کدخبر: 4831

معرفی و بررسی ساندویچ پانل دیواری در شرکت ایران پانل

ساندویچ پانل دیواری به عنوان یکی از انواع ساندویچ پانل آماده است که از سه لایه اصلی ساخته شده است. این لایه ها متشکل از دو لایه بیرونی و یک فوم یا هسته داخلی است که به صورت عایق حرارتی است می باشد. ساندویچ پانل های دیواری را برای پوشش دادن دیوارهای سازه هایی نظیر کانکس ها، گلخانه، سوله و ویلاهای پیش ساخته به کار می برند. البته امروزه مشاهده شده است که از آن ها برای دیوارکشی ساختمان های مدرن نیز استفاده می کنند. این پانل ها به وسیله ی دو ورقه ی فلزی در طرفین پوشش داده می شوند که در مدل های صاف و طرح دار هستند، سطح آن ها را به وسیله ی رنگ های الکترواستاتیک ضد خش در سایزها و ضخامت های مختلف رنگ آمیزی کرده اند. این محصولات را معمولا با عرض یک متری و در طول هایی که کاربران درخواست می کنند ارائه می گردد.

مشخصات ساندویچ پانل دیواری

طراحی

این نوع پانل ها را اغلب در دو طرح و با استفاده از دو نوع ورق تولید می کنند. طرح های ارائه شده برای این محصول به صورت موج ها و شیارهای ریز است. لبه های پانل های دیواری را به شکل کشویی طراحی می کنند تا در زمان نصب علاوه بر ایجاد تحمل باعث زیبایی دیواره ها نیز بشود. در هنگام ساخت ساندویچ پانل دیواری مثل ساندویچ پانل سقفی از فلزهایی مثل آلومینیوم، آلوزینک و گالوانیزه استفاده می کنند. استفاده از آلوزینک مرسوم تر است به این دلیل که علاوه بر مقاومت بالا در برابر خوردگی و پوسیدگی از قیمت مقرون به صرفه تری نیز برخوردار است.

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم پانل های دیواری از دو لایه ی فلزی ساخته شده است و در مرکز آن یک هسته ی پلیمری قرار دارد که به عنوان عایق صوتی و حرارتی عمل می کند. ساختار مولکولی هسته ی میانی به صورت مولکولی سلول های بسته می باشد که در برابر تراکم بخار آب مانند یک مانع عمل می کند.

در حال حاضر پانل های دیواری را با استفاده از ورق های فولادی پوشش می دهند و فوم میانی آن ها را از پلی یورتان با چگالی بالا انتخاب می کنند. این محصول به عنوان یک عایق صورتی و حرارتی بی نظیر برای ساخت دیوارها است که از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می کند. پلی یورتان در برابر آتش سوزی مقاوم بوده و از هدایت حرارتی پایین برخوردار است. از مهم ترین ویژگی های این مصالح ایجاد عایق سازی قوی برای طولانی مدت است که مانع اتلاف انرژی می شود.

طراحی

 

بیشترین موارد استفاده از ساندویچ پانل های دیواری کدام است

 

همان طور که می دانید استفاده از ساندویچ پانل دیواری بسیار گسترده است و برای مصارف مختلف مناسب می باشد که عبارتند از:

کانتینر و کانکس: یکی از مهم ترین موارد استفاده ی پانل های دیواری ساخت کانتینر و کانکس های ثابت و متحرک است. این پانل های دیواری از مقاومت فوق العاده ای برخوردار هستند و در مقابل رطوبت و تغییرات اقلیمی دوام بالایی دارند.

دیوار پوش اتاق عمل: یکی دیگر از مواردی که استفاده از ساندویچ پانل ها بسیار رایج است. استفاده از این پانل ها برای پوشش دادن اتاق های عمل است که باعث زیبایی محیط می شود و در صورت عدم نیاز به آن ها می توانید به سادگی پانل ها را جا به جا کرده و برای موارد دیگر مورد استفاده قرار دهید.

سوله و انبار: با توجه به وسعت و عملکرد سوله و انبارها استفاده از پانل های دیواری یک گزینه ی مناسب برای ساخت این سازه ها به شمار می رود. کاربران می توانند بنا بر نیاز خود پانل ها را در طرح ، اندازه و ضخامت مختلف انتخاب کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن سوله و انبار خود را بسازند.

دیوار سردخانه ها: نوعی از پانل های دیواری با ویژگی های خاص که به ساندویچ پانل سردخانه ای معروف هستند. از مهم ترین ویژگی های این نوع پانل ها تبادل دمایی بسیار پایین است که موجب حفظ دمای سردخانه ها می شود. این پانل ها قابل شستشو هستند.

دیوارهای ساختمان های مسکونی و صنعتی: این پانل ها به عنوان گزینه های مناسب برای ساخت انواع سازه های موقت و دائمی استفاده می شود. یکی از مهم ترین مزیت های این پانل ها قابل بازیافت بودن آن است.

 

ارسال نظر: