کدخبر: 6489

اندوخته بیمه عمر: روش‌های افزایش، استعلام و محاسبه اندوخته بیمه آتیه

 

افزایش اندوخته بیمه عمر

بیمه عمر یکی از بیمه نامه‌های مطمئن و قابل خریداری است که علاوه بر پوشش‌های بیمه‌ای، جنبه سرمایه گذاری و استفاه از اندوخته بیمه عمر وجود دارد. هر چند انتخاب بهترین بیمه عمر متناسب با  شرایط و خواسته‌های شما کار آسانی نیست، اما ‌می‌توان طرح‌های شرکت‌های مختلف را بررسی کرد و با توجه به نوع نیاز خود، یک قرارداد بیمه‌ای منعقد کنید.

در این مطلب درباره فواید استفاده از بیمه عمر و سرمایه گذاری توضیحاتی خواهیم داد. با ما همراه باشید.

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر یک قرارداد دو طرفه بین بیمه‌گر و بیمه‌گزار است که بیمه‌گر با دریافت حق بیمه، موظف است در زمان مشخص تعهداتی داشته باشد. در حقیقت بیمه عمر یک سرمایه گذاری با سود تضمین شده است. این بیمه‌نامه ماهیت سرمایه گذاری دارد، اما پوشش‌های گوناگونی مانند: بیماری‌های خاص، نقص عضو، ازکارافتادگی، بازنشستگی و فوت را هم ارائه ‌می‌کند.

انواع بیمه عمر

این بیمه، طرح‌ها و پوشش‌های گوناگونی دارد که با نام‌های مختلف آن‌ها را ارائه ‌می‌کند. این موارد عبارتند از:

  • بیمه عمر زمانی
  • بیمه تمام عمر
  • بیمه‌ی عمر مانده بدهکار
  • بیمه عمر و سرمایه‌گذاری
  • بیمه تامین آتیه فرزندان

اندوخته بیمه عمر

بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه به صورت ماهانه و سالانه ‌می‌تواند به صورت بلند مدت و پس از طی زمان مشخصی، سرمایه و اندوخته خود را در بیمه عمر افزایش دهد. توجه کنید که هر چه میزان پرداختی حق بیمه بیشتر باشد، سود بیشتری از بیمه عمر دریافت خواهید کرد.

سرمایه گذاری در بیمه عمر، یک راه مطمئن، بدون ریسک و سودآور است که به صورت سود روز شمار طراحی شده است. شما با اندوخته بیمه نامه خود ‌می‌توانید درخواست برداشت داشته باشید یا به عنوان مستمری بازنشستگی از آن استفاده کنید.

سرمایه فوت بیمه عمر

با تهیه بیمه عمر دیگر نگرانی و دغدغه مشکلات مالی برای خانواده و ذینفعان بیمه شده وجود ندارد، زیرا در صورت داشتن بیمه عمر، شرکت بیمه سرمایه فوت را به خانواده متوفی پرداخت خواهند کرد. در نظر داشته باشید که این مبلغ متغییر بوده و با توجه به میزان حق بیمه پرداختی و ضریب تشکیل سرمایه فوت مشخص ‌می‌شود.

پوشش‌های بیمه عمر

بیمه عمر علاوه بر مزیت سرمایه گذاری و سود تضمینی، پوشش‌های گوناگونی را ارائه ‌می‌کند تا بیمه شده بتواند در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کند. این پوشش‌ها با توجه به نوع درخواست بیمه‌گزار و پرداخت حق بیمه مشخص خواهد شد. پوشش‌های بیمه عمر عبارتند از:

  • بیماری‌های خاص
  • فوت طبیعی
  • فوت بر اثر حادثه
  • ازکارافتادگی
  • نقص عضو

استعلام اندوخته بیمه عمر

اندوخته بیمه عمر در جدول بیمه نامه درج شده است و ‌می‌توان میزان اندوخته حدودی بیمه نامه را با توجه به مبلغ مندرج در بیمه نامه بررسی کرد. بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای شرایطی را برای بیمه‌گزار‌های خود در نظر گرفته‌اند که به صورت آنلاین، میزان اندوخته بیمه عمر را مشاهده کنند. فقط کافی است به وب سایت این بیمه‌گر‌ها مراجعه کنید.

نکته مهمی ‌که وجود دارد این است، اگر در پرداخت حق بیمه خود دیرکرد داشته باشید، ممکن است که بر میزان اندوخته شما تاثیراتی داشته باشد.

محاسبه اندوخته بیمه عمر

در جدول بیمه عمر با توجه به اطلاعاتی که در فرم پیشنهاد وارد شده است، ‌می‌توان میزان سرمایه گذاری ذخیره شده را مشاهده و محاسبه کرد. شما به راحتی ‌می‌توانید با میزان پرداخت حق بیمه سالانه‌ای که در طول قرارداد بیمه نامه پرداخت ‌می‌کنید، از مزیت‌های دیگر بیمه عمر هم بهره مند شوید.

2

محاسبه اندوخته بیمه عمر

نکته بسیار مهم این است که جدول بیمه عمر برای هر فرد متفاوت بوده و در حقیقت برای شرایط و مندرجات قرارداد همان فرد است. توجه داشته باشید که جدول بیمه عمر خود را با سایر افرادی که این بیمه نامه را تهیه کرده‌اند، مقایسه نکنید زیرا معیار‌های مختلفی در اندوخته بیمه عمر و پوشش‌های بیمه نامه تاثیر گذار است. این موارد عبارتند از:

  • سن بیمه شده
  • پوشش‌های انتخابی
  • میزان حق بیمه سالانه
  • مدت زمان بیمه نامه
  • روش پرداخت حق بیمه به صورت ماهانه، سه ماه، شش ماه و سالانه
  • شرکت بیمه
  • سلامتی کامل بیمه شده
  • بررسی ریسک‌های بیمه عمر

تمام مواردی که گفته شد در قرارداد بیمه عمر اهمیت دارد.

چگونه می توان اندوخته بیمه عمر را افزایش داد؟

افزایش حق بیمه یکی از راه‌های تاثیر گزار در اندوخته این بیمه نامه است. شرکت‌های بیمه‌ای، شرایطی را فراهم کرده‌اند که بیمه‌گزار ‌می‌تواند در طول مدت قرارداد بیمه عمر، میزان حق بیمه را افزایش دهد و متناسب با آن هم افزایش سرمایه داشته باشد.

یک راهکار دیگر برای افزایش اندوخته بیمه عمر را ‌می‌توان واریزی مستقیم به سرمایه دانست. در این روش بیمه‌گزار ‌می‌تواند مستقیم و به صورت جداگانه از حق بیمه، مبلغی را به سرمایه بیمه عمر خود اضافه کند. افزایش سرمایه ‌می‌تواند با توجه به سود تضمینی و سود پرداختی بیمه عمر، باعث افزایس اندوخته بیمه نامه شود

برداشت از اندوخته بیمه عمر

برداشت از اندوخته بیمه عمر یکی از مزیت‌های قابل پیشبینی این بیمه نامه است. هر فردی که بیمه عمر را تهیه کرده باشد، بعد از سال دوم قرارداد خود تا ۹۰ درصد از اندوخته بیمه نامه را ‌می‌تواند برداشت کند.

زمانی که از اندوخته خود برداشت ‌می‌کنید، همچنان تحت پوشش‌های بیمه‌ای خواهید بود و ‌می‌توان از اندوخته ریاضی بیمه‌ای خود بهره مند شوید.

نکته: برداشت از اندوخته بیمه عمر ‌می‌تواند بر میزان سود شما از بیمه عمر تاثیر گزار باشد.

تاثیر دریافت وام بر اندوخته بیمه عمر

همانطور که ‌می‌دانید، این بیمه، شرایط دریافت وام بیمه عمر برای بیمه‌گزار‌های خود در نظر گرفته است. برخی فکر ‌می‌کنند که اخذ وام از بیمه نامه عمر، بر روی اندوخته آن‌ها تاثیر منفی خواهد گذاشت، اما در حقیقت وام تاثیری بر اندوخته بیمه عمر ندارد.

در صورتی ‌می‌توان گفت اندوخته شما کاهش پیدا ‌می‌کند که در سررسید پرداخت اقساط خود کوتاهی کرده باشید و شرکت بیمه برای جبران وام بیمه‌نامه از اندوخته آن برداشت کند.

همچنین در چنین وضعیتی پوشش‌های بیمه‌ای برقرار است.

3

لزوم و ضرورت بیمه عمر

اهمیت تهیه بیمه عمر

بدون شک هیچ فردی نیست که به زندگی بهتر و شرایط مالی بیشتر فکر نکند. با تهیه بیمه عمر ‌می‌توانید دغدغه‌های آینده را کاهش دهید تا شرایط زندگی بهتری را ایجاد کرد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که از مزیت‌های بیمه عمر اطلاعاتی دارند، ‌می‌دانید که این بیمه نامه برای بیمه‌گزار و بیمه شده مزیت‌های گوناگونی دارد. استفاده از اندوخته بیمه عمر و پوشش‌های بیمه‌ای را ‌می‌توان اصلی‌ترین ویژگی‌های مهم این بیمه نامه دانست. البته هر فردی با توجه به نیاز‌های خود این بیمه نامه را تهیه ‌می‌کند.

برگرفته از سایت:  بیمه دات کام (https://bimeh.com)

ارسال نظر: