کدخبر: 7001

بیمه اموال: محافظ سرمایه شما در برابر خطرات احتمالی

 

بیمه اموال و انواع آن

دارایی هر کسی، هرچه باشد برای او بسیار ارزشمند است. از این رو تمام تلاش افراد این است که در اولین قدم از دارایی خود در برابر حوادث و خطرات از جمله دزدی، آتش سوزی و غیره محافظت کنند. البته باید گفت که خطر همیشه وجود دارد و نمی‌توان جلوی آن را گرفت؛ اما می‌توان با بیمه اموال میزان خسارت‌ها را جبران کرد. بیمه‌ای که با آن می‌توان دارایی و سرمایه‌ را در برابر انواع آسیب‌ بیمه کرد. البته خود بیمه اموال، دارای زیرشاخه‌های مجزایی است که بیمه‌گزار می‌تواند، هر کدام را بنا بر سلیقه و شرایط خود انتخاب کند.

اگر شما قصد دارید تا از اموال خود در برابر خسارات پشتیبانی کنید، پیشنهاد ما به شما خرید بیمه اموال است. برای آشنایی بیشتر با این بیمه‌نامه، حتماً ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

بیمه اموال چیست؟

بیمه اموال، یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین رشته‌های بیمه‌ای است که در ایران مورد استفاده قرار گرفته‌است. این بیمه از اموالی مانند: دارایی، خانه، پول و سرمایه و محصولات کشاورزی در برابر خسارات متفاوت از جمله آتش سوزی، زلزله و غیره پشتیبانی می‌کند. در حقیقت بسیاری از بیمه‌نامه‌های موجود زیرمجموعه‌‎ای از این بیمه اموال به حساب می‌آیند. برای همین بیمه‌نامه‌ای تک به اسم اموال نداریم. بلکه خود بیمه‌گزار می‌تواند هر کدام را بنابر شرایط و نیاز خود خریداری کند.

در خصوص بیمه اموال، این نکته مهم را باید در نظر داشته باشید که شما به عنوان بیمه‌گزار، نمی‌تواند اموال خود را بیش از ارزش واقعی اعلام کنید. به عبارتی دیگر، این بیمه‌نامه جنبه سود ندارد و هدف فقط داشتن پوششی برای جبران خسارت است.

انواع بیمه اموال

بیمه اموال دارای انواع مختلفی است. به عبارتی، بیمه اموال یک مجموعه‌ای است که خود از چندین عضو تشکیل شده است. الزامی هم برای خرید همه این انواع، وجود ندارد. انواع بیمه اموال شامل موارد زیر است:

  • بیمه آتش سوزی
  • بیمه دام و طیور
  • بیمه‌ی کشتی
  • بیمه هواپیما
  • بیمه مهندسی
  • بیمه‌نامه پول
  • بیمه نفت و انرژی
  • بیمه‌ی مسئولیت

. بیمه باربری

این بیمه‌نامه از جمله بیمه‌‌های بسیار خاص اما با میزان فروش بالا است. بر اساس این بیمه‌نامه، اموال بیمه‌گزار در هنگام انتقال کالا در حوزه صادرات و واردات در برابر حوادث تعیین شده در بیمه‌نامه، از طرف بیمه‌گر پوشش داده می‌شود. در حقیقت بیمه باربری بیشتر مخصوص آن‌هایی است که در حوزه صادرات، واردات و انتقال انواع کالا و محصولات فعالیت می‌کنند. شروع بیمه‌نامه از زمان بارگیری تا رسیدن به مقصد و تخلیه خواهد بود.

بیمه هواپیما

این بیمه‌نامه هم از زیرشاخه‌های بیمه اموال است که ریسک‌های مختلف از جمله فعالیت‌های مالکیت، بهره‌برداری، تعمیر، نگهداری و فروش را تحت پوشش قرار می‌دهد. در حقیقت بیمه هواپیما از نظر پوشش به دو نوع بدنه و مسئولیت تقسیم می‌شود.

بیمه پول

این نوع بیمه از دیگر از انواع بیمه اموال است که انواع پول نقد و ارز و موارد غیرنقد شامل: چک، سفته، تمبر، اوراق قرضه، شمش و سکه های طلا و نقره پوشش داده می‌شوند. این بیمه‌نامه برای بانک‌ها، مؤسسات، طلافروشی‌ها، صرافی‌ها، شرکت‌ها و تولیدکنندگانی که وجه نقد زیادی نگهداری و باید در سطح شهر و کشور جابه‌جا کنند، مناسب است.

2

بیمه پول یکی از بیمه‌های اموال

در واقع انواع بیمه پول شامل وجوه و مسکوکات در راه و همچنین در صندوق است. نوع در راه، خسارت‌ به وجوه نقد، مسکوکات در راه انتقال به مرکز دیگر و همچنین در نوع صندوق، وجوه نقد، اوراق بهادار و مسکوکات موجود در صندوق مؤسسات و بانک‌ها پوشش می‌دهد.

بیمه آتش سوزی

این بیمه‌نامه از پرفروش‌ترین زیرشاخه‌های بیمه اموال است که خسارت‌ها و آسیب‌های وارد شده به اموال و دارایی از جمله ساختمان، اثاث و غیره را ناشی از آتش سوزی، صاعقه و انفجار پوشش می‌دهد. البته بهتر است بدانید که  بیمه آتش سوزی فقط برای جبران خسارات وارد شده به اموال است و خسارت‌های جانی را پوشش نمی‌دهد.

خسارت‌های اصلی تحت پوشش در این بیمه‌نامه، شامل: آتش سوزی، صاعقه و انفجار است؛ اما پوشش‌های اضافی هم دارد که خود بیمه‌گزار می‌تواند، هر کدام را انتخاب و اضافه کند. به این‌ها پوشش‌های اضافی گفته می‌شود.

خرید بهترین بیمه آتش سوزی باز معتبرترین کارگزاری به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/fire

بیمه کشتی

بیمه کشتی از دیگر انواع بیمه اموال است که خسارت‌ها و آسیب‌های وارد به بدنه و تجهیزات انواع کشتی و شناور و مسئولیت مالکان در برابر اشخاص ثالث را پوشش می‌دهد.

انواع بیمه کشتی شامل موارد زیر است:

  • بیمه بدنه برای جبران آسیب‌های بدنه کشتی
  • بیمه مسئولیت مدنی شناور در برابر کارکنان، مسافران و در حالت کلی اشخاص ثالث در برابر خسارت‌ها و آب‌های آلوده
  • جبران غرامت در صورت ربوده‌شدن شناور یا کشتی

بیمه مهندسی

بیمه مهندسی از زیرشاخه‌های بیمه اموال است که خسارات‌ به تجهیزات مهندسی و سازه و ماشین‌آلات در انواع پروژه‌های پیمانکاری و مهندسی را پوشش می‌دهد. از مهم‌ترین مزایای بیمه مهندسی این است که سقف پوششی ندارد. فقط کافی است تا بیمه‌گزار تجهیزات و نقشه و مشخصات پروژه با دیگر مدارک را به بیمه‌گر اطلاع دهد تا بر اساس حق بیمه و بقیه موارد مشخص شود.

بیمه نفت، گاز و پتروشیمی

این بیمه‌نامه ترکیبی از ۴ بیمه آتش سوزی، مهندسی و باربری است که ریسک‌ها و آسیب‌ها به سکوهای نفتی، پالایشگاه‌ها، حمل اموال و تجهیزات، خطا در طراحی نصب، آتش سوزی تجهیزات و خطرات مرتبط با کارکنان را پوشش می‌دهد. همچنین اینکه پوشش‌های اصلی سه بیمه‌نامه ترکیبی هم در این بیمه‌نامه وجود دارند. البته باید گفت که پوشش‌ها بر اساس نوع پروژه مشخص می‌شوند که از این رو ممکن است که بیمه‌گزار شرایط مختلفی را در هنگام بستن قرارداد، مشاهده کند. بخش ساحلی و بخش دریایی دو نوع بیمه نفت، گاز و پتروشیمی است.

بیمه دام و طیور

بیمه دام و طیور بیمه‌نامه‌ای بسیار خاص و مخصوص افرادی است که سرمایه اصلی آن‌ها انواع دام و طیور است و می‌خواهند از آن‌ها در برابر حوادث نوشته شده در بیمه‌نامه محافظت کنند. همچنین اینکه در هنگام دریافت وام، وام دهنده انواع دام و طیور را برای جبران خسارت‌ها تا زمان تسویه وام بیمه می‌کند.

3

خرید بهترین بیمه اموال

خرید انواع بیمه اموال از بیمه دات کام

بیمه اموال مجموعه‌ای از چندین بیمه‌نامه است که هر کدام خسارت‌ها و آسیب‌های مرتبطی را پوشش می‌دهند. در حقیقت هدف‌های هر کدام متفاوت است. مورد مشترک بین تمامی بیمه‌نامه‌های بیمه اموال این است که خسارت‌های وارد به اموال و دارایی‌ها بر اساس واقعی پوشش داده‌می‌شوند. در صورتی که در حوزه‌های مختلفی فعالیت دارید، برای خرید هر کدام از بیمه‌نامه‌های اموال می‌توانید به صورت آنلاین و سریع از بیمه دات کام خرید کنید.

منشا: سایت بیمه دات کام(https://bimeh.com/)

ارسال نظر: