کدخبر: 5175

شرایط کنسلی بلیط هواپیما چارتر

شرایط رزرو بلیط چارتری و سیستمی با هم متفاوت هستند و شما باید قبل از سفر از آن‌ها مطلع شوید تا بتوانید بهترین نوع آن‌ها را نسبت به شرایطتان انتخاب کنید. ما می‌خواهیم در این مطلب اطلاعاتی کامل را درباره تفاوت‌های بلیط سیستمی و چارتر و موارد این‌چنینی بررسی کنیم.

تفاوت بلیط سیستمی و چارتری

این دو نوع کاملا با یک‌دیگر متفاوت هستند. بعضی از افراد فکر می‌کنند بلیط هواپیما چارتر همان بلیط‌های کنسلی است که در لحظات آخر پرواز ارائه می‌شوند؛ اما این‌طور نیست. یک شرکت چارترکننده تعدادی از صندلی‌های هواپیما را برای مدتی مشخص اجاره می‌کند و بلیط‌های آن را به‌فروش می‌رساند. این بلیط‌ها معمولا نسبت به بلیط‌های سیستمی قیمت کم‌تری دارند؛ البته این قانون همیشگی نیست.

مدتی پیش قیمت بلیط‌های چارتری توسط سازمان هواپیمایی کشور آزادسازی شد و فقط در بازه‌های زمانی مختلف حداقل و حداکثر آن مشخص می‌شود. این کار برای آن است که شرکت‌های مختلف نتوانند خارج از بازه، قیمتی برای بلیط هواپیما ارائه کنند. البته دست شرکت‌های مختلف تا حدودی برای رقابت باز بوده و می‌توانند در بازه‌های مختلف، نسبت به تقاضا، قیمت‌ها را افزایش یا کاهش دهند. آژانس‌های هواپیمایی می‌توانند تا 30 درصد بلیط‌های چارتری را بالاتر از قیمت مشخص شده به‌فروش برسانند.

یکی‌دیگر از تفاوت‌هایی که بلیط‌های چارتری با سیستمی دارند، تغییر قیمت آن‌ها است. در شرایط مختلف، مخصوصا اوج سفرها، قیمت بلیط چارتری تغییر می‌کند. معمولا این بلیط‌ها نسبت به بلیط‌ها سیستمی قیمت کم‌تری دارند؛ اما زمان‌هایی که تقاضا برای رزرو بلیط باشد زیاد باشد، قیمت بلیط‌های چارتر هم افزایش پیدا خواهد کرد. اگر می‌خواهید بلیط چارتر رزرو کنید، این مورد را درنظر داشته باشید که هرچه به زمان پرواز نزدیک‌تر می‌شوید، قیمت این بلیط‌ها کم‌تر می‌شود. البته حواستان باشد که برای رزرو بلیط هواپیما ارزان علی بابا رو چک کنید.

فرقی نمی‌کند بلیط‌های سیستمی را از یک آژانس بگیرید یا از شرکت هواپیمایی، قیمت این بلیط‌ها همیشه ثابت است. اگر می‌خواهید با فرزندانتان به سفر بروید، بهتر است بلیط‌های چارتری را انتخاب نکنید. فرقی نمی‌کند که کودکی پنج ساله می‌خواهید روی صندلی‌ بنشیند یا شخصی 60 ساله، قیمت بلیط‌های چارتری برای همه افراد ثابت است. پس برای این‌که هزینه اضافه پرداخت نکنید، بلیط سیستمی بخرید.

چارتر

بهترین زمان خرید بلیط

بسیاری از افراد معتقد هستند بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما تا 50 روز قبل از سفر است؛ اما نمی‌توانیم این موضوع را به‌عنوان قانون کلی بیان کنیم. در پروازهای خارجی شاید مجبور باشید حتی شش ماه قبل از سفر بلیطتان را رزرو کنید. البته این موارد برای این است که بتوانید بلیط هواپیما ارزان بخرید. از طرفی بلیط هواپیما چارتر و لحظه آخری هم می‌توانند پیشنهادهای خوبی برایتان باشد و شما با سنجیدن شرایط می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. مواردی که در بخش قبلی گفته شد، به شما کمک می‌کند بتوانید راحت‌تر تصمیمتان را بگیرید.

اگر زمانی را که برای سفر انتخاب می‌کنید جز زمان‌های پر سفر است، نباید خرید بلیط را به امید خرید بلیط‌های لحظه آخری به لحظات قبل از پرواز موکول کنید. معمولا در این مواقع مجبور خواهید شد هزینه‌ای بیشتر از بقیه اوقات بپردازید. ولی ممکن است وقتی را برای سفر انتخاب کرده‌ باشید که تقاضا برای رزرو بلیط کم است؛ در این مواقع می‌توانید بلیط‌های لحظه آخری را با هزینه کمی بخرید.

قوانین کنسلی بلیط‌های سیستمی و چارتری

همان‌طورکه تا این‌جا گفته شد، دو نوع بلیط هواپیما سیستمی و چارتری وجود دارد. در ادامه روند کنسلی هرکدام از این بلیط‌ها را بررسی خواهیم کرد.

چارتر

بلیط سیستمی

اگر به‌ هر دلیلی قبل از پرواز مجبور به کنسلی پرواز شدید، می‌توانید آن را کنسل کنید. ممکن است بلیطتان را از یکی از سایت‌ها گرفته باشید. دراین‌صورت به پروفایلتان در آن سایت رفته و گزینه لغو یا استرداد را می‌زنید. اگر بلیط را از آژانس هوایی گرفته باشید، باید با پشتیبانی آژانس تماس بگیرید و بلیط را کنسل کنید. هر شرکت هواپیمایی شرایط خود را برای کنسلی دارد؛ پس بهتر است قبل از رزرو بلیط از این شرایط اطلاع پیدا کنید.

بلیط‌های چارتری

شما در هیچ‌کدام از آژانس‌های هوایی نمی‌توانید این بلیط‌ها را کنسل کنید؛ اما علی بابا برای جلب رضایت مشتری این قانون را زیرپا گذاشته و در شرایط خاص به خریدار اجازه می‌دهد که بلیط هواپیما چارتر را کنسل کند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای رزرو بلیط این سایت را انتخاب کنید تا بهترین امکانات دراختیارتان قرار بگیرد. علی بابا شرایط خاص خودش را دارد. شما می‌توانید برای اطلاع از آن‌ها با تیم پشتیبانی این آژانس تماس بگیرید.

ما در این مطلب مطالبی درباره تفاوت‌های بلیط چارتر و سیستمی، بهترین زمان خرید و نحوه کنسلی بلیط‌ها را برایتان توضیح دادیم. همچنین یک سایت برای رزرو بلیط هواپیما ارزان هم به شما معرفی کردیم. اگر تجربه رزرو بلیط، هتل، اقامتگاه یا تور از سایت علی بابا را داشتید، نظراتتان را درباره آن با ما به‌اشتراک بگذارید.

 

 

ارسال نظر: