کدخبر: 9384

سرمایه گذاری در ترکیه ، هر آنچه که باید بدانید

 

در این مقاله به موضوع مهم مشاوره سرمایه گذاری در ترکیه می پردازیم.  با مطالعه این مطلب می توانید اطلاعات کاملی از نکات و راهنمایی های لازم درباره  سرمایه گذاری در ترکیه به دست آورید.

سرمایه گذاری در ترکیه با بهترین روش ها

سرمایه گذاری در ترکیه و شرایط اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفته است . بر اساس تصمیم دولت ترکیه در اوایل سال گذشته چندین روش برای کسب اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری در ترکیه وجود دارد.

سرمایه گذاری در ترکیه، راه های سرمایه گذاری در کشور ترکیه و شرایط اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه از طریق سرمایه گذاری در این کشور چگونه است؟ از آنجایی که این سوال برای بسیاری از هموطنان ما مطرح است که آیا امکان سرمایه گذاری در کشور ترکیه و مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه گذاری برای شهروندان خارجی وجود دارد یا خیر، در این مقاله به بحث و بررسی علمی راجع به سرمایه گذاری در ترکیه و راههای اخذ اقامت این کشور می پردازیم.

سرمایه گذاری در ترکیه و شاخص های تاثیر گذار

برای سرمایه گذاری در ترکیه و رسیدن به سودآوری در این کشور، باید چندین عامل را  که در تجارت و صنعت کشورها تاثیر میگذارد، در کنار هم بررسی نمود. از مهم ترین این عوامل می توان به نرخ تولید ناخالص داخلی کشور و همچنین میزان مالیات تصویب شده در آن کشور توجه نمود، در زیر بطور دقیق و علمی به بررسی این عوامل می پردازیم:

  • تولید ناخالص داخلی
  • مالیات

سرمایه گذاری در این کشور به منظور اخذ تابعیت ترکیه

  • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک
  • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق سپرده بانکی
  • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

نکته هایی در رابطه با اخذ اقامت ترکیه

•           بر اساس مقررات مهاجرتی ترکیه افراد خارجی می توانند از طریق خریداری ملک در ترکیه اقامتی یک ساله را دریافت کنند و هر ساله این اقامت را تمدید نمایند. که افراد 5 سال مداوم را در کشور ترکیه زندگی کنند و دیگر شرایط را دارا باشند می توانند اقامت دائم ترکیه و شهروندی این کشور را دریافت کنند. طوری که مقررات کشور ترکیه این امکان را برای افراد فراهم می کند که دو یا چند تابعیت داشته باشند و نیازی نباشد در صورت داشتن تابعیت ترکیه ، تابعیت قبلی خود را باطل نمایند.

•           در هنگام درخواست دریافت شهروندی ترکیه می توان برای همسر و تمام فرزندان زیر 18 سال خود نیز درخواست شهروندی کرد.

•           علاوه بر خرید ملک می توان از طریق اجاره‌ی ملک نیز اقامت ترکیه را اخذ نمود. به علت انکه بر طبق به قانون مهاجرتی ترکیه اقامت به اجاره کننده ی اتباع خارجی در خاک ترکیه تعلق می گیرد .

•           پس از خرید یا اجاره ی ملک و دریافت اقامت می توان حساب بانکی باز کرد. ضمن افتتاح حساب بانکی باید یکی از قبض های آب، برق ، تلفن و یا گازی که به نام خود شخص و آدرس او باشد ارائه شود.

5

شرایط ویزا برای دارندگان پاسپورت ترکیه

براساس شاخص Henley Passport ، ترکیه با 114 امتیاز در شاخص سفر بدون ویزا در رتبه 38 جهانی است. دارندگان پاسپورت ترکیه می توانند بیش از 100 کشور را بدون ویزا بازدید کنند. پاسپورت ترکیه همچنین اجازه ورود به 42 کشور با ویزا هنگام ورود را می دهد. ویزا هنگام ورود به فرودگاه بدون درخواست قبلی انجام می شود.

دارندگان گذرنامه ترکیه همچنین می توانند با مجوز الکترونیکی یا ویزای آنلاین (eVisa) به 7 کشور (گابن، کنیا، مکزیک، میانمار، سریلانکا) سفر کنند.

برخی از کشور هایی که با داشتن پاسپورت ترکیه می توانید بدون ویزا به آنها سفر کنید عبارتند از : قطر ، کره جنوبی ، مالزی ، تونس ، سنگاپور ، هنگ کنگ ، اردن ، اندونزی ، برزیل ، عراق ، آرژانتین ، دارالسلام ، مراکش ، بلاروس ، شیلی ، ژاپن ، بوسنی و هرزگوین ، کلمبیا ، جورجیا ، السالوادور ، اکوادور ، پاراگوئه ، قبرس شمالی آفریقای جنوبی ، تایلند ، اوکراین ، اروگوئه.

6

انجام کلیه مراحل اداری و رسمی تابعیت ترکیه

کشور ترکیه یکی از کشور های دارای شرایط اجتماعی، رفاهی و اقتصادی مطلوب، می تواند مورد نظر همه افرادی باشد که می خواهند خارج از کشور زندگی کرده و یا صاحب شغل باشند. برای زندگی و کار در این کشور نیز مانند تمامی کشور های دیگر جهان قوانین و مقررات خاصی وجود دارد.

به منظور استفاده از مزایای زندگی در ترکیه شما می بایست در ابتدا اجازه اقامت در ترکیه اخذ نمایید. ما بعنوان شرکت بازرگانی و مشاوره بین المللی دیوان ( مورد تایید دادگستری استانبول و دفترخانه اسناد رسمی ) آماده انجام کلیه مراحل رسمی و اداری اخذ اجازه اقامت در ترکیه برای شما عزیزان می باشیم.

برگرفته از وب سایت آریو گروپ https://fa.ariogroup-tr.com/

ارسال نظر: