کدخبر: 3683

چشم سوم چیست و چگونه فعال میشود؟ حقیقت یا دروغ؟

چشم سوم

چشم سوم که به آن چاکرای چشم سوم نیز می گویند، ششمین چاکرای بدن بر اساس سنت هندوها به حساب می آید. در واقع بر اساس تفکر هندوها بخشی از بدن که می تواند از طریق اعمال معنوی و انجام کارهایی مثل مدیتیشن و یوگا قوی و قدرتمند شود، چشم سوم است. این بخش دقیقا مثل یک ماهیچه بوده و می توان چشم سوم را با تمرین قدرت بخشید و از آن به منظور ارتباط مستقیم با برهمن و ایجاد ذهن ناخودآگاه استفاده کرد. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا به بررسی و معرفی چشم سوم پرداخته و در رابطه با این مفهوم توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید تا به بررسی چشم سوم بپردازیم.

معرفی چشم سوم

بر اساس آیین هندو ها بدن دارای هفت چاکرای اصلی است که ششمین آن چشم سوم نام دارد. نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که چشم انسان برای دیدن عادی مورد استفاده قرار می گیرد، این در حالی است که چشم سوم به شما کمک می کند تا با کائنات ارتباط برقرار کرده و از نظر معنوی بیداری فوق العاده ای را تجربه کنید. رنگ چشم سوم نیلی بوده و در فاصله بین دو ابرو و کمی بالاتر از آن واقع شده است و در حین انجام کارهایی مثل مراقبه، مدیتیشن، یوگا و... چشم سوم باز شده و از آن برای تمرکز استفاده می شود. در صورتی که چشم سوم یک فرد باز شود، می تواند از آن به منظور روشن بینی، روشن شنوی، پیشگویی و تله پاتی استفاده کرد.

مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بر اساس علم متافیزیک چشم سوم وجود خارجی دارد اما مدل آن فیزیکی و مادی نیست بلکه اثری و متافیزیکی است، پس نمی توان مثل متغیرهای فیزیکی آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. بر اساس بررسی های متافیزیک چشم سوم مرکز فرماندهی سایر چاکراها و مسئول نظارت مستقیم بر ذهن است.

در واقع می توان گفت چشم سوم یک پل ارتباطی بین دنیای فیزیکی و متافیزیکی انسان است. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که حتی در سایر ادیان و آیین ها نیز شاهد نشانه های مربوط به چشم سوم هستیم. به عنوان مثال افرادی که در حوزه متافیزیک در مورد سایر ادیان تحقیق می کنند به این مسئله اعتقاد دارند که مسلمانان در هنگام نماز و در زمانی که سجده می کنند، چشم سوم را بر روی زمین قرار می دهند که این مسئله باعث تحریک و فعال شدن چشم سوم می شود.

کاربرد و نقش چشم سوم

اگر بخواهیم به بررسی کاربرد و نقش چشم سوم بپردازیم باید گفت که پس از باز شدن و آگاهی انسان نسبت به چشم سوم فرد شروع به صحبت با روح خود می کند و می تواند با جهان ماورا ارتباط برقرار کند.

البته به منظور رسیدن به این هدف لازم است تا تمرین های مخصوصی برای تحریک چشم سوم انجام شود تا قدرت آن افزایش پیدا کند. بر اساس اعتقادات آیین هندو ها چشم سوم وسیله ای برای پیش بینی، آینده نگری، پیشگویی و روشن بینی است و به نحوی است که بدون استفاده از دو چشم جسم می توان از آن استفاده کرد.

متافیزیک و چشم سوم

این مسئله باعث شده تا امروزه افراد بسیار زیادی علاقه مند به تحقیق در رابطه با چشم سوم کنند و با انجام کارها و تمرین های مختلف تلاش کنند تا چشم سوم خود را باز کرده و از مزایای آن بهره مند شوند.

چگونه از باز شدن چشم سوم آگاه شویم.

حالا که شما را با چشم سوم آشنا کرده و در رابطه با آن توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه کردیم، ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چگونه می توان فهمید که چشم سوم یک فرد باز شده است؟ در راستای بررسی این مسئله باید به این نکته اشاره کنیم که زمانی که چشم سوم فرد باز می شود احساس خستگی و فشار به دو ابروی خود احساس می کند. همچنین با فعال شدن چشم سوم فرد قدرت دوراندیشی پیدا کرده و از اتفاقات آینده باخبر می شود. همچنین انسان با باز شدن چشم سوم حساسیت بیشتری نسبت به نور پیدا می کند. نکته جالبی که باید به آن توجه داشته باشید این است که افرادی که در حوزه متافیزیک تحقیق می کنند به این مسئله قائل هستند که با باز شدن چشم سوم شما قادر خواهید بود تا ذهن مردم را بخوانید.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که باز شدن چشم سوم یک فرآیند سخت است و افرادی که با ریاضت تلاش می کنند تا به این ویژگی دست پیدا کنند، با مشکلاتی مثل سردرد مواجه می شوند. این مسئله با مرور زمان برطرف خواهد شد اما در ابتدای کار ممکن است سردردهای شدیدی را تجربه کنید.

چشم سوم در اسلام

به صورت مستقیم در دین اسلام اشاره ای به چشم سوم نشده است اما زمانی که آیات، احادیث و روایات را بررسی می کنیم متوجه این مسئله می شویم که بسیاری از علما، پس از مدتی توانسته اند به درجات بالایی از عرفان دست پیدا کنند و درک بالاتری نسبت به جهان فعلی به دست بیاورند. افرادی که در حوزه متافیزیک فعالیت می کنند اعتقاد دارند که این فرآیند به دلیل باز شدن چشم سوم و در واقع با انجام فعالیت های معنوی که در دین اسلام به آن سفارش شده انجام می شود. در واقع با انجام کارهای مختلف فرد پس از مدتی آگاهی بیشتری نسبت به جهان اطراف خود پیدا کرده و چشم سوم او باز می شود. البته همان طور که اشاره کردیم تا به حال اشاره مستقیمی به چشم سوم در دین اسلام نشده است.

با چشم سوم بیشتر آشنا شوید

اگر اطلاعات بیشتری میخواهید می توانید به سایت چشم سوم به آدرس: Thirdeyes.ir مراجعه کنید.

 

ارسال نظر: