مشکل برخوردند و روابطشان دیگر مانند قبل نیست.

از طرف دیگر مالک دارای فرزندی به نام میثم است که با دختر ناصر که نام او مائده است، روابط عاطفی را آغاز کرده است که خوشایند ناصر نمی­باشد.

مالک دارای افکار بلند پایه ای است و بیشتر از آنچه که دارد می­خواهد و به سهم خود راضی نیست. بنابراین قصد دارد تا هرکسی که در پیش رویش قرار گرفته است را کنار بگذارد و برای آن هرکاری را انجام می­دهد تا به اهدافش برسد. کسی که در این راه او را حمایت می­کند و در مواقعی که مالک دچار دو دلی می­شود او را به مسیرش باز می­گرداند، کسی نیست جز همسر مالک به نام سمیرا، با بازی رعنا آزادی که توانسته در این نقش عملکرد خوبی داشته باشد.

در ادامه داستان مالک و همسرش دست به کارهایی می­زنند که عواقب خوبی برای آن ها نداشته و دچار مشکلات فراوانی می­شوند.

رده بندی سنی سریال زخم کاری

اولین سریال ساخته شده توسط محمد حسین مهدویان به نام زخم کاری، به دلیل خشونت و صحنه هایی که در آن وجود دارد، با تصمیم ساترا با رده بندی 15+ سال به پخش رسید.

شما می­توانید این سریال جذاب و دیدنی را به راحتی در سایت نایس مووی دانلود کنید و از تماشای آن لذت ببرید. تمامی قسمت های این سریال در سایت دانلود فیلم و سریال  نایس مووی قرار گرفته است تا به راحتی بتوانید قسمت مورد نظر خود را پیدا و دانلود نمایید.

ارسال نظر: