کدخبر: 6303

جاهای دیدنی رامسر ؛ عاشقان رامسر این شهر زیبا را چطور می‌گردند؟

وقتی یک تعطیلات درست و حسابی گیرمان می‌آید یکی از جاهایی که به سرمان می‌زند برویم شمال است. جاده شمال و آش خوردن در مسیر و رسیدن به شهری که تا دریا فاصله زیادی ندارد همیشه برایمان خواستنی است.

رامسر یکی از اولین انتخاب‌های ما برای سفر به شمال است؛ مخصوصا برای تهرانی‌ها. دلیلش هم این است که با یک رانندگی چهار ساعته می‌شود به شهری رسید که یک طرفش دریاست و یک طرفش جنگل. حتی اگر همراه همسفرهایی با سلیقه‌های مختلف هم سفر کرده باشیم رامسر دل همه مسافرها را به دست می‌آورد.

رامسر هم به درد آدم‌های اهل هیجان و ورزش می‌خورد هم آن‌هایی که دنبال آرامش در دل طبیعت می‌گردند. حالا بیشتر در مورد جاهای دیدنی رامسر صحبت می‌کنیم تا یک راهنمای سفر خوب برای گشتن عروس مازندران را داشته باشید.

تابستان‌های رامسر کجا برویم؟

رامسر روستاهای ییلاقی زیادی برای خنک شدن دارد و پناه خوبی برای آدم‌های فراری از گرما در فصل تابستان است. به خصوص اجاره ویلا استخردار رامسر می‌تواند حال و هوایتان را حسابی عوض کند.

جواهرده؛ پرطرفدار برای اقامت در دل جنگل

اولین ییلاقی که بین مردم هم خیلی خواستنی است جواهرده است. این‌جا حسابی خنک می‌شوید اما مسیرش برای زمستان‌ها مناسب نیست و همان فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این روستاست. البته نه این که زمستان زیبایی نداشته باشد. ولی برای رسیدن به آن در زمستان باید از همه جهت مجهز و مراقب باشید.

این روستا حسابی دنج و دوست‌داشتنی است اما چون مسافر زیاد به این‌جا می‌آید امکانات رفاهی خوبی دارد و همیشه هم تمیز است. تازه در مسیر این روستا هم می‌توانید حسابی شکم‌گردی کنید و از غرفه‌های راه کباب، آش و آلو جنگلی و… بخرید. خود جواهرده هم رستوران و کافه‌های زیادی دارد و می‌توانید غذاهای محلی‌شان را امتحان کنید.

دریاچه قو یکی از زیباتری دریاچه‌هایی‌ست که در سفر به رامسر می‌توانید ببینید و در همین روستا هم قرار دارد. با شستن در آلاچیق‌های اطراف دریاچه می‌توانید از سکوت و تمیزی این منطقه لذت ببرید یا در دریاچه قایق‌سواری کنید.

2

روستا اربکله رامسر

اربکله ۵ کیلومتری رامسر است و باید از یک مسیر کوهستانی به آن برسید که کمی ناهموار و پر پیچ  خم است و راننده کارکشته نیاز دارد. این روستا در دامنه کوه است و زیاد آنتن‌دهی خوبی ندارد. وقتی بهار به این روستا بیایید چیزی جز رنگ سبز جنگل‌هایش نمی‌بینید و اکسیژن خالص تنفس می‌کنید. توی این روستا می‌توانید ویلاهای خوبی برای شب ماندن اجاره کنید و امکانات خوبی برایتان فراهم است.

دریاچه سد میجران هم نزدیک همین روستاست. این دریاچه خوش آب و هوا و بکر است و امکان قایق‌سواری و ماهیگیری دارد و برای یک پیک نیک نیم روزه خیلی مناسب است.  راستی شب‌های اربکله پرستاره است و اگر کمپ کرده باشید شب‌ها یک سفره از ستاره بالای سرتان خواهید دید.

روستاهای دیدنی دیگر رامسر هم گرسماسر، لیماکده و...است که می‌توانید برای خودتان یک تابستان خنک در آن‌ها رقم بزنید.

3

پلاژهای مجهز و تمیز رامسر؛ اولین جایی که عاشقان شنا می‌روند

رامسر برای عاشقان شنا هم یک جای درست و حسابی‌ست. پلاژهای معروف رامسر لیدو و ساحل خلج، پلاژ توسکاسراست که تقریبا همه‌شان ساحل‌های تمیزی هستند و حتی می‌توانید از سایت پینروست در آن‌جا ویلا سحلی اجاره کنید و غروب خورشید را لب دریا از داخل اقامتکاهتان تماشا کنید.

ساحل لیدو یک ساحل تروتمیز است و چون خیلی معروف است ممکن است در ایام تعطیلات کمی شلوغ باشد. دوش حمام برای کسانی که در این ساحل شنا می‌کنند وجود دارد و چندتا رستوران و چایخانه هم در آن‌جا برای راحتی مسافران است.

پلاژ خلج هم یکی از بهترین ساحل‌های رامسر است یک پلاژ لوکس و تمیز که می‌توانید از تماشای دریا لذت ببریدو این‌جا یک فروشگاه صنایع دستی هم دارد که بعد از شنا حسابی سرتان را گرم می‌کند.

راستی یادمان رفت بگوییم تمام این پلاژها امکان شنا بانوان و آقایان را دارد.

معروف‌ترین دیدنی تاریخی رامسر؛ کاخ مرمر

کاخ مرمر کاخ اختصاصی خاندان پهلوی و یک‌جورهایی ییلاقشان به حساب می‌آمده. این‌که بروی شمال سراغ آثار تاریخی و معماری یک کم عجیب است اما نمی‌شود از خیر دیدن این کاخ زیبا گذشت. حیاط و باغ کاخ هم‌چنین آثار هنری و نقشی که داخلش نگهداری می‌شود حسابی دیدنی هستند.

از طبیعت عروس مازندران چه خبر؟

جنگل، دریا، چشمه آب گرم...هرعلاقه‌مندی که داشته باشید رامسر یک نمونه‌ش را برایتان دارد. اگر اهل جنگل‌نوردی و عاشق طبیعتید سراغ جنگل دالخانی رامسر بروید که در ۳۰ کیلومتری رامسر است. این‌جا به دالان بهشت معروف است و کمی که در جاده‌اش رانندگی کنید متجه می‌شوید چرا این اسم را دارد. یک جنگل بسیار تمیز و خیلی سبز. برای تمیزی این‌جا وقتی وارد می‌شوید به شما یک کیسه زباله می‌دهند تا شما هم حواستان به پاکیزگی این منطقه دوست‌داشتنی باشد. این‌جا چشمه‌‌های زیبایی هم دارد که می‌توانید ببینید.

اگر بازهم دلتان جنگل خواست سراغ جنگل‌های دوهزار معروف بروید و از سرسبزی لذت ببرید و حسابی خنک شوید.

بلوار معلم؛ خیابان‌گردی تا دریا

بلوار معلم رامسر یکی از زیباترین بلوار‌های ایران است. بلواری که ابتدایش جنگل و انتهایش به دریا کاسپین می‌رسد و با قد زدن در آن از بین درختان زیبایش می‌توانید اوقات خوبی را رقم بزنید. ساحل توسکا در همین بلوار است که یک شهربازی هم نزدیکش وجود دارد. در این بلوار رستوران‌ها و کافه‌های خوبی هم قرار دارد که می‌توانید سراغشان بروید.

شهر سبز رامسر و تله‌کابین معروفش

شهر سبز رامسر یک مجتمع تفریحی در رامسر است که تله کابین معروف رامسر هم در آن وجود دارد. این‌جا تفریحات دیگری هم مثل کارتینگ و پینت‌بال و تفریحات آبی هم دارد.

این‌جا یک شهربازی هم برای کودکان دارد تا حوصله آن‌ها هم سر نرود. این‌جا هم رستوران بین‌المللی نزدیکش دارد و هم رستوران غذاهای سنتی خودشان. یک تفریح کامل انتظارتان را می‌کشد.

این دفعه رامسر را با پینورست تجربه کنید

یکی از دغدغه‌های اصلی آدم‌ها در سفر، جایی است که قرار است در آن اقامت داشته باشند؛ از وضعیت و امکانات اقامتگاه تا امنیت و تضمین شرایط آن. در واقع دوست دارند در سفر خیال‌شان از اقامت‌شان راحت باشد. در چنین شرایطی حتی اگر مشکلی هم پیش نیاید همین درگیری ذهنی باعث می‌شود که لذت سفر کم شود. اگر از این دسته از آدم‌ها در سفر هستید توصیه می‌کنیم از جایی مطمین و امن مثل پینورست اقامتگاه رزرو کنید.

پینورست یک پلتفرم اجاره آنلاین انواع اقامتگاه از ویلا استخردار و آپارتمان مبله گرفته تا بوم‌گردی و کلبه جنگلی است. پینورست تلاش می‌کند تا در همه مسیر اقامت حامی و پشتیبان مهمان‌هایش باشد. پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، پیگیری‌های سریع و تلاش برای حل مشکل از جمله خدماتی هست که پینورست بعد از رزرو اقامتگاه و از لحظه شروع تا حتی بعد از اقامت ارائه می‌کند.

ارسال نظر: