کدخبر: 6383

بیمه مسافرتی: پوشش‌ها خدمات و خرید بهترین و ارزان‌ترین بیمه سفر

 

بیمه مسافرتی و پوشش‌های آن

سفر رفتن یکی از لذت بخش‌ترین تجربه‌های زندگی است. وقتی برای آن برنامه‌ریزی می‌کنید انگار دارید داستانی را می‌نویسید که قهرمانش خودتان هستید. نوعی ماجراجویی که در بستر آن می‌توانید به شناخت بهتری از خود برسید. سفر کردن نیز مانند هر کاری نیاز به ملزوماتی دارد. برای اینکه حوادث احتمالی در این مسیر کام‌تان را تلخ نکند لازم است از قبل مهیا شوید. بیمه مسافرتی یکی از مهم‌ترین ملزوماتی است که با همراه داشتن آن می‌توانید سفری ایمن و خاطره‌انگیز داشته باشید. اگر مایلید بدانید بیمه مسافرتی چیست و چه پوشش‌هایی دارد با ما همراه باشید.

بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی، یکی از انواع بیمه اشخاص است. در این بیمه‌نامه، بیمه‌شده تحت پوشش هزینه‌های احتمالی ناشی از حوادث غیرمنتظره در سفر قرار می‌گیرد. این بیمه، عموما خسارت‌های ناشی از کنسلی پرواز، هزینه‌های درمانی، گم شدن پول و مدارک و… را پوشش می‌دهد. الزام همراه داشتن این بیمه‌نامه بستگی به کشور مقصد دارد. مثلا اگر مقصدتان کشورهای حوزه شنگن است قبل از اقدام برای گرفتن ویزای شینگن، بیمه مسافرتی خود را تهیه کنید. شما برای سفر به برخی از کشورها اجباری برای داشتن این بیمه ندارید. اما توصیه می‌کنیم حتما قبل از سفر برای خرید این بیمه‌نامه اقدام کنید.

اهمیت خرید بیمه مسافرتی چیست

پاسخ ساده و روشن است؛ چون، آینده قابل پیش‌بینی نیست. فرض کنید در فرودگاه چمدان، مدارک یا حتی پول نقد خود را گم کنید. در طول سفر سرما بخورید یا در اثر خوردن غذای سنتی کشور مقصد مسموم شوید. یا حتی دندان درد، ناگهان به سراغتان بیاید. آیا می‌دانید هزینه‌های درمان در سفرهای خارجی چقدر بالاست؟ یک سرماخوردگی ساده یا مسمومیت در کشور غریب چیزی بین ۵۰۰ هزار تا ۱.۵ میلیون تومان خرج روی دست‌تان می‌گذارد. خلاصه که هزار اتفاق پیش‌بینی نشده ممکن است در مسافرت برایتان رخ دهد. پس عقل سلیم حکم می‌کند از قبل برای این حوادث تدابیری بیاندیشید. ما به شما خرید بیمه مسافرتی را توصیه می‌کنیم.

پوشش‌های بیمه مسافرتی

وقتی صحبت از پوشش بیمه مسافرتی می‌شود معمولا هزینه‌های درمان به ذهن می‎رسد اما اینگونه نیست. این بیمه‌نامه پوشش‌های متنوعی دارد. این پوشش‌ها شامل موارد زیر است:

  • هزینه‌های پزشکی
  • هزینه‌های دندان‌پزشکی
  • پوشش بار مسافر
  • هزینه‌های مربوط به برگرداندن جسد در صورت فوت فرد بیمه‌شده
  • هزینه‌های مربوط به برگرداندن کودک بی‌سرپرست در صورت فوت فرد بیمه‌شده
  • خسارت گم شدن بار تحویلی به هواپیما
  • پوشش تاخیر در شروع سفر
  • پرداخت تمام هزینه‌ها در صورت گم شدن مدارک
  • هزینه‌های انتقال اضطراری یکی از اعضای درجه یک خانواده بیمه‌شده
  • پرداخت هزینه‌های بازگشت بیمه‌شده به کشورش در صورت فوت اقوام
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به پیگیری مسائل حقوقی
  • ارسال وجه الضمان: این مورد مشابه ارسال وجه نقد است.
  • پرداخت هزینه‌های اضطراری تحویل دارو
  • ارسال پول نقد: اگر پول نقد فرد بیمه‌شده مفقود یا دزدیده شود برای او پول ارسال می‌شود. البته مبلغ پول ارسالی، معادل پولی است که فرد به شرکت بیمه بصورت نقد یا چک و… سپرده باشد.
  • انجام عملیات جستجو و نجات فرد بیمه‌شده

محدودیت‌های جغرافیایی بیمه مسافرتی

شما به عنوان فرد بیمه‌شده به محض خروج از کشور می‌توانید از تمام مزایای بیمه مسافرتی بهره‌مند شوید. البته استفاده از این مزایا منوط به رعایت محدوده جغرافیایی قید شده در بیمه‌نامه است. 

2

بیمه مسافرتی و پوشش‌های آن

مدت پوشش بیمه مسافرتی

اگر اهل سفرهای طولانی هستید یا قصد مسافرت چندباره به یک کشور را دارید، حواستان به تاریخ اعتبار بیمه‌نامه‌تان باشد. معمولا بیمه‌های مسافرتی ۹۲ روز اعتبار دارند. اگر در این بازه زمانی به کشور برنگردید بیمه مسئولیتی در قبال هزینه‌های شما ندارد.

مدارک لازم برای دریافت خسارت از شرکت بیمه

زمانی که برای دریافت خسارت به شرکت بیمه مراجعه می‌کنید همراه داشتن مدارک زیر برای همه موارد الزامی است:

  • اصل ‌‌بیمه‌‌نامه، کپی صفحه اول گذرنامه و صفحه‌های مهر خروج و ورود
  • صورت‌حساب‌های پرداخت شده: داشتن مهر و امضا الزامی است.
  • هرگونه رسید پول یا قبض پرداخت به صندوق
  • تکمیل فرم درخواست خسارت

انواع بیمه مسافرتی

این بیمه‌نامه بصورت انفرادی و گروهی صادر می‌شوند. شما می‌توانید از آنها برای سفرهای داخلی و خارجی خود استفاده کنید.

نکات خرید بیمه مسافرتی

برای خرید بیمه مسافرتی به نکات زیر دقت کنید:

  1. در خرید بیمه‌های انفرادی شما می‌توانید به صورت حضوری یا آنلاین اقدام کنید.
  2. بیمه‌های گروهی صرفا مختص تورهای مسافرتی است.
  3. هنگام خرید بیمه مسافرتی حتما به نرخ ارز دقت کنید. در کشور ما ارز، دو نرخ آزاد و دولتی دارد. اگر صراحتا در متن قرارداد این بخش بیان نشده با شرکت بیمه تماس بگیرید و این موضوع را چک کنید.

3

خرید بهترین بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی را از کجا بخریم؟

امروزه دیگر اکثر خریدها را می‌توان بصورت آنلاین انجام داد. بیمه دات کام یک کارگزاری آنلاین خرید بیمه‌نامه است. شما می‌توانید برای خرید بیمه مسافرتی به صفحه اصلی سایت بیمه دات کام مراجعه نمایید و از طریق منو محصولات، بیمه مسافرتی را انتخاب کرده و اقدام به خریدِ بهترین و ارزان ترین بیمه مسافرتی کنید.

برای داشتن سفری ایمن شما به یک برنامه‌ریزی اصولی نیازمندید. در برنامه‌ریزی، همیشه لازم است احتمال حوادث غیرمنتظره را هم در نظر بگیریم. بیمه مسافرتی یکی از مهم‌ترین ملزوماتی است که همراه داشتن آن، ریسک هزینه‌های مالیِ سفرهای خارجی را کم می‌کند

منبع: سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com)

ارسال نظر: