کدخبر: 5638

ابعاد استاندارد انواع درب ضد سرقت

 

            امروزه از مواردی که در زندگی همه ما قابل دیدن و حائز اهمیت است، مساله امنیت می‌باشد. با این‌که سطح جامعه با پیشرفت‌های زیادی همراه است، اما همیشه نا امنی‌هایی وجود دارند که آسایش انسان را برهم بزنند. برای جلوگیری از این نا امنی‌ها با توجه به انواع مختلف‌شان که می‌توانند به هر شکلی باشند، راه‌های زیادی اندیشیده شده است که استفاده و جایگزین نمودن درب ضد سرقت به جای نمونه‌های درب قدیمی یکی از آن موارد است که انسان را در محل کار و زندگی خود ایمن می‌سازد.

            تنوع از ویژگی‌های جذابی است که درب‌های ضد سرقت با خود به همراه داشتند. در اوایل سال ۱۳۸۰ که اولین درب‌های ضد سرقت وارد ایران شدند، دارای طرح‌های زیادی نبودند. اما امروزه علاوه بر تولیدات در کشورهای گوناگون، در انواع و اقسام و برای مکان‌های خاص و ویژگی‌های شخصی سازی شده برای افراد در دسترس قرار دارند.

            برای برخی از خریداران و استفاده کنندگان درب ضد سرقت ممکن است سوالی پیش بی‌آید که ابعاد استاندارد درب ضد سرقت به چه اندازه‌ است؟ باید گفت هنگامی که اولین درب‌های ضد سرقت وارد ایران شدند تولید کشور چین و دارای ابعادی حدود ۲۱۰ در ۱۰۵ سانتی متر بودند. از آن پس با توجه به این موضوع و این‌که وارد کنندگان درب ضد سرقت با همین ابعاد اکثر درب‌ها را تولید و وارد می‌کردند این مقدار به عنوان یک استاندارد در نظر گرفته شد. یعنی درواقع سازندگان درب از آن پس اندازه آن را برای تولید چیزی حدود ۲۱۱ در ۱۰۶ سانتی متر در نظر می‌گرفتند چرا که حدود یک سانتی متر بادخور نیز برای درب در نظر گرفته شده بود. پس از مدتی نیز شرکت‌های ایرانی با تولید در همین ابعاد مقادیر ابعاد بزرگ‌تری را نیز تولید کردند به طوری که می‌توان به ابعاد ۲۱۰ در ۱۱۰ و یا ۲۱۵ در ۱۱۵ سانتی متر برای نمونه اشاره کرد.

تولید و سفارشی سازی درب از نظر اندازه نیز امکن پذیر بوده و مجموعه دژ درب این خدمات را نیز در کنار فروش انواع درب ضد سرقت به مشتریان ارائه می‌نماید.

ابعاد درب ضد سرقت ایرانی

درب1

            باید به این موضوع توجه داشت که ابعاد استانداردی که برای یک درب ضد سرقت ایرانی در نظر گرفته می شود علاوه بر چهارچوب رایج باز هم به نظر تولید کننده‌های مختلف بستگی داشته و می‌تواند متفاوت باشد. این در حالی است که بعضی از درب‌هایی که در ایران تولید می‌شوند ابعادی در حدود ۲۰۰ در ۹۰ سانتی متر را دارا هستند. همچنین عرض درب ضد سرقت ایرانی می‌تواند تا ۱۱۰ سانتی متر نیز باشد. از همین رو همان‌طور که گفته شد امکان شخصی سازی درب‌های تولیدی داخل وجود دارد که یک ویژگی و مزیت به نسبت نمونه‌های خارجی وارد شده به حساب می‌آید.

ابعاد درب ضد سرقت چینی

            قبلا هم اشاره کردیم که درب‌های ضد سرقت چینی در ابعادی رایج یعنی ۲۱۰ در ۱۰۵ سانتی متر وجود دارند، هرچند که ابعاد ۲۱۰ در ۱۲۰ سانتی متر نیز یافت می‌شود که این درب‌ها در دسته درب‌های یک و نیم لنگه قرار می‌گیرند. از آن‌جایی که ابعاد استاندارد ورودی یک واحد در یک آپارتمان مسکونی ۹۰ سانتی متر است و درب ضد سرقت دارای ابعادی نظیر ۲۱۰ در ۱۰۵ و همچنین ورودی مفیدی معادل ۹۱ سانتی متر را ایجاد می‌کند بسیار مناسب و پرفروش است.

ابعاد درب ضد سرقت ترک

درب2

            درب ضد سرقت ساخت کشور ترکیه نیز در دسته درب‌های لوکس و پرطرفدار بازار قرار دارند. همچنین لازم به ذکر است که نوع ترک درب ضد سرقت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. امروزه در خصوص ابعاد و عرض درب ضد سرقت ترک باید گفت که ابعاد استاندارد برای این نوع درب معمولا ۲۱۵ در ۱۱۵ سانتی متر است که بازشوی مفید ۲۰۵ در ۱۰۰ سانتی متر را دارا می‌باشد. امروزه ابعاد چهارچوب درب ترک با توجه به خواست و سفارش کارفرمایان به دلیل استفاده از درب‌های بزرگ‌تر دارای تغییراتی نیز بوده است. با این حال عرض و ابعاد درب ضد سرقت ترک تغییرات خاصی را تجربه نخواهد کرد.

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت اروپایی

            فرانسه و ایتالیا از آن دسته از کشورهای اروپایی هستند که جدیدترین و مدرن‌ترین درب‌های ضد سرقت را تولید و به نقاط مختلف نیز ارائه می‌نمایند. استاندارد کلی شرکت‌هایی که در این کشورها برای تولید درب ضد سرقت مورد استفاده قرار می‌گیرد اندازه مشخصی ندارد. مثلا برند okey که برای درب ضد سرقت ایتالیایی می‌باشد ابعادی در حدود ۲۰۵ در ۹۲ سانتی متر را شامل می‌شود که اندازه پشت تا پشت این درب چیزی در حدود ۲۱۳ در ۱۰۸ سانتی متر است.

با این‌که می‌توان گفت ابعاد درب‌های اروپایی بسیار نزدیک به استاندارد درب‌های تولید کشور ترکیه‌ است اما همچنان از الگوریتم خاصی در تولیدات پیروی نمی‌شود.

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت دو لنگه

            چیزی که واضح است این است که درب‌های تک لنگه با دو لنگه تفاوت‌هایی با یک‌دیگر دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تفاوت ابعاد هر یک اشاره نمود. باید گفت که ابعاد درب ضد سرقت برای نوع دو لنگه نهایتا تا دو متر وجود دارد و اگر شخصی به ابعاد بیش‌تری نیاز داشته باشد می‌بایست ساخت درب ضد سرقت سفارشی را انتخاب نماید که در این حالت قیمت تمام شده نیز بیش‌تر خواهد بود. از لحاظ ارتفاع نیز درب دو لنگه تفاوتی با درب تک لنگه ندارد و درصورت نیاز می‌توان ارتفاع را نیز سفارشی سازی کرد. برای نصب درب ضد سرقت دو لنگه نیز همانند تک لنگه به کادر مجرب نیاز است چرا که کاری حساس و دشوار به حساب می‌آید.

نکاتی که برای اندازه گیری ابعاد درب ضد سرقت حتما باید رعایت شود

            پیش از هرچه باید گفت بهتر است اندازه گیری را در هر صورتی به افراد مجرب بسپارید چرا که اگر اشتباه کوچکی صورت بگیرد می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد. از طرفی تیم مجرب و حرفه‌ای مجموعه دژ خدمت اندازه گیری را به رایگان برای مشتریان انجام خواهند داد.

در اندازه گیری محل نصب درب باید به کف زمین و دیوارها توجه کرد و همچنین شکاف بین چهارچوب و درب را نیز باید حتما در نظر گرفت. یکی از موارد دیگری که باید به طور جدی رعایت شود اندازه گیری چندگانه است تا از صحت اطلاعات بدست آمده اطمینان حاصل شود. بهتر است در اندازه گیری از واحد میلی متر استفاده شده تا دقت بالاتر برود و همچنین به جهت باز و بسته شدن درب نیز اهمیت داده شود.

مجموعه دژ درب برترین در زمینه تولید و فروش درب ضد سرقت در تهران و سر تا سر ایران است که می‌تواند خدماتی بی نقص و کم نظیر را به مشتریان ارائه سازد. برای اطلاعات بیش‌تر می‌توانید به صورت حضوری یا وبسایت رسمی دژ مراجعه نمایید.

منبع: راسخون

 

ارسال نظر: