کدخبر: 4396

مقایسه گوشی A12 با گلکسی A22 4G

دو گوشی A12 و A22 از مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های سامسونگ هستند که هر دو از مشخصات مناسبی مانند پردازنده‌های مدیاتک، ماژول دوربین چهارگانه، میزان رم و حافظه داخلی بالا بهره می‌برند، اما کدام‌یک از این دو گوشی بر دیگری برتری دارد؟

مقایسه طراحی A12 با A22 4G

گلکسی A12 در ۱۲ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۲ آبان ۱۳۹۹) و A22 نیز در ۳ ژوئن ۲۰۲۱ (۱۳ خرداد ۱۴۰۰) معرفی شد. هر دو گوشی دارای  پنل جلو شیشه‌ای، پشت پلاستیکی و فریم پلاستیکی هستند و در مرکز بالای نمایشگر، بریدگی قطره‌ای برای قرار دادن حسگر سلفی مشاهده می‌شود. حاشیه‌های دور نمایشگر نیز به جز قسمت پایین ظریف طراحی شده‌اند. گوشی A12 سامسونگ با ابعاد ۱۶۴ در ۷۵.۸ در ۸.۹ میلی متر و ۲۰۵ گرم وزن عرضه شده و گوشی گلگسی A22 سامسونگ نیز از ابعاد ۱۵۹.۳ در ۷۳.۶ در ۸.۴ میلی‌متر و ۱۸۶ گرم وزن بهره می‌برد. در این بخش گوشی A22 سامسونگ به دلیل وزن، عرض و ضخامت کمتر که گوشی خوش‌دست‌تری به نظر می‌رسد بر گوشی A12 سامسونگ برتری دارد.

مقایسه نمایشگرهای A12 با A22 4G

گوشی A12 سامسونگ از نمایشگر ۶.۵ اینچی  IPS با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل، نسبت نمایشگر به بدنه ۸۳.۴ درصد و نسبت تصویر ۲۰ به ۹ بهره می‌برد درحالی که گوشی A22 سامسونگ ۶.۴ اینچی از نوع سوپر آمولد بوده و از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، روشنایی ۶۰۰ نیت، نسبت نمایشگر به بدنه ۸۴.۳ درصد، نسبت تصویر ۲۰ به ۹ و  HDR نیز پشتیبانی می‌کند که نسبت به نمایشگر گوشی A12 سامسونگ از کیفیت، روشنایی و قابلیت های بسیار بهتری برخوردار است و بدون هیچ تردیدی از آن بسیار بهتر ظاهر می‌شود.

مقایسه سخت‌افزار و نرم افزار

گوشی سامسونگ A12 اندروید ۱۰ را اجرا می‌کند و از پردازنده ۱۲ نانومتری و ۸ هسته‌ای هلیو P35 مدیاتک در بطن خود استفاده می‌کند که چهار هسته‌ی 2.35 گیگاهرتز Cortex-A53 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Cortex-A53 دارد و پردازنده گرافیکی آن نیز مشخص نیست اما گوشی A22 سامسونگ به پردازنده ۱۲ نانومتری و ۸ هسته‌ای هلیو G80 مدیاتک مجهز شده است که از دو هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Cortex-A75 و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Cortex-A55 قدرت می‌گیرد و تراشه گرافیکی Mali-G52 MC2 نیز وظیفه پردازش تصاویر را برعهده دارد. در این بخش گرچه فرکانس پردازنده گوشی A12 نسبت به فرکانس پردازنده گوشی A22 سامسونگ از قدرت بیشتری برخوردار است اما چون تراشه‌ی گرافیکی گوشی A12 سامسونگ مشخص نیست و A22 از تراشه گرافیکی متناسبی بهره می‌برد، گمان می‌رود که گوشی A22 سامسونگ بهتر انجام وظیفه می‌کند.

حافظه رم و حافظه ذخیره سازی داخلی

گوشی A12 سامسونگ با 32 گیگابایت با 3 گیگابایت رم، 64 گیگابایت با 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با ۴ گیگابایت رم، 128 گیگابایت با ۶ گیگابایت رم عرضه می‌شود و گوشی A22 سامسونگ نیز با ۶۴ گیگابایت با 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم به فروش می‌رسد. هر دو گوشی از حافظه داخلی eMMC 5.1 برخوردار شده‌اند اما برای افزایش میزان ذخیره سازی، گوشی A22 سامسونگ، اسلات اختصاصی برای کارت حافظه جانبی microSD در نظر گرفته است و علاوه بر این چون نسخه‌ای که کمترین میزان رم و حافظه داخلی را دارد، دو برابر ظرفیت گوشی  A12 است، بنابراین در این بخش نیز گوشی A22 سامسونگ رتبه‌ی بهتر و بالاتری را کسب می‌کند. البته در ورژن جدید گوشی a12 یعنی گوشی a12 ناچو سامسونگ، حافظه 128 گیگا بایت را تنها در کنار رم 4 گیگ خواهید یافت.

 

ماژول دوربین در A12 و A22 4G

گوشی A12 سامسونگ از ماژول چهارگانه شامل حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.0، حسگر ۵ مگاپیکسلی اولتراواید با دیافراگم f/2.2 و پوشش ۱۱۵ درجه‌ای بعلاوه‌ی ۲ لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو و داده‌های عمق تصویر با دیافراگم f/2.4 برخوردار شده است.

گوشی

گوشی A22 سامسونگ نیز از ماژول چهارگانه شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.8، حسگر ۵ مگاپیکسلی اولتراواید با دیافراگم f/2.4.0 با پوشش ۱۲۵ درجه‌ای، حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو برای عکاسی مینیاتوری با دیافراگم f/2.2 و سرانجام سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر با دیافراگم f/2.4 بهره می‌برد که اگرچه در ظاهر تفاوت چندانی میان این ۲ ماژول دیده نمی‌شود اما وقتی به اعداد و اقام نگاه می کنیم، حداقل بر روی کاغذ متوجه می‌شویم که عکس‌های گوشی A22 بهتر از گوشی دیگر خواهد بود.

هر دو دوربین به قابلیت‌هایی همچون فلش LED، عکاسی پانوراما و HDR مجهز شده‌اند. برای ضبط ویدیو، هر دو دوربین می توانند حداکثر با وضوح  1080P با ۳۰ فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کنند. گوشی A12 سامسونگ برای دوربین سلفی از حسگر ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 استفاده می کند اما دوربین گوشی A22 از حسگر ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد اما هر دو گوشی کیفیت فیلم‌برداری یکسان دارند.  

اسپیکر و کیفیت صدا      

هر دو گوشی سامسونگ دارای بلندگوهای دوگانه استریو هستند و همچنین جک ۳.۵ میلی‌متری خروجی صدای هدفون را ارائه می‌دهند که می‌توانید هدفون‌های سیمی را به آن‌ها متصل کنید اما هیچ‌کدام از این دو گوشی هوشمند از کیفیت صدای بالا ۲۴ بیت، ۱۹۲ کیلوهرتز یا کیفیت بالاتر بهره نمی‌برند.

باتری و سرعت شارژ سریع

هر دو گوشی A12 سامسونگ و گوشی A22 سامسونگ از باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کنند. این گوشی‌ها از شارژ سریع ۱۵ واتی یکسان پشتیبانی می‌کنند.        

بررسی قابلیت‌ها در A12 و A22 4G

هر دو گوشی از حسگر اثر انگشت در لبه‌ی گوشی بهره می‌برند و همچنین شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما نیز از دیگر قابلیت‌های این گوشی‌ها هستند. هر دو گوشی A12 و A22 سامسونگ قادر به پشتیبانی از شبکه ارتباطات 5G  نیستند و نهایتا می‌توانند GSM / HSPA / LTE را پشتیبانی کنند.

گوشی

همچنین، شبکه بی‌سیم Wi-Fi ، دو بانده، بلوتوث ۵.۰، GPS و USB Type-C 2.0 از دیگر امکانات و ویژگی‌های این گوشی‌های سامسونگ است که هیچکدام در این زمینه‌ها بر دیگری برتری ندارد.

جمع‌بندی            

دو گوشی A12 و A22 از گوشی‌های میان‌رده‌ی رو به پایین غول دنیای فناوری هستند که به دلیل امکانات و قابلیت‌های خوب و قابل قبولی که ارائه می‌دهند با استقبال خوب خریداران رو‌به‌رو شده‌اند؛ اما کدام‌یک بر دیگری برتری دارد؟ بدون هیچ‌گونه تردیدی می‌توان گفت گوشی A22 سامسونگ به دلیل طراحی زیباتر، سبک‌تر، خوش دست‌تر بودن، نمایشگر بهتر، پشتیبانی از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، روشنایی ۶۰۰ نیتی، پشتیبانی از HDR، میزان حداقلی رم و حافظه بیشتر، استفاده از نسخه بالاتر اندروید، دارابودن کارت گرافیکی و دوربین‌های باکیفیت‌تر بر گوشی A12 برتری دارد.

ارسال نظر: