کدخبر: 3411

چطور حباب زیر گلس گوشی را از بین ببریم؟

یکی از بزرگترین مشکلاتی که همه ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، حباب زیر گلس است. حباب زیر گلس می‌تواند به دلایل مختلفی پدید آید. اما معمولا بیشتر این حباب‌ها به دلیل نادرست جا انداختن گلس می‌باشد. وقتی در حال نصب گلس هستید باید آن را به شکل اصولی بر روی گوشی قرار دهید و از به جا ماندن هرگونه گرد و غبار و یا هوا در زیر گلس  جلوگیری کنید. اما اگر به هر دلیلی در زیر گلس شما حباب افتاد، نگران نباشید و با توجه به اندازه و جایگاه حباب یکی از روش‌هایی که در این مقاله ذکر می‌شود را انجام دهید.

تعویض گلس

اگر تعداد حباب‌های زیر گلس زیاد است و در میانه گلس قرار دارد باید بدانید که برای این مورد  دو راه بیشتر وجود ندارد. راه اول که بهترین راه نیز هست تعویض گلس است. اما راه دوم بستگی به نوع گلس شما دارد. بیشتر گلس‌های امروزی قابلیت استفاده مجدد را دارند. اگر گلس شما نیز این قابلیت را دارد کافیست گلس را بلند کنید، زیر آن را به خوبی تمیز کنید و آن را مجدد در جای خود قرار دهید. هر دوی این روش‌ها نیاز به دقت بسیاری دارند و اگر آن‌ها را به خوبی انجام ندهید ممکن است با مشکل مواجه شوید. در ادامه راهنمای قدم به قدم این کار آمده است پس اگر می‌خواهید آن را انجام دهید هیچ یک را از قلم نیندازید تا به مشکلی بر نخورید.

 

مرحله اول: در ابتدا باید گلس خود را از روی صفحه نمایش بلند کنید، برای این کار می‌توانید از تیغ یا یک شیء نازک استفاده کنید، آن را در زیر یکی از گوشه‌های گلس قرار دهید و به آرامی آن را بلند کنید. دقت داشته باشید که تیغ را کاملا به صورت افقی نگه دارید و به هیچ عنوان ضربه‌ای به صفحه نمایش وارد نشود.

 

 

مرحله دوم: صفحه نمایش دستگاه را به طور کامل با یک دستمال تمیز کنید. دقت داشته باشید دستمال کاملا تمیز باشد و بدون پرز باشد زیرا دلیل اصلی بوجود آمدن حباب تمیز نبودن صفحه نمایش است و اگر شما تمامی مرماحل را به طور کامل انجام دهید اما صفحه نمایش کاملا تمیز نباشد در انتهای کار در زیر گلس حباب به وجود می‌آید و ذراتی در زیر گلس باقی می‌ماند.

برای بهتر تمیز شدن صفحه نمایش می‌توانید از یک پارچه آغشته به الکل استفاده کنید اما دقت کنید فشاری به صفحه نمایش وارد نکنید تا از آسیب دیدن آن جلوگیری کنید. در آخر اگر بر روی صفحه نمایش ذراتی وجود داشت که با دستمال پاک نشد می‌توانید از یک چسب نواری استفاده کنید و آن ذرات را بلند کنید.

 

 

مرحله سوم: بعد از انجام این کار‌ها زمان آن رسیده است که گلس جدید را نصب کنید و یا اگر گلس قبلی قابل استفاده است آن را بر روی دستگاه قرار دهید اما به این توجه داشته باشید که هر گلس طریقه نصب خود را دارد. معمولا گلس‌ها به دو دسته گلس‌های فول چسب و دور چسب تقسیم می‌شوند. برای گلس‌های دور چسب کافیست گلس را دقیقا در جای خود قرار دهید و وقتی که از جای آن به طور کامل اطمینان پیدا کردید دور تا دور گلس را فشار دهید تا به صفحه نمایش به طور کامل بچسبد.

اما در نوع دوم که نوع فول چسب است باید بعد از قرار دادن دقیق گلس بر روی گوشی با چیزی مانند یک کارت اعتباری هوای زیر گلس را از وسط به سمت بیرون هدایت کنید و آن را بچسبانید اما در استفاده از کارت دقت داشته باشید تا صفحه نمایش گوشی آسیبی وارد نشود.

 

هواگیری گلس

اگر حباب زیر گلس مقدارش کم است و نمی‌خواهید گلس را از جایش بلند کنید. دو حالت پیش می‌آید: حالت اول این است که حباب در وسط گلس قرار دارد که ممکن است کار شما سخت بشود و حالت دوم این است که حباب در کناره‌ی گلس قرار دارد. هر دوی این حالت‌ها روش خود را دارند اما ممکن است که جواب ندهند و مجبور شوید به روش اول مراجعه کنید و گلس خود را از روی دستگاه بلند کنید. توجه داشته باشید که با روش‌های زیر ممکن است در شرایطی حباب‌ها دوباره بوجود بیایند پس در هر شرایطی بهترین روش اول است.

هواگیری با کاردک پلاستیکی

 

اگر حباب‌های گوشی شما در کناره قرار ندارد شما باید آن را با یک کاردک پلاستیکی یا چیزی چون کارت اعتباری دقیقا به همان شکلی که در روش اول گفته شد هواگیری کنید با این تفاوت که شما نیازی ندارید گلس را بلند کنید. در این روش شما باید هواگیری را از مرکز گلس شروع کنید و هوایی را که در مرکز قرار دارد به سمت کناره‌ها هدایت کنید و در انتها نیز حباب را از یک طرف خارج کنید. البته همانطور که گفته شده بود حتما در استفاده از کاردک توجه لازم را داشته باشید تا به صفحه نمایش گوشی شما آسیبی وارد نشود. اگر حباب ریز است و به کناره‌ها نزدیک است می‌توانید همین کار را با انگشتان خود انجام دهید تا از خطراتی احتمالی آن نیز جلوگیری کنید.

استفاده از روغن گلس

 

حباب‌های گلس ممکن بسیار ریز و در کناره‌ها باشند و شما نیز نمی‌خواهید ریسک آسیب دیدن صفحه نمایش را به جان بپزیرید و یا تخصص کافی برای روش‌های قبل را ندارید. در این زمان است که روش آخر به میان می‌آید که ممکن است مؤثر باشد. در این روش شما نیاز به یک روغن مخصوص به نام روغن گلس یا روغن نانو نیاز دارید. شما باید با براش مخصوص و یا جسمی چون گوش‌پاک‌کن نرم روغن را به دور‌ تا دور گلس بکشید. این روغن هوای بین گلس و صفحه نمایش را از بین می‌برد.

 

در این روش احتمال آسیب دیدن صفحه نمایش بسیار کم است و این میزان را به صفر می‌رساند. در آخر نیز محافظ صفحه را به عقب فشار داده و روغن را پاک کنید. هنگامی که محافظ صفحه نمایش شما حباب هوایی در اطراف لبه ندارد، آن را محکم روی صفحه بکشید تا محکم بچسبد. برای خشک کردن لبه های اطراف محافظ صفحه نمایش خود از یک تکه دستمال کاغذی استفاده کرده و روغن اضافی را که بیرون آورده شده است تمیز کنید.

 

چطور از هوا گرفتن گلس جلوگیری کنیم؟

بهتر است از همان ابتدا اجازه ندهید که هیچ حبابی زیر گلس ایجاد شود. اولین و مهم‌ترین کاری که باید بکنید خرید گلس باکیفیت است. چون اکثر گلس‌های ارزان و تخت موجود در بازار اصلا کیفیت و کارایی لازم را ندارند. همین حالا کمی بیشتر هزینه کنید تا بعدها مجبور نباشید به دنبال راه‌حل و آموزش هواگیری گلس باشید. برای جلوگیری از هوا گرفتن گلس موبایل این به این نکات هم توجه داشته باشید.

  • دقت کنید که قاب هیچ فشاری روی گلس نیاورد. چون برخی قاب‌ها در قسمت لبه‌ها به گلس فشار می‌آورند و باعث کنده شدن لبه‌های گلس از سطح صفحه می‌شوند.
  • اگر صفحه نمایش گوشی‌تان داغ می‌کند بهتر است قبل از اینکه به دمای بالا برسد با روش‌هایی آن را خنک کنید.
  • اجازه ندهید هیچ فشار یا ضربه‌ای به گلس و صفحه نمایش وارد شود.
  • اگر گوشی را داخل جیب‌تان قرار می‌دهید مراقب باشید که حین قرار دادن یا درآوردن گوشی فشاری به لبه‌ها نرسد. می‌توانید از کیف گوشی هم استفاده کنید تا گلس هیچ گاه تحت فشار نباشد.

 

در انتها این را به یاد داشته باشید که تعوض و یا هواگیری گلس امری تخصصی است و اگر آن را به متخصص آن کار بسپارید بهتر است. اطلاعات تکمیلی را هم می‌توانید از طریق این لینک بخوانید. 

https://styleup.ir/blog/how-to-remove-air-bubbles-under-screen-protector/

 

ارسال نظر: