کدخبر: 7430

آموزش برنامه نویسی اندروید از مبتدی تا پیشرفتعه

آموزش برنامه نویسی اندروید یکی به‌روزترین و جذاب‌ترین موضوعات در میان برنامه‌نویسان حرفه‌ای و مبتدی است. سیستم‌عامل اندروید از روزی که در تلفن‌های همراه هوشمند استفاده شد، زندگی همه ما را تغییر داد. این سیستم‌عامل دنیای جدیدی به همراه داشت و باعث به وجود آمدن مشاغل جدید شد. امروزه تنوع اپلیکیشن‌های اندروید آنقدر زیاد است که می‌توان ادعا کرد برنامه‌نویسی در این حوزه یک شغل تمام‌وقت است.

اپلیکیشن‌های معاملاتی، بازی، روتوش عکس و غیره همگی تنها با یک تلفن همراه امکان‌پذیر است. به همین دلیل ورود به این حوزه متنوع یک تصمیم عاقلانه است. در این مقاله قصد داریم آموزش درباره برنامه نویسی اندروید صحبت کنیم و همه چیز را راجع به آن بررسی کنیم. اگر شما هم قصد دارید برنامه‌نویسی اندروید را به‌طور کامل بشناسید پس تا انتها با ما همراه باشید.

تاریخچه اندروید

قدمت این سیستم‌عامل به سال 2005 و یک شرکت کوچک در ایالت کالیفرنیا برمی‌گردد. تیم اولیه که مسئول راه‌اندازی اندروید بودند متشکل از چهره‌هایی مثل اندی رابین بود. طولی نکشید که شرکت گوگل تصمیم به خرید اندروید گرفت و این شروع جهش آن بود. در سال 2008 اولین گوشی مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید توسط شرکت HTC به بازار عرضه شد.

اندروید و تغییر جهان امروز

در جهان امروز بیش از 300 میلیارد دستگاه شامل تلفن همراه، تبلت، گجت‌های پوشیدنی و غیره از اندروید استفاده می‌کنند. با این تفاسیر آموزش برنامه نویسی اندروید برای تمام کسانی که قصد ورود به این حوزه را دارند الزامی است. نگاهی به ‌دور و بر خود داشته باشید و کمی فکر کنید. با دستگاه‌های اندرویدی همه کار امکان‌پذیر شده است. اگر یک شبکه خبری بخواهد اخبار را منتشر کند بهترین راه، استفاده از تلفن‌های همراه و یک اپلیکیشن کاربرپسند است.

به یک مثال دیگر توجه کنید. تصور کنید در جهان امروز چه تعداد آدم از پیام‌رسان‌ها یا شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. در کنار آن‌ها اپلیکیشن‌های جانبی زیادی روانه بازار شده که فروش بسیار بالایی هم از تبلیغات یا خود اپلیکیشن داشته‌اند. با وجود این توضیحات، آموزش برنامه نویسی اندروید چیزی نیست که بخواهید آن را دست‌کم بگیرید. با یادگیری این کار دنیای جدیدی به روی شما باز می‌شود و فرقی نمی‌کند حرفه‌ای هستید یا مبتدی؛ زیرا همیشه جای پیشرفت وجود دارد.

 

راه پیشرفت همچنان باز است

ممکن است تصور کنید که حوزه برنامه‌نویسی اندروید اشباع شده اما هرگز اینطور نیست. تنها در سال‌های 2016 تا 2018 میزان دانلود اپلیکیشن‌های این سیستم‌عامل 258 میلیارد مرتبه بیشتر شده که یعنی 83 درصد رشد. این پایان ماجرا نیست و رشد صنعت توسعه اپلیکیشن اندروید 21 درصد در سال 2028 پیش‌بینی می‌شود که از متوسط رشد مشاغل زیادی بالاتر است. با این تفاسیر، آموزش برنامه ‌نویسی اندروید یک هزینه اندک در برابر یک درآمد بسیار زیاد در آینده است.

مزیت‌های آموزش برنامه نویسی اندروید

با وجود توضیحات داده شده به نظر می‌رسید آینده روشنی در برابر برنامه‌نویسان این حوزه است اما مزیت‌های دیگری هم وجود دارد:

  • افزایش مهارت در برنامه‌نویسی زبان‌هایی مثل جاوا و کاتلین
  • افزایش قدرت حل مسئله
  • افزایش قدرت تفکر و مهارت‌های تجاری‌سازی
  • درآمدزایی تضمین شده
  • آشنایی با حوزه‌های دیگر زمان شروع کار در دنیای واقعی (مثل بازاریابی، مدیریت و...) که باعث افزایش مهارت‌های شغلی می‌شود. پیش نیاز ورود به دنیای کار داشتن دانش کافی است.

خو2

درآمدزایی تضمین شده با آموزش برنامه نویسی اندروید

یک پکیج آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید خوب نه‌تنها در کشور ما بلکه در همه جای دنیا راه اتصال شما به یک درآمد ثابت و تضمینی است. به‌جرئت می‌توان ادعا کرد که این حوزه هنوز جای کار زیاد دارد و روزبه‌روز به تعداد متقاضیان آن افزوده می‌شود. درست است که تقریباً همه چیز در کتاب‌ها و در اینترنت پیدا می‌شود، اما دو مسئله مهم وجود دارد. اول سازماندهی این حجم از مطالب است که ذهن را آشفته می‌کند. تصور کنید هر سایت یا کتاب با یک بیان یک قسمت جزئی را آموزش دهند.

این شیوه نه‌تنها به یادگیری کمک نمی‌کند بلکه ممکن است شما را از هدف اصلی یعنی آموزش برنامه نویسی اندروید به‌صورت سازمان‌یافته و منظم دور کند و دلیل دوم وقت زیادی است که باید برای پیداکردن تمام مطالب بگذارید و این حوزه چیزی نیست که با چند روز آن را یاد گرفت؛ بنابراین با داشتن یک پکیج آموزشی و خوب هم از دردسر دوری کنید و هم هنگام آموزش روند منظم‌تری را دنبال کنید.

نیاز به برنامه‌نویس خوب در کشور ما هنوز برای بسیاری از کارفرماها یک چالش است. پس یک آموزش برنامه نویسی اندروید باید دو دیدگاه در نظر داشته باشید. اولین مورد مباحث فنی و کدنویسی است که مهارت اولیه همه برنامه‌نویس‌ها است. دومین مورد رویکرد واقعی است که اهمیت زیادی دارد.

 در این رویکرد باید آموزش به همراه مثال‌های واقعی باشد که در دنیای بیرون استفاده داشته باشد. این موضوع اهمیت زیادی دارد زیرا هرچقدر هم که برنامه‌نویس خوبی باشید باید بتوانید نیاز کاربر و مسائل تجاری‌سازی را تا حدودی درک کنید.

شروع آموزش برنامه نویسی اندروید

برای مثال ابتدای آموزش ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید مقدمات و پیش‌نیازهای اصلی ورود به این بازار است. وجود این رویکرد به شما کمک می‌کند تا ذهن برای شروع آماده شود. سپس مباحث اصلی و سطح بالاتر آموزش داده می‌شود که در کنار هرکدام مثال کاربردی ضروری است. در انتها دید مناسبی به شما داده می‌شود تا خروجی دوره صرفاً چند کد و دستور حفظ شده در ذهن شما نباشد. همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم باید مهارت‌های حل مسئله در دنیای واقعی در کنار آن به شما القا شود.

خو3

سطوح آموزش برنامه نویسی اندروید

به‌طورکلی دو سطح زیر برای آموزش برنامه نویسی اندروید گرفته می‌شود که البته پکیج‌های جامع همه را با هم دارند:

  1. مقدماتی
  2. پیشرفته

در انتها به سه پرسش اساسی زیر باید پاسخ داد.

1- چرا اندروید؟ به دلیل رشد بالا و آینده درخشانی که دارد.

2- چه مزیت‌هایی در دوره وجود دارد؟ علاوه‌بر مهارت‌های برنامه‌نویسی دید شما برای تجاری‌سازی باز می‌شود و مهارت حل مسئله بیشتر می‌شود.

3- پکیج خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ علاوه‌بر نکات قبل، رویکردی منظم داشته باشد.

نتیجه‌گیری و کلام آخر

در این مطلب درباره اهمیت آموزش برنامه نویسی اندروید و آینده شغلی برنامه‌نویسی در این حوزه صحبت کردیم. همچنین توضیح داده شد که بهترین راه برای شروع چگونه است. امیدواریم با خواندن این مطلب بتوانید بهتر تصمیم را درخصوص آینده شغلی خود اخذ کنید. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

https://novindevelopers.com/

 

ارسال نظر: