کدخبر: 9071

جراحی چاقی چیست و شامل چه مواردی می شود؟

 

آیا می دانید که جراحی چاقی چیست؟  با ما همراه باشید تا این موضوع را بررسی نماییم.

مقدمه

جراحی چاقی با تغییر دادن سیستم گوارشی بیمار، باعث کاهش وزن و bmi او می‌شود. می‌توان گفت که جراحی اسلیو معده باعث محدودیت جذب کالری در بدن شده و اضافه‌ وزنی که فرد از طریق رژیم غذایی و ورزش نتوانسته بود کم کند، و به دلیل اضافه‌ وزن، به بیماری‌های خطرناکی که مربوط به چاقی می باشد، مبتلا شده بود؛ از بین می‌رود. به‌ همین دلیل جراحی چاقی، گزینه‌ی بسیار محبوب و مناسبی برای کاهش وزن بدون بازگشت می‌باشد.

دکتر سلیمی بهترین متخصص انواع جراحی چاقی از جمله اسلیو و بای پس معده مطالبی را ارائه داده اند که با هم مورد بررسی قرار می دهیم.

عناوین مقاله:

اضافه وزن بالا و دلیل استفاده از جراحی چاقی چیست؟

راهکارهای مناسب برای درمان چاقی

جراحی چاقی چیست؟

روش های مختلف جراحی چاقی چیست؟

نتیجه گیری

  •  

چاقی و دلیل استفاده از جراحی چاقی چیست؟

 در ابتدای این مقاله، به بررسی نظر آقای دکتر سلیمی در رابطه با چاقی و علت به وجود آمدن آن می پردازیم. اضافه وزن زیاد، یک بیماری بسیار خطرناک است که بر اثر کم‌ تحرکی و فعالیت کم و مصرف غذاهای ناسالم و چرب، وزن بالا و ... به وجود می آید که موجب می شود سلامتی فرد در معرض خطر باشد. در واقع چاقی زمانی اتفاق می‌افتد که کالری موجود در خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها که توسط بدن دریافت می‌ شود، بخشی از آن در اثر فعالیت فیزیکی مصرف‌ شده و الباقی در بدن ذخیره می‌شود. پس در نتیجه هر چه میزان کالری دریافتی بیشتر باشد و در مقابل فعالیت فیزیکی کمتر باشد، باعث به وجود آمدن اضافه‌ وزن در فرد می‌شود.

2

راهکارهای مناسب برای درمان چاقی

چاقی معضل بسیار بزرگی در جهان شده‌ است که به همراه خود مشکلات روحی و جسمی زیادی را به وجود می‌آورد. وقتی چربی بیش‌ از اندازه و غیر طبیعی در قسمت‌های مختلف بدن جمع می‌شود، سلامتی فرد را به خطر می اندازد که احتمال ابتلا به انواع بیماری‌هایی نظیر رفلاکس معده، فشار خون، دیابت نوع ۲، سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و عروقی و غیره را در افراد چاق افزایش می دهد.

 افراد در جهان برای حل این مشکل به سراغ رژیم‌های غذایی سخت و گوناگون و پیاده‌روی طولانی و ورزش‌های سخت می‌روند، اما نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. زیرا برای حل این مشکل باید راه‌حل‌های دیگری را در نظر گرفت. درمان چاقی امکانپذیر است به شرطی که مسیر درستی را طی کنید.

فلوشیپ لاپاراسکوپی پیشرفته

دکتر مهدی سلیمی دارای فلوشیپ لاپاراسکوپی پیشرفته، جراحی چاقی و متابولیک، تخصص جراحی عمومی و همچنین عضو انجمن بین‌المللی جراحان چاقی می‌باشد. دکتر سلیمی با بررسی بدن بیمار، علت چاقی را مورد بررسی قرار می‌دهد، سپس با استفاده از دستگاه آنالیزور، میزان چربی اضافه و نوع آن را به‌ صورت دقیق مورد بررسی قرار می دهد؛ به بیمار مشاوره‌های لازم را در رابطه با رژیم غذایی، برنامه‌ی مناسب ورزشی و انتخاب نوع جراحی می دهد و گزینه مناسب نوعِ عمل را با توجه به میزان چاقی و بدن بیمار مشخص می‌کند. دکتر مهدی سلیمی دارای تخصص انواع جراحی های چاقی می باشد.

 یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشت، انتخاب پزشک در درمان چاقی است که بسیار مؤثر می باشد. زیرا باید پزشکی را انتخاب نمود که به همه‌ی روش‌های جراحی چاقی تسلط کافی داشته باشد و بتواند در صورت نیاز، یکی از انواع جراحی را نسبت به بدن بیمار انتخاب کند.

در هر فرد، میزان چاقی و BMI متفاوت است. پس نوع عمل و رژیم ها و برنامه ورزشی، با توجه به سبک زندگی و شرایط بدنی، و فعالیت‌هایی که هر فرد انجام می‌دهد، منحصر به‌ فرد می‌باشد تا بهترین نتیجه از جراحی حاصل شود.

3

جراحی چاقی چیست؟

جراحی چاقی با انتخاب جراح متخصص دکتر سلیمی که شامل عمل‌های گوناگونی می‌باشد، صورت می پذیرد. ولی هدف همه‌ی آن عمل‌ها مشترک است. افرادی که دارای اضافه‌ وزن بالایی هستند، پس‌ از انجام کارهای مختلف به منظور لاغری مانند رژیم‌های غذایی و ورزش، اما همچنان به وزن ایده‌آل خود نرسیده‌اند، با توجه به هدف و شرایط آن‌ها با بررسی بدن و BMI و ... بهترین گزینه از طریق مشاوره با دکتر سلیمی برای آن‌ها انتخاب می‌شود.

جراحی چاقی برای کسانی مناسب است که می‌خواهند کاهش وزن زیادی داشته باشند و به وزن ایده‌آل و نرمال برسند. جراحی‌های چاقی انواع گوناگونی دارد که برخی از این عمل های جراحی چاقی، باعث محدود کردن جذب کالری در بدن می‌شود. برخی دیگر از این عمل ها با حذف بخش بزرگی از معده اشتهای فرد به ‌صورت چشمگیر کم می‌شود و احساس سیری می‌کند. گاهی هم هر دو روش به صورت ترکیبی استفاده می‌شود که این بستگی به بدن و میزان چاقی و سبک زندگی فرد دارد تا بیمار به نتیجه دلخواه و سلامتی برسد.

در واقع با انجام جراحی چاقی، علاوه‌ بر داشتن اندامی زیبا و رسیدن به وزن ایده‌آل و نرمال، به سلامتی و افزایش طول عمر و انگیزه و اعتماد به نفس و سلامتی روحی دست پیدا می کنی. و از بیماری های مرتبط با چاقی در امان می مانید. دکتر سلیمی در همه‌ی این مراحل همراه شما بیماران گرامی می باشد تا سلامتی و اندامی زیبا را تجربه کنید.

4

انواع مختلف جراحی چاقی چیست؟

  • اسلیو معده: در این روش به دلیل این‌که حدود ۸۰ درصد از حجم معده با استفاده از دستگاهی که به‌ طور همزمان کار برش و دوخت را انجام می‌دهد (جراحی به صورت لاپاراسکوپی) از بدن بیمار خارج می‌شود و چون بخش حذف شده، منطقه‌ای از معده است که هورمون گرسنگی را ترشح می‌کند، باعث می‌شود تا بیمار غذای کمتری بخورد و احساس سیری داشته باشد. پس در نتیجه فرد کمتر احساس گرسنگی می کند و زودتر به کاهش وزن و لاغری دست پیدا می کند، به ‌طوری ‌که در روزهای ابتدایی بعد از این نوع جراحی چاقی، کاهش وزن بالایی مشاهده می شود و همچنین به مرور، بیماری هایی که مرتبط با اضافه وزن بالا هستند، بهبود پیدا می کنند. به‌همین دلیل عمل اسلیو معده، یکی از بهترین و محبوب ترین عمل‌های جراحی چاقی بدون بازگشت شناخته می شود. دکتر سلیمی به دلیل داشتن مدرک و سپری کردن تمام دوره های تخصصی جراحی چاقی، تسلط بالایی در این نوع جراحی چاقی دارد.
  • بای پس معده: نوع دیگری از جراحی چاقی که جزء گزینه‌های محبوب و مؤثر به شمار می‌رود، عمل بای ‌پس معده می‌باشد. عمل بای پس معده دکتر سلیمی یکی از عمل های پرطرفدار می باشد. در این نوع عمل، هیچ قسمتی از معده، از بدن بیمار خارج نمی‌شود، بلکه فقط مسیر گوارشی یعنی روده و معده تغییر می‌کند. به‌گونه‌ای که حدود ۱۰۰ سانت روده کوچک از مسیر گوارش جابه‌جا شده، که البته این میزان بستگی به شاخص توده بدنی بیمار و طول کل روده مریض دارد؛ (معده به دو قسمت تقسیم می شود، بخش کوچک فوقانی معده و بقیه معده) که پس‌ از این نوع جراحی، بیمار به‌ مرور زمان، تقریبا حدود یک سال بعد، به کاهش وزن مناسب با قد خود دست پیدا می کند. در واقع لاغری و کاهش وزن در این نوع جراحی چاقی به دو دلیل اتفاق می‌افتد؛ یکی به‌خاطر این‌ که فرد به دلیل کم شدن حجم معده غذای کمتری می‌خورد و دوم به دلیل این ‌که مواد غذایی کمتری جذب بدن فرد می شود.

ارسال نظر: