کدخبر: 7067

چطور در خانه برای آزمون آیلتس آماده شویم؟ 2022

مقدمه

با توجه به شرایط موجود و محدودیت‌هایی که در اثر بیماری همه‌گیر کرونا در دنیا و بخصوص کشور عزیزمان ایران ایجاد شده است، در حال حاضر مشکلات و چالش‌های بسیار زیادی جهت آمادگی برای آزمون‌های بین‌المللی ازجمله آزمون پرطرفدار آیلتس (IELTS) به وجود آمده و در نتیجه امکان شرکت در کلاس‌های حضوری وجود ندارد و یا با خطرات بسیار زیادی همراه است. این مشکلات، چالش­های بسیاری را برای زبان آموزان عزیز به وجود آورده است، اما این بدان معنی نیست که شما عزیزان نتوانید به مطالعه خود برای آزمون آیلتس ادامه دهید و از رویای خود مبنی بر کسب نمره بالا در این آزمون دست بکشید. جهت دستیابی به این هدف بزرگ، در این مقاله سعی کرده­ایم تا بهترین روش‌های آمادگی برای آزمون بین‌المللی آیلتس را با شما زبان آموزان عزیز به اشتراک بگذاریم تا بتوانید در خانه و بدون شرکت در هیچ کلاسی، تنها با استفاده از منابع2 استاندارد آموزشی و نکاتی که در این مقاله خواهید آموخت، خود را برای آزمون پیش روی آماده کنید. در پایان این مقاله نیز تلاش خواهیم کرد تا یکی از وب‌سایت‌های فعال و منحصربه‌فرد که درزمینه  ارائه منابع جدید و به‌روز (الکترونیک و چاپی) آزمون آیلتس فعالیت می­کند را به شما عزیزان معرفی کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

1- با قالب و ساختار آزمون آیلتس آشنا شوید

شناخت قالب آزمون، انواع تست­ها و سؤالات آزمون آیلتس رمز موفقیت شماست! بنابراین، هنگامی‌که قصد دارید برای آزمون آیلتس در خانه آماده شوید، این‌یک واقعیت بسیار حیاتی است و باید جزء اولین اولویت­های شما باشد. حتی اگر یک مدرس آیلتس را به خدمت بگیرید، اولین موردی که به شما آموزش می­دهد، در همین راستا خواهد بود. درواقع، به دست آوردن دانش در مورد قالب آزمون و تست‌های آن، نحوه آمادگی شما را بسیار راحت­تر و شفاف­تر می­کند. این کار همچنین به شما در برنامه‌ریزی و مرتب کردن برنامه مطالعه خود نیز کمک می­کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هرکدام از مهارت­های آزمون آیلتس، و مطالعه مقالات مرتبط با این آزمون می­توانید به دانشنامه آیلتس مترز که در انتهای این مقاله لینک آن ارائه شده است  مراجعه کنید.

2- استراتژی‌ها و نکات مهم آزمون آیلتس را برای مهارت­های مختلف فرابگیرید

بعد از تقویت زبان عمومی خود، یکی از مهم­ترین و کلیدی‌ترین مراحل موفقیت در آزمون آیلتس، یادگیری استراتژی­ها و نکات مختص آزمون آیلتس در مهارت­های مختلف است. برای مثال، یکی از اشتباه رایج در تسک دوم آزمون اسپیکینگ آیلتس این می­باشد که زبان آموزان فکر می‌کنند باید دقیقاً در مورد آنچه در “Cue card” نوشته‌شده است، صحبت کنند. شما می­توانید این کار را انجام ندهید! خب دانستن این نکات و مواردی از این قبیل برای موفقیت در آزمون آیلتس بسیار مهم و حیاتی می­باشد، نکاتی که هرگز نباید از آن‌ها غافل شوید. برای یادگیری تمام استراتژی ها و نکات ضروری آزمون آیلتس، می­توانید از مقالات آموزشی و منابع منحصر به فرد ارائه شده در سایت آیلتس مترز که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت، استفاده کنید.

3- از نمونه تست‌ها و سمپل های آزمون آیلتس غافل نشوید

هرگز این نکته مهم را فراموش نکنید که یکی از راه­های کسب نمره بالا در آزمون آیلتس، تمرین کردن سؤالات و نمونه تست­های اخیر این آزمون است که به شما کمک می­کند تا گام نهایی را برای موفقیت در آزمون آیلتس بردارید.

4- استفاده از منابع معتبر و استاندارد، اصلی‌ترین ابزار شما برای موفقیت در آزمون آیلتس!

اما در پایان آنچه که موفقیت زبان‌آموزانی که در خانه خود را برای آزمون آیلتس آماده می­کنند را تعیین می‌کند، انتخاب منابع مناسب و کاربردی برای هر مهارت می‌باشد. اگر در انتخاب منابع درست و استاندارد دچار اشتباه شوید ممکن است تمام تلاش شما جهت موفقیت در آزمون آیلتس بی‌نتیجه بماند. این دقیقاً یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که اکثر زبان آموزان آیلتس که قصد مطالعه در منزل را دارند، با آن مواجه هستند. برای مثال، اگر تصمیم داشته باشید تا استراتژی­ها و نکات آزمون اسپیکینگ یا مهارت­های دیگر آزمون آیلتس را فرابگیرید، باید بتوانید در کم‌ترین زمان ممکن یک منبع یا یک کتاب مناسب را در این زمینه انتخاب و مطالعه کنید. همچنین برای تست‌زنی و مطالعه نمونه‌های آزمون آیلتس نیز، زبان آموزان باید از بین هزاران منبع موجود در بازار، یک یا چند مورد از آن‌ها را به‌عنوان منبع اصلی مطالعه خود انتخاب کنند.

اما از آنجا که این کار برای زبان آموزان بسیار مشکل است و به تخصص زیادی در این زمینه نیاز است، در اینجا قصد داریم تا یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین وب‌سایت‌های ارائه منابع آزمون آیلتس که بدون شک در ایران مشابه آن وجود ندارد را به شما زبان آموزان عزیز معرفی کنیم، سایتی که منابع منتخب را از معتبرترین وب­سایت­های خارجی ارائه منابع استاندارد آیلتس مانند "آیلتس متریال" و "آمازون"  تهیه‌کرده و پس از بررسی و ارائه توضیحات لازم، آن‌ها را در اختیار شما زبان آموزان عزیز قرار می‌دهد.

آیلتس مترز" پیشرو در ارائه منابع باکیفیت و به‌روز آزمون بین‌المللی آیلتس
4

"آیلتس مترز" (IELTSMatters) را بی‌تردید باید یک وب­سایت بسیار ضروری برای زبان‌آموزانی دانست که قصد مطالعه برای آزمون آیلتس در منزل را دارند. این وب­سایت تمام آن چیزی را که برای موفقیت در آزمون آیلتس به آن احتیاج دارید را برای شما آماده کرده است. متخصصان این وب‌سایت که همگی از مدرسین آزمون آیلتس هستند، با انتخاب بهترین کتاب­ها از بین هزاران منابع موجود، خیال شما را بابت انتخاب منابع مناسب و کاربردی راحت کرده‌اند. دیگر لازم نیست برای انتخاب منابع مناسب خود، با تردید و سردرگمی زیاد سایت‌ها و کتاب‌های مختلف را مطالعه کنید. منابع در این وب‌سایت به‌صورت کاملاً شفاف و واضح دسته‌بندی‌شده‌اند و شما زبان آموزان عزیز می­توانید خیلی راحت در این وب‌سایت بامطالعه توضیحات ارائه‌شده برای هر منبع و مشاهده پیش‌نمایش آن، منبع موردعلاقه و مناسب خود را انتخاب کرده و مطالعه کنید.

همچنین، کارشناسان متخصص این وب‌سایت به‌صورت  24 ساعته آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند که نیاز شما را نسبت به دسترسی به یک مدرس و یا مشاور کاملاً برطرف می‌کند. لازم است در ادامه معرفی این وب‌سایت کاربردی اشاره‌کنیم که خدمات ارائه‌شده در آیلتس مترز تنها شامل معرفی منابع نمی‌شود. متخصصین این وب‌سایت برای راحتی کار شما زبان آموزان عزیز، بسته‌های آموزشی جداگانه­ای را برای هر مهارت طراحی و آماده کرده‌اند. برای مثال اگر شما قصد دارید خود را برای مهارت آزمون اسپیکینگ آماده کنید و تخصص خاصی در انتخاب منابع ندارید، می‌توانید خیلی راحت بسته آموزشی اختصاصی آیلتس مترز برای مهارت اسپیکینگ را انتخاب کنید. حتی در صورت نیاز به اطلاعات و مشاوره بیشتر می‌توانید با کارشناسان این مجموعه به‌صورت آنلاین در ارتباط باشید و برای نحوه مطالعه خود مشاوره بگیرید. در ضمن بیشتر کتاب‌های ارائه‌شده در این وب‌سایت بزرگ که همگی جزء منابع نایاب آزمون آیلتس هستند را می‌توانید در صورت تمایل از فروشگاه کتاب چاپی آیلتس مترز  نیز سفارش دهید که در کشور بی­نظیر است. علاوه بر این، وب‌سایت آیلتس مترز با راه‌اندازی بخش "دانشنامه و مقالات آیلتس" خود شما را نسبت به جدیدترین مقالات و نکات آموزشی آزمون آیلتس مطلع می‌سازد. همین‌الان می‌توانید از طریق لینک زیر ماجراجویی شیرین خود را برای شکست غول آیلتس شروع کنید. همه‌چیز برای شما فراهم است، همین‌الان شروع کنید!

 دانلود رایگان منابع آزمون آیلتس

نمونه ای از منابع موجود در سایت بزرگ آیلتس مترز
21

ارسال نظر: