کدخبر: 7545

آشنایی با نرم افزار پلاک خوان آی پلاک

 

بیایید با نرم افزار پلاک خوان جامع آی پلاک آشنا شویم و کاربرد های متنوع آن در صنایع مختلف و مدیریت تردد را بررسی کنیم.

پلاک خوان چیست؟

مدیریت تردد امری بسیار مهم و حیاتی برای برقراری نظم و تامین امنیت در دنیای امروز است. این کار معمولا به وسیله ی دوربین های نظارتی انجام می گیرد. اما کنترل تردد و تشخیص خودرو ها از طریق تصاویر ضبط شده ی دوربین ها برای انسان کاری طاقت فرسا و غیر ممکن است. با استفاده از نرم افزار پلاک خوان، این وظیفه بر عهده رایانه قرار می گیرد تا تمام تردد ها را در لحظه و با سرعت بالا ثبت کند. نرم افزار پلاک خوان می تواند پلاک خودرو ها در تصاویر دوربین های نظارتی را شناسایی کرده و ارقام و حروف آن ها را شناسایی کند.

پلاک خوان قلب هر سیستم حمل و نقل هوشمند است. نرم افزار پلاک خوان می تواند از طریق دوربین های نظارتی در سطح جاده ها و خیابان ها و یا با استفاده از دوربین های مدار بسته برای کاربرد هایی مانند مدیریت پارکینگ و عوارضی ها مورد استفاده قرار گیرد.

چرا باید از پلاک خوان استفاده کنیم؟

  1. مدیریت آنی رفت و آمد خودرو ها
  2. سهولت استفاده در عوارضی بزرگراه ها، تونل ها و پل ها
  3. تامین امنیت و نظارت هوشمند
  4. قابلیت خودکار سازی سیستم های کنترل دسترسی (درب های اتوماتیک، راهبند ها و ...)
  5. کنترل شبانه روزی تردد
  6. ثبت اطلاعات کامل تردد ها

نرم افزار پلاک خوان جامع آی پلاک

نرم افزار پلاک خوان آی پلاک ، نرم افزاری جامع و تخصصی در زمینه ی مدیریت و کنترل هوشمند تردد است که با اتصال به دوربین های نظارتی می تواند کنترلی دقیق و آنی از تردد خودرو ها را ارائه داده و اطلاعات کامل هر تردد را ثبت کند. همچنین آی پلاک قابلیت فرمان مستقیم به راهبند و گیت ها را دارد و با اتصال به آن ها، می تواند به صورت خودکار و هوشمند رفت و آمد را مدیریت کند.

5

مزایای آی پلاک

1-دقت و سرعت بالا

آی پلاک با سابقه چند ساله خود در زمینه مدیریت ترافیک و هوشمند سازی پارکینگ، به عنوان یکی از قوی ترین و سریع ترین سیستم های تشخیص پلاک کشور شناخته می شود. پردازش سریع آی پلاک موجب می شود تا پردازش پلاک حتی برای خودرو هایی که با سرعت بالا در حال حرکت هستند به صورت آنی (Real-Time) انجام گردد.

2-تشخیص انواع پلاک های رسمی ایران

آی پلاک قادر به تشخیص تمام اعداد، حروف و علائم پلاک است. بدین صورت انواع پلاک های مرسوم ایرانی مانند پلاک های تاکسی، عمومی، دولتی، جانبازان و معلولین، کشاورزی، نظامی و سیاسی توسط آی پلاک قابل شناسایی و دسته بندی است.

3-مستقل بودن از سخت افزار

آی پلاک به عنوان محصولی نرم افزاری، با هر گونه دوربین سازگار بوده و بر روی هر رایانه ی متوسطی قابل اجراست. با این وجود، برای دستیابی به بهترین نتایج استفاده از دوربین های مخصوص پلاک خوانی و سخت افزار بهینه پیشنهاد می شود.

4-پشتیبانی و بروزرسانی

آی پلاک در سال 1396 عرضه شده و تا کنون در سازمان های مختلفی نصب و مورد استفاده قرار گرفته است. با به روز رسانی های پیاپی آی پلاک، علاوه بر بهینه سازی، بر سرعت و دقت آن نیز افزوده شده است. نسخه های نصب شده نرم افزار آی پلاک در سراسر کشور، سال هاست که روز و شب و در شرایط آب و هوایی مختلف به کار گرفته می شوند.

نسخه های کاربردی آی پلاک

آی پلاک نسخه سازمانی و مسکونی

نسخه سازمانی و مسکونی آی پلاک شامل قابلیت های اساسی و ضروری برای کنترل تردد و اتوماسیون عبور و مرور است. این نسخه با قابلیت تشخیص و ثبت پلاک به صورت آنی، مناسب برای استفاده در ادارات، سازمان ها و همچنین مجموعه های مسکونی است. امکان ثبت خودرو و مالک و تعیین خودروهای مجاز و غیر مجاز یکی از ویژگی های این نسخه است. با استفاده از این ویژگی ها و نیز امکان کنترل خودکار راهبند که یکی دیگر از امکانات این نسخه است می توان به صورت هوشمند، تردد خودرو و افراد را تسریع، امن و مدیریت کرد.

6

آی پلاک نسخه جاده ای

در این نسخه از آی پلاک امکانات مختلفی در خصوص ثبت تردد و ترافیک و نیز گزارش گیری ارائه شده تا بتوان در کنار نظارت دقیق بر تردد جاده ها، اطلاعات جامعی از حجم تردد در بازه های زمانی مختلف بدست آورد.

آی پلاک نسخه شهری

نسخه شهری آی پلاک برای نظارت بر اتوبان ها، جاده ها و معابر شهری توسعه داده شده است و می توان به وسیله آن اطلاعات تردد خودروها را ثبت و گزارش گیری کرد. همچنین در این نسخه می توان از میزان ترافیک روزانه، هفتگی و ماهانه مطلع شد. تفکیک پلاک های زوج و فرد و نیز میزان تردد خودرو های سبک و سنگین، تاکسی و... از دیگر امکانات این نسخه است.

آی پلاک نسخه روستایی

نسخه آی پلاک روستایی با اساسی ترین امکانات مورد نیاز برای نظارت بر ورود و خروج روستاها و پایش تصویر مبادی ورودی و خروجی و نیز معابر روستاها توسعه داده شده و با مناسب ترین قیمت ارائه می گردد. امکانات اصلی این نسخه ثبت آنی پلاک ها از طریق تصاویر دوربین ها و ارائه گزارشات جامع از تردد ها می باشد.

آی پلاک نسخه سیار

جدید ترین نسخه آی پلاک مخصوص نصب بر روی خودروها و پلاک خوانی در حال حرکت می باشد. این نسخه را می توان روی سیستم های داخل خودرو نصب کرد تا به وسیله دوربین نصب شده روی خودرو، پلاک خودروهای پارک شده و خودرو های در حال حرکت ثبت شود و در نهایت گزارش کاملی از آن ها به کاربر ارائه شود. این نسخه مناسب خودرو های نظارتی نیروی انتظامی و طرح های پارکبان و نظارت بر خیابان ها می باشد.

7

کتابخانه تشخیص پلاک ساتپا

با توجه به اهمیت سیستم های پلاک خوان برای تامین امنیت در دنیای امروز، مهندسین شرکت شهاب از سال ۱۳۸۵، کتابخانه ای به منظور تشخیص پلاک های خودرو از روی تصویر تهیه کرده اند و با به روز رسانی مکرر، اکنون یکی از قویترین ماژول های نرم افزاری پلاک خوان کشور می باشد و بسیاری از شرکت های بزرگ فعال در حوزه مدیریت پارکینگ و عوارضی و کنترل تردد، مشتری ساتپا هستند. نرم افزار مدیریت تردد و پارکینگ آی پلاک با قدرت گیری از کتابخانه قدرتمند ساتپا ، در کنار تشخیص دقیق و آنی پلاک خودرو ها، امکاناتی در جهت هوشمند سازی و تامین امنیت راه ها و اماکن را برای مشتریان فراهم می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت شرکت دانش بنیان شهاب مراجعه کنید.

ارسال نظر: