کدخبر: 4701

اقدامات لازم برای طراحی و ساخت دستگاه های تصفیه آب صنعتی

طراحی و ساخت دستگاه های تصفیه آب صنعتی باید توسط شرکت های معتبر و بر اساس نیاز مشتری و مشخصات آب ورودی و خروجی انجام شود، در غیر این صورت دارای بازدهی مناسبی نمی باشد. بنابر این با ما همراه باشید تا در این مقاله با اقدامات لازمی که قبل از سفارش و خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی باید انجام شود را با هم بررسی کنیم.

1- آنالیز آب ورودی

قبل از هر چیز باید مشخص باشد چه آبی و با چه عناصر آلاینده ای قرار است توسط سیستم تصفیه آب صنعتی تصفیه شود. این کار با آنالیز دقیق آب ورودی به سیستم در آزمایشگاه های معتبر انجام می شود. طراحی سیستم های آب شیرین کن صنعتی بدون آنالیز آب ورودی غیر ممکن است.

2- میزان مصرف و مشخصات آب خروجی

بعد از آن مهم است که بدانیم میزان نیاز روزانه به آب تصفیه شده چه قدر می باشد، که در واقع همان ظرفیت دستگاه تصفیه آب صنعتی است. علاوه بر این باید مشخ شود هدف از تصفیه آب و میزان کیفیت آب خروجی باید در چه حدی باشد. یکی از پارامترهای تعیین کیفیت آب خروجی اندازه گیری میزان TDS آن می باشد.

3- پیش بینی حدودی هزینه های راه اندازی دستگاه

در صورتی که شرکت معتبری طراحی دستگاه تصفیه آب را انجام داده باشد، هزینه های حدودی راه اندازی آن را برای شما برآورده می کند. در برخی موارد با توجه به نوع کاربرد و ترجیح خریدار برای کاهش بخش مشخصی از قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی، طراح می تواند دستگاه را مطابق با نیاز خریدار طراحی و پیاده سازی کند.

4- انتخاب دقیق قطعات و مواد شیمیایی پیش تصفیه

یکی از مهم ترین بخش هایی که در ساختار آب شیرین کن های صنعتی، می تواند در عملکرد آن به میزان قابل توجهی تاثیر گذار باشد، نوع پیش تصفیه سیستم RO می باشد. در واقع تعیین نوع پیش تصفیه می تواند تا حد زیادی در عملکرد کلی و طول عمر قطعات دستگاه های تصفیه آب صنعتی موثر باشد.

به همین دلیل طراحی دقیق نوع پیش تصفیه برای خرید دستگاه های تصفیه آب صنعتی یک از الزامات طراحی آب شیرین کن های صنعتی می باشد. پیش تصفیه سیستم های اسمز معکوس صنعتی شامل استفاده از روش های مکانیکی و شیمیایی مختلف می باشد.

5- طراحی دستگاه تصفیه آب صنعتی با نرم افزار

برای طراحی اصولی دستگاه های تصفیه آب صنعتی، باید تمام استانداردهای لازم را بررسی کرده و مطابق با آنها عمل کنید. در واقع یکی از مهم ترین ویژگی های طراح حرفه ای دستگاه های تصفیه آب صنعتی این است که از تمام استانداردهای معتبر برای طراحی دستگاه اطلاع کافی دارد.

از مهم ترین اقدامات لازم برای طراحی دستگاه های تصفیه آب صنعتی، شبیه سازی آن با استفاده از نرم افزارهایی مثل Wave و Rosa می باشد. استفاده از این نرم افزارها، از الزامات طراحی دستگاه نیست، اما با استفاده از آن می توان تمام مشکلات احتمالی را بررسی و برطرف کرد. در واقع طراحی و شبیه سازی دستگاه های تصفیه آب صنعتی با استفاده از نرم افزارها، توسط افراد حرفه ای در این راستا انجام می شود.

6- تعیین هزینه های راه اندازی و نگهداری سیستم RO

بعد از تکمیل طراحی دستگاه های تصفیه آب صنعتی، تعیین میزان دقیق هزینه های راه اندازی و نگهداری سیستم های تصفیه آب صنعتی اهمیت زیادی دارد. افرادی که تجربه کافی را برای طراحی آب شیرین کن های صنعتی داشته باشند، حتما توانایی های لازم را هم برای طراحی و ساخت بهینه دستگاه را نیز دارند. هزینه های ناشی از نگهداری دستگاه های تصفیه آب صنعتی RO معمولا شامل موارد زیر می باشد:

  • هزینه برق مصرفی: بیش ترین برق مصرفی در دستگاه های تصفیه آب صنعتی مربوط به پمپ RO می باشد، گرچه پمپ های طبقاتی معمولا مصرف برق بالایی ندارند اما میزان برق مصرفی در آنها می تواند با توجه به میزان آلاینده های آب ورودی نیز تغییر کند.
  • هزینه تعویض و سرویس دهی قطعات: طول عمر فیلترهای ممبران و سایر فلیترها و قطعاتی که در ساختار آب شیرین کن های صنعتی استفاده می شود، مشخص شده و تعویض آنها یکی از مواردی است که در سرویس دهی دستگاه های تصفیه آب صنعتی انجام می شود.
  • هزینه خرید آنتی اسکالانت و مواد شیمیایی: در پیش تصفیه سیستم های RO از مواد شیمیایی مختلف، استفاده می شود که تزریق آن در سیستم یکی از هزینه های ناشی از نگهداری دستگاه می باشد. معمولا میزان دوز مورد نیاز برای تزریق انتی اسکالانت با توجه به طراحی آن متفاوت و با توجه به این موضوع هم هزینه آن متغیر است.

سایت تصفیه آب آبین با سال ها تجربه در زمینه فروش دستگاه های تصفیه آب صنعتی، امکان ارائه مشاوره رایگان را هم در اختیار شما قرار داده است. کارشناسان فنی مجموعه ما بعد از دریافت آنالیز آب ورودی و بررسی آن، تمام اطلاعات مورد نیاز را در زمینه مراحل ساخت و طراحی دستگاه های تصفیه آب صنعتی را برآورد کرده و با طراحی اصولی باعث بهره وری بالای سیستم و کاهش هزینه های آن می شوند. برای دریافت فرصت مشاوره از طریق شماره های زیر با کارشناسان abin.ir در ارتباط باشید.

 

 

ارسال نظر: