کدخبر: 4393

معایب زندگی در ایسلند

بدون شک زندگی در هر کشور خارجی نیازمند داشتن آگاهی کامل از شرایط زندگی و معیشتی در آن کشور است. شرایط زندگی و مخارج زندگی در هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است به همین دلیل قبل از مهاجرت به هر کشور بهتر است که اطلاعات جامعی از تمامی جوانب زندگی در کشور مقصد را کسب کنید. زندگی در ایسلند نیز همانند دیگر کشور ها در کنار مزایایی که دارد، یک سری معایب نیز به همراه دارد که گاهی شرایط  را برای مهاجران دشوار می کند. برای داشتن آگاهی نسبت به معایب زندگی در ایسلند با ما همراه شوید تا به طور کامل چند نمونه از دشواری های زندگی در این کشور را بررسی نماییم.

ضعیت جغرافیایی

همواره شرایط قرار گیری یک کشور از لحاظ جغرافیایی تاثیر زیادی در زندگی ساکنین دارد به طوریکه وضعیت رفت و آمد و حتی سفر های خارجی نیز بر حسب شرایط جغرافیایی انجام می شود. حال لازم به ذکر است که ایسلند یک جزیره است و به همین دلیل گاهی ساکنین برای تردد شرایط سختی را تجربه می کنند.

احتمالا اگر با مردم ایسلند هم کلام شوید، خواهید فهمید که از شرایط زندگی و تردد راضی هستند؛ دلیل این امر قطعا به عادت کردن ساکنین به این شرایط برمی گردد اما این وضعیت را برای مهاجران تصور کنید. تردد در جزیره ایسلند معمولا به واسطه پرواز انجام می شود به همین دلیل مهاجرانی که به این شرایط عادت ندارند تا حدودی با دشواری مواجه می شوند و این دشواری ها از معایب زندگی در ایسلند به حساب می آید.

ایسلند

نوسان وضعیت آب و هوایی به عنوان یکی از معایب زندگی در ایسلند

شرایط فصلی و آب و هوایی اینگونه در ذهن همه ما جا افتاده است که تابستان گرم و زمستان سرد است اما در ایسلند شرایط آب و هوایی کاملا غیر قابل تصور است به گونه ای که گاهی در تابستان با برف و باران مواجه می شوید! هر شرایط آب و هوایی در ایسلند دور از تصور نیست؛ از سرما و یخبندان در تابستان گرفته تا دمای هوای بالا در زمستان. گاهی سرمای بیش از اندازه در تابستان های ایسلند حسرت همیشگی یک حمام آفتاب را برای ساکنین را به همراه دارد.

هزینه های زندگی

حقوق نیروی کار در ایسلند بسیار بالا است به طوریکه اگر این درآمد در کشورهای دیگر باشد، شرایط زندگی بسیار ایده آل خواهد شد اما وضعیت در ایسلند به گونه ای دیگر است. هزینه زندگی در این کشور به حدی بالا است که با داشتن درآمد بالا نیز نمی توان زندگی چندان مرفه ای داشت. در واقع در ایسلند هم درآمد بالا بوده و هم هزینه های معیشت زیاد است به همین دلیل شرایط برای مهاجرین تا حدودی دشوار می شود. هزینه های معیشتی شامل هزینه های مربوط به درمان، سلامت، بهداشت و اجاره مسکن خواهد بود که نسبت به کشور هایی مانند کانادا و یا آمریکا بیشتر است.

 

کمبود برخی از کالا ها از دیگر معایب زندگی در ایسلند است!

معمولا کشور هایی که روابط اقتصادی خوبی با سایر کشور ها دارند، با کمبود کالا مواجه نمی شوند و مردم در شرایط رفاهی خوبی قرار می گیرند اما این شرایط در ایسلند به گونه ای دیگر است‌. با توجه به اینکه جزیره ایسلند از لحاظ مسافتی فاصله زیادی با کشور های همسایه شمالی دارد، نمی تواند روابط خوبی با آن ها برقرار کند و به همین دلیل تنها شرکت های خارجی کمی اقدام به سرمایه گذاری در این کشور می کنند. مهاجرین در کشور ایسلند تا حدود زیادی با کمبود برخی از کالا ها روبه رو می شوند که این موضوع یکی از معایب زندگی در ایسلند به حساب می آید.

عدم وجود میوه های مرغوب

شرط اصلی داشتن میوه های مرغوب در یک کشور، شرایط آب و هوایی مناسب است که این شرایط در ایسلند حاکم نیست و همین موضوع یکی از دلایل اصلی کاهش کیفیت میوه و سبزیجات در ایسلند است. اگر بخواهیم از سوی دیگر موضوع را بررسی کنیم باید بگوییم که به علت شرایط خاص جغرافیایی در ایسلند، صادرات میوه و سبزیجات به این کشور در شرایط خاصی انجام می شود به این صورت که میوه ها را در حالت ناررس صادر می کنند؛ این شرایط صادرات باعث شده تا پیدا کردن میوه تازه در ایسلند سخت باشد.

زبان دشوار یکی دیگر از معایب زندگی در ایسلند

زبان ایسلندی از لحاظ قواعدی تا حدودی راحت است اما آشنایی با تلفظ این زبان بسیار دشوار است تا حدودی که برای زندگی در این کشور مجبور خواهید بود که مدت زمان زیادی را صرف یادگیری زبان ایسلندی کنید. از طرف دیگر باید بدانید که کل جمعیت این جزیره کمتر از ۴۰۰ هزار نفر بوده یعنی قرار است که شما مدت زمان زیادی را صرف یادگیری زبانی کنید که کمتر از ۴۰۰ هزار نفر با آن صحبت می کنند، آیا منصفانه خواهد بود؟

ایسلند

نوسانات بازار

در کشور ایسلند شرایط بازار رابطه مستقیمی با رونق گردشگری دارد؛ به این صورت که به هر اندازه صنعت گردشگری اوج بگیرد، بازار آرام تر و قیمت کالا ها کمتر خواهد شد. در طرف مقابل در شرایطی که گردشگری نزول کند، قیمت کالا ها به شدت افزایش پیدا می کند بنابراین این نوسانات مداوم بازار را می توانیم از دیگر معایب زندگی در ایسلند بشماریم.

و در پایان

همانطور که پیش از این نیز بیان کردیم، برای مهاجرت و زندگی در هر کشوری نیازمند کسب آگاهی کامل در رابطه با وضعیت معیشتی و زندگی ساکنین کشور مقصد خواهید بود چرا که بی گدار به آب زدن نتیجه ای جز شکست ندارد. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد مهاجرت به هر کشوری را دارید در ابتدا به منظور دریافت اطلاعات لازم با مشاورین سروش فردا ارتباط بگیرید تا در نهایت از همه اطلاعات ممکن به صورت کاملا اصولی آگاه شوید؛ مشاورین دلسوز در این مجموعه تمام وقت آماده هستند که شما را تا سر حد مقصود همراهی کنند.

ارسال نظر: