کدخبر: 3681

چیدن پذیرایی را از کجا شروع کنیم؟

برای اینکه بتوانیم دکوراسیون زیبایی برای پذیرایی خود داشته باشیم می توانیم از ایده های مختلف استفاده کنیم. در این مقاله قرار است چند راهکار و ایده برای چیدن دکوراسیون را برایتان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

گام اول؛ از کف شروع کنید

برای اینکه دکوراسیون خود را به بهترین شکل پیش ببرید لازم است از کف شروع کنید. البته این در صورتی است که کارهایی مثل رنگ کاری و تعمیرات را به پایان رسانده باشید.

انتخاب کنید کدام فرش برای کدام قسمت مناسب تر است. سعی کنید فرش را طوری انتخاب کنید که اطراف آن با کمی فاصله از دیوار خالی بماند. معمولا برای قسمت وسط، یک فرش با ابعاد مناسب کافی است.

مانند گذشته دیگر نیازی نیست تمام قسمت کف با فرش پوشیده شود. امروزه جذابیت بیشتر برای فرشی است که در قسمت وسط قرار بگیرد و تمام کف را نپوشاند.

اما برای انتخاب فرش هم می توانید کاملا متناقض عمل کنید.

مثلا ترکیبی از تمام رنگ های به کار برده شده در دکوراسیون را می تواند داشته باشد یا اینکه رنگی خنثی داشته باشد و از چند رنگ زنده در آن استفاده شده باشد. این موضوع بسته به سلیقه و رنگ های به کار برده شده، ممکن است متفاوت باشد.

اما برای دکوراسیون هایی که به سبک مدرن هستند، فرش های فانتزی مناسب تر است و برای دکوراسیون کلاسیک هم فرش های دستباف و سنتی مناسب تر هستند.

گام دوم؛ نصب پرده

حالا لازم است پرده را نصب کنید. حتی می توانستید قبل از پهن کردن فرش، پرده ها را نصب کنید اما چندان تفاوتی ندارد.

اگر هنوز پرده انتخاب نکرده اید، پیشنهاد می کنیم گزینه ای را انتخاب کنید که قابلیت کنار کشیدن داشته باشد تا بتوانید از نور و هوای آزاد استفاده کنید.

همچنین رنگی را انتخاب کنید که خنثی باشد و بتوانید با سایر لوازم آن را ست کنید. البته اگر قرار است والان برای آن انتخاب کنید، بهتر است رنگی متناقض با دکوراسیون را استفاده کنید.

گام سوم؛ چیدن مبلمان

مرحله بعدی قرار دادن مبلمان در جایگاه مناسب خودشان است. معمولا کاناپه بزرگ در قسمت بالای اتاق نشیمن قرار می گیرد. بهتر است ابتدا قسمت مناسب که فضای کافی را دارد برای قرار دادن کاناپه انتخاب کنید. بعد از آن مبل های تک نفره را قرار دهید.

البته در صورتی که قرار است میز تلویزیون و یا بوفه و ویترین را نیز قرار دهید، باید فضای کافی را در نظر داشته باشید.

گام چهارم؛ سلیقه به خرج دهید

تا به اینجای کار، زمینه پذیرایی خود را چیده اید. از این ببعد برای زیبایی بیشتر دکوراسیون لازم است سلیقه بیشتری به خرج دهید. پیشنهاد می کنیم این دو مرحله را از یکدیگر مجزا کنید. ابتدا زمین اصلی را بچینید سپس روز دیگر برای دکور دادن زمان بگذارید. زیرا ممکن است خسته شده باشید و نیاز به قوای بیشتری برای این منظور داشته باشید.

گام پنجم؛ استفاده از دکوری ها

برای سلیقه به خرج دادن لازم است که از دکوری هایی که دارید استفاده کنید. سعی کنید گزینه هایی را انتخاب کنید که همخوانی با یکدیگر داشته باشند.

برای مثال از یک گلدان زرد می توانید در کنار کوسن زرد و طوسی استفاده کنید.

گلدان ها گزینه های عالی برای زیبایی دکوراسیون هستند. همچنین در کنار آنها می توانید از مجسمه ها نیز استفاده کنید.

یکی از گزینه های عالی امروزی برای دکوراسیون، آباژور است. آباژورهایی که کشیده و بلند هستند برای قسمتی از گوشه منزل مناسب هستند و می توانند نور متعادلی را تامین کنند.

از دیگر دکوری های عالی برای پذیرایی، گل های طبیعی هستند. در صورتی که فضای کافی دارید و نور مناسب خورشید به پذیرایی می تابد، گل های طبیعی را در دکوراسیون به کار ببرید. اما اگر نگهداری گل های طبیعی برایتان دشوار است، می توانید از گل های مصنوعی با گلدان های زیبایشان استفاده کنید.

گام ششم؛ استفاده از تابلوها

یکی از گزینه هایی که می تواند خانه را از بی روحی و یکنواختی خارج کند، تابلوها هستند. سعی کنید در استفاده از آنها اغراق نکنید. تنوع بالایی برای استفاده از آنها وجود دارد.

حتی می توانید از عکس های فامیلی نیز برای این منظور استفاده کنید. در کنار آنها هم میتوانید از ساعت استفاده کنید. البته اگر ساعت ایستاده برای پذیرایی قرار نداده باشید.

گام هفتم؛ نور مناسب

استفاده از منابع نور متعدد در دکوراسیون، نکته خیلی مهمی برای زیبایی دکوراسیون است. معمولا برای دکوراسیون از لوستر و آباژور استفاده می شود. اما می توانید نورهای نقطه ای متعددی را به کار ببرید تا زیبایی منحصر به فردی را ایجاد کرده باشد. امروزه نور و نورپردازی در دکوراسیون نکته بسیار مهمی است که می توانید از آن به بهترین شکل استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم برای تابلوها و یا برخی از عکس ها از لامپ های هالوژن با پایه نگهدارنده استفاده کنید. این راهکارها زیبایی چشمگیری را ایجاد می کند.

کارهایی که نباید برای دکوراسیون انجام داد

برخی از کارها هستند که نه تنها باعث زیبایی چیدمان نمی شوند، بلکه جذابیت و کارایی آن را هم از بین می برند.

برای مثال باید از قرار دادن جا لباسی ایستاده در پذیرایی اجتناب کرد. این روش در گذشته کاربردی بوده اما امروزه این روش به کار برده نمی شود و قدیمی شده است. بهتر است برای قرار دادن جالباسی از اتاق ها استفاده شود.

مورد دیگر روی هم قرار گرفتن فرش ها است. سعی کنید فرش ها از یکدیگر فاصله داشته باشند و تا جای ممکن روی یکدیگر قرار نگیرند. این موضوع بهم ریختگی فضا را به همراه دارد.

نکته بعدی به محل قرار گرفتن میزهای عسلی مربوط می شود. سعی کنید آنها را وسط قرار ندهید. فقط زمانی که لازم شدند آنها را از کنار میز برداشته و روبروی مبلمان مورد نظر قرار دهید تا از بهم ریختگی همیشگی جلوگیری شود.

نکته دیگر به رنگ ها مربوط می شود. بهتر است رنگ ها را متنوع انتخاب کنید اما در این کار نباید اغراق آمیز عمل کنید. چون این موضوع می تواند هارمونی فضا را بر هم زده و از جذابیت آن کم کند.

نکته کلیدی دیگر به سبک دکوراسیون مربوط می شود. سبکی واحد را برای دکوراسیون خود پیش بگیرید. در مواردی که لوازم متنوعی دارید بهتر است اصل چیدمان را بر اکثریت قرار دهید و آن سبک را پیش ببرید. از این طریق از شلوغ شدن فضا هم جلوگیری کرده اید.

امروزه سبک های متعددی وجود دارند که بسته به سلیقه شخصی و فضای موجود می توان گزینه مناسب را انتخاب کرد.

جمع بندی

در این مقاله نکاتی در مورد چیدمان ارائه شد. سعی کنید کمی خلاقانه عمل کنید اما هارمونی چیدمان و رنگ ها را در نظر داشته باشید. نکته مهم این است که از شلوغی و پر شدن بیش از حد فضا جلوگیری کنید تا فضای بیشتری داشته باشید.

منبع : quicksaze

 

ارسال نظر: