کدخبر: 6773

بیمه تکمیلی سرمد و هر آنچه باید در مورد پوشش‌های آن بدانید!

 

بیمه تکمیلی سرمد و پوشش های آن

بیمه سرمد، یکی از شرکت‌های بیمه‌ای است که در سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را در صنعت بیمه آغاز کرده است. دو تا از سهامداران این شرکت، بیمه بانک شهر و آرمان صادرات سپهر هستند. بیمه سرمد تنها شرکت بیمه‌ای است که دو بانک بزرگ کشور سهامدار‌های آن هستند. بیمه تکمیلی سرمد یکی از طرح‌های بیمه‌ای این شرکت است که برای پرداخت خسارت‌های بیمه‌گر‌ها و کاهش هزینه‌های درمان طراحی شده است.

شرکت‌های گوناگون می‌توانند برای تهیه بیمه سرمد، کارمند‌های خود و افراد خانواده آن‌ها را از این بیمه‌نامه بهره‌مند کنند تا در زمان وقوع حادثه‌های اتفاقی و بیماری‌های مختلف، نگرانی را بابت تامین هزینه‌ها نداشته است.

در این مطلب سعی داریم درباره پوشش‌ها و مزایای بیمه تکمیلی سرمد توضیحاتی ارائه کنیم با ما همراه باشید.

پوشش‌های اصلی بیمه تکمیلی سرمد

بخش اصلی پوشش‌های بیمه تکمیلی برای پرداخت هزینه‌های درمانی و پزشکی تعیین شده‌است. با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها، برخی از افراد توانایی پرداخت هزینه‌های درمانی را ندارند. استفاده از بیمه تکمیلی سرمد، می‌تواند تا حدود زیادی این دغدغه‌ها و نگرانی‌های پرداخت هزینه‌ها را کاهش دهد.

پوشش‌های این بیمه‌نامه به دو نوع اصلی و فرعی تقسیم می‌شود. پوشش‌های اصلی همان موارد پیش فرض تحت پوشش بیمه‌نامه است که در بیشتر شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌شود. برای استفاده از پوشش‌های فرعی باید حق بیمه بیشتر پرداخت کرد تا در برابر خسارت‌های بیشتر تحت پوشش قرار گرفت.

دقت کنید که علاوه بر پوشش‌های فرعی عوامل دیگری هم بر افزایش حق بیمه تاثیر می‌گذارد. این عوامل عبارتند از:

  • شرایط سنی بیمه‌شده
  • بیماری‌های زمینه‌ای
  • جنسیت
  • سوابق پزشکی

پوشش‌های بیمه تکمیلی سرمد

جبران هزینه‌های بستری، جراحی، آنژیوگرافی قلب و انواع سنگ شکن را می‌توان جزو پوشش‌های اصلی بیمه تکمیلی سرمد دانست که برای بیمه شده‌های خود در نظر گرفته است. با افزایش حق بیمه می‌توان پوشش‌های اضافی را نیز تهیه کرد. این پوشش‌های اضافی به شرح زیر است:

  • اعمال جراحی‌های سرپایی
  • هزینه‌های زایمان طبیعی و سزارین تا میزان ۳۰ درصد سقف تعهد سالیانه
  • جبران هزینه‌هایی مانند: سونوگرافی، ماموگرافی، رادیوتراپی، انواع اسکن، انواع سیتی اسکن، انواع اندوسکوپی، ام آرآی، اکوکاردیوگرافی با سقف حداکثر ۱۰ درصد تعهد پایه سالیانه
  • افزایش سقف تعهد برای جراحی مغز و اعصاب، قلب، کلیه تا حداکثر دو برابر مبلغ تعهد
  • هزینه‌های تست ورزش، نوار عضله، نوار مغز، نوار عصب، آنژیوگرافی چشم با سقف تعهد ۵ درصد پایه
  • هزینه جراحی‌های سرپایی مانند: گچ گیری، شکستگی، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزین لیپوم و تخلیه کیست
  • جبران خسارت برای رفع عیوب انکساری چشم تا میزان حداکثر ۳ میلیون ریال
  • ارائه پوشش‌های بیمه‌ای برای برخی از خطرات طبیعی با حق بیمه اضافی به میزان ۵ درصد
  • هزینه تهیه اعضای طبیعی بدن، حداکثر به میزان تعهد پایه سالیانه

برای کسب اطلاعات جامع در مورد بیمه تکمیلی و همه پوشش ها و خدمات آن به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://bimeh.com/mag/what-is-supplementary-health-insurance/

شرایط تهیه بیمه تکمیلی سرمد

شرکت بیمه سرمد، خدمات بیمه تکمیلی را به صورت گروهی ارائه می‌کند. هر شرکت بیمه‌ای برای استفاده از خدمات درمانی گروهی، تعدادی از کارکنان یا متقاضی‌ها را تعیین می‌کند تا بتوانند از خدمات درمانی استفاده کنند. سازمان یا شرکت متقاضی، باید حداقل تعداد ۵۰ نفر از کارکنان خود را برای بیمه تکمیلی سرمد، معرفی کند تا مشمول این بیمه‌نامه شود.

6

شرایط تهیه بیمه تکمیلی سرمد

همچنین برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه درمان تکمیلی باید کارکنان محدودیت سنی مشخصی داشته باشند. محدودیت سنی برای بیمه تکمیلی سرمد، ۶۰ سال است، اما افرادی که سن بالای ۶۰ سال دارند، می‌توانند با پرداخت حق بیمه بیشتر، از خدمات استفاده کنند. شرایط حق بیمه افراد بالای ۶۰ سال به شرح زیر است:

  • افرادی که بین ۶۰ تا ۷۰ سال سن دارند، با ۵۰ درصد حق بیمه اضافی، می‌توانند از بیمه تکمیلی استفاده کنند.
  • افرادی که بیش از ۷۰ سال سن دارند، با ۱۰۰ درصد حق بیمه اضافی، می‌توانند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند.

مراحل دریافت خسارت

برای دریافت خسارت بیمه تکمیلی سرمد باید اقدامات لازم و مدارک مورد نیاز را به این شرکت بیمه‌ای تحویل دهید. همان‌طور که گفته‌شد، پیش نیاز برخی از بیماری‌ها، پایان دوره انتظار است و در این دوره انتظار اگر هزینه‌ای شود، به بیمه‌شده خسارتی پرداخت نمی‌شود. البته که هزینه‌های بعد از این دوره پرداخت خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت هزینه‌های درمان شامل: پرونده پزشکی، بیمه نامه، فاکتور‌های پرداخت هزینه به همراه مهر و مدارک شناسایی بیمه‌شده است.

به طور کلی پرداخت هزینه‌های بیمه تکمیلی سرمد به دو بخش تقسیم می‌شود:

  • مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی
  • رفتن به سایر مراکز درمانی

مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی

هنگام مراجعه به این مراکز برای اینکه بتوانید از مزیت‌های بیمه تکمیلی سرمد بهره‌مند شوید، نیاز است که معرفی نامه از شرکت بیمه خود دریافت کنید. برای تهیه معرفی‌نامه به صورت آنلاین یا حضوری شرایطی برای شما فراهم شده‌است که در کوتاه ترین زمان اقدامات لازم را انجام دهید.

اگر از بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی پایه برای درمان استفاده می‌کنید، نیازی به پرداخت فرانشیز بیمه تکمیلی نیست و شرکت بیمه سرمد تا سقف تعهدات خود، به جبران خسارت می‌پردازد. در صورتی که هزینه‌های درمانی بیشتر از سقف تعهدات بیمه تکمیلی باشد، مابقی هزینه‌ها بر عهده بیمه‌شده است.

شما به راحتی می‌توانید به سایت رسمی‌ بیمه سرمد مراجعه کنید و لیست تمام مراکز درمانی طرف قرارداد با این مجموعه را بررسی کرده و با توجه به شرایط خود به این مراکز مراجعه کنید.

 مراجعه به سایر مراکز درمانی

هنگامی‌ که به سایر مراکز درمانی که طرف قرارداد بیمه تکمیلی سرمد نیستند، مراجعه می‌کنید، باید تمام هزینه‌ها را پرداخت کنید و بعد از آن با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به نمایندگی‌های بیمه سرمد مراجعه کرده و مطابق با سقف تعهدات بیمه‌گر، خسارت خود را دریافت کنید.

در این شرایط میزان فرانشیز از خسارت پرداخت شده به بیمه‌شده کسر می‌شود و هزینه‌های مازاد بر سقف تعهدات بر عهده بیمه‌شده خواهد بود. حداقل فرانشیز بیمه تکمیلی سرمد ۳۰ درصد هزینه‌های درمان است.

مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی سرمد

مراکز طرف قرارداد با بیمه‌گر، یکی از مهمترین گزینه‌ها هنگام تهیه بیمه تکمیلی است. تعداد و پراکندگی مراکز طرف قرارداد با بیمه‌گر اهمیت زیادی دارد، زیرا بیمه شده‌ها بدون دغدغه می‌توانند از خدمات استفاده کنند.

بیمه سرمد در حال حاضر با ۸۸ بیمارستان در تهران قرارداد دارد، همچنین علاوه بر این ۷۵ مرکز دندانپزشکی، ۴۰ فیزیوتراپی و ۷۰ مرکز آزمایشگاهی در سطح تهران با این شرکت بیمه‌ای طرف قرارداد است.

نکته: مراکز طرف قرارداد بیمه سرمد در سایر شهرهای تنوع و پراکندگی بالایی دارند.

7

خرید بهترین بیمه تکمیلی

تهیه بیمه تکمیلی از بیمه دات کام

با توجه به توضیحاتی که داده شد، استفاده از بیمه تکمیلی سرمد می‌تواند تا حدود زیادی هزینه‌های درمان را کاهش دهد و بیمه‌شده بدون دغدغه مالی برای درمان بیماری‌ها اقدام کند.

همان‌طور که می‌دانید با مقایسه و استعلام به راحتی می‌توان بهترین بیمه تکمیلی را تهیه کرد تا بهترین خدمات را دریافت کنید. بیمه دات کام یک سامانه استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه نامه است که برای کاربر‌های خود شرایط خرید انواع بیمه را با مقایسه فراهم کرده است. کافی است برای خرید بیمه تکمیلی به سایت بیمه دات کام مراجعه کرده و در منوی محصولات بیمه درمان را انتخاب کنید تا با وراد کردن اطلاعات و استعلام گرفته شده، از مزیت‌های این بیمه‌نامه بهره‌مند شوید.

منبع: سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com)

ارسال نظر: