کدخبر: 9448

خدمات سئو چیست؟

 

 

حتی اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ و ارائه محصولات یا خدمات به‌صورت آنلاین تازه وارد هم باشید، قطعاً عبارت سئو به گوشتان خورده است. خب سئو چیست؟ وقتی که یک آژانس دیجیتال مارکتینگ همانند منتوریکس خدمات سئو ارائه می‌دهد، منظور چه نوع خدماتی است؟ ایا نیازی به برون سپاری سئو سایت وجود دارد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ تمام سوالت خود را بیابید.

سئو چیست؟

سئو یا همان SEO از مخفف عبارت Search Engine Optimization به‌معنای بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. خب این عبارت چه معنایی می‌دهد؟ وقتی که شما یک عبارت را در گوگل جستجو می‌کنید، نتایج به ترتیب در فهرست گوگل به شما نمایش داده می‌شوند. شما به‌عنوان یک کاربر، کدام یک از لینک‌ها را برای یافتن پاسخ خود انتخاب می‌کنید؟ قطعاً ابتدا به‌دنبال سه الی چهار نتیجه اول می‌روید. در صورتی که قادر به یافتن پاسخ خود در این نتایج نبودید، به سراغ لینک‌های دیگر می‌رود.

این سیستم رتبه‌بندی گوگل، تبدیل به یک رقابت بسیار بزرگ و سنگین شده است. در حقیقت تمامی وبسایت‌ها تلاش می‌کنند تا محتوای آن‌ها در رتبه بالاتری از رقبا قرار بگیرد. به این ترتیب می‌تواند ترافیک بیشتری را جذب کند. به همین خاطر بود که سئو مطرح شد. سئو یک روش فریب موتورهای جستجو نیست. بلکه باید الگوریتم‌هایی که موتورهای جستجو از آن‌ها برای رتبه‌بندی استفاده می‌کنند را پیدا کنید و از آن‌ها استفاده نمایید تا بتوانید جایگاه بهتری را در نتایج جستجو موتورهای جستجو پیدا کنید.

اهمیت سئو در کسب‌وکار چیست؟

فرض کنید که شما یک محصول یا نوعی خاص از خدمات را عرضه می‌کنید. برای مثال شما نوعی قهوه‌ساز را می‌فروشید. مخاطبان شما که می‌تواند به مشتریان بالقوه شما تبدیل شوند، به احتمال فراوان، عبارتی همانند خرید قهوه‌ساز را جستجو می‌کنند. مشتریان نیز معمولاً در ابتدا به سه لینک اول سر می‌زنند و خرید خود را انجام می‌دهند. حتی اگر در لینک پنجم حضور داشته باشید، احتمال خرید از شما کاهش پیدا می‌کند. این موضوع درباره انواع مختلف وبسایت و محتوای مختلف صادق خواهد بود. در حقیقت رعایت نکات سئو، باعث می‌شود تا بتوانید رتبه بهتری را در نتایج موتورهای جستجو پیدا کنید. به این ترتیب بازدید گوگل شما افزایش پیدا می‌کند. به همین روال، بازدید ارگانیک بیشتری خواهید داشت و این موضوع باعث افزایش فروش و سودآوری کسب‌وکار شما می‌شود. در نتیجه سئو در کسب‌وکارهایی که از طریق دیجیتال مارکتینگ عرضه می‌شوند، حکم پاخور مغازه‌های معمولی را دارد.

خدمات سئو چیست؟

5

اگر عبارت خدمات سئو را در اینترنت جستجو کنید، متوجه آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ مختلف می‌شوید که خدماتی را با عنوان خدمات سئو ارائه می‌دهند. خب خدمات سئو چیست؟ چه مواردی را شامل می‌شود؟ رعایت تمامی نکات سئو کار بسیار دشواری است. به همین خاطر بسیاری از افراد، برون سپاری سئو سایت را ترجیح می‌دهند. به این ترتیب به‌دنبال آژانس‌های معتبری می‌روند تا خدمات سئو را از آن‌ها دریافت کنند. خدمات سئو شامل موارد مختلفی می‌شود؛ اما به‌صورت مختصر می‌توان گفت که مجموعه خدماتی هستند که باعث می‌شوند در چند کلیدواژه مرتبط، لینک وبسایت در نتایج اول گوگل نشان داده شوند.

برون سپاری سئو سایت یا انجام آن به دست خودمان؟

6

یکی از سؤالاتی که قطعاً ذهنتان را مشغول می‌کند، همین سؤال است. آیا واقعاً نیازی به برون سپاری سئو سایت است؟ یا اینکه خودمان از پس آن بر می‌آییم؟ در حقیقت باید بدانید که برای بهبود وضعیت سئو سایت، باید تجربه بسیار زیادی کسب کنید. تجربه و اطلاعات به روز دو فاکتور بسیار مهم در دانش سئو هستند. جالب است بدانید که هر چند مدت یک بار، بخشی از الگوریتم‌های هوش مصنوعی گوگل تغییر می‌کنند. به این ترتیب ترندهای جدید دیجیتال مارکتینگ و سئو را باید رعایت کنید.

برای آنکه بتوانید درباره سئو اطلاعات دقیقی به دست بیاورید، باید در دوره‌های مختلف شرکت کنید. توجه داشته باشید که یک گام اشتباه در سئو، شاید باعث شود گوگل احساس کند که شما قصد فریب او را دارید. به این ترتیب شما را در سند باکس قرار می‌دهد. به همین خاطر کار با سئو سایت، کار با تیغ جراحی است. پس باید همانند یک جراح دقیق باشید و تجربه و دانش کافی به دست بیاورید. اگر وقت کافی صرف کنید، قطعاً نتیجه می‌گیرید؛ اما قطعاً هزینه بسیاری برای آن باید صرف کنید. در عین حال برخی مؤسسات و آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ همانند mentorx به‌صورت دائمی در این زمینه مشغول تحقیقات به روز هستند و اطلاعات و تجربه کافی دارند. به همین خاطر می‌توانید خدمات سئو سایت خود را به آن‌ها بسپارید.

جمع بندی

در نهایت به‌صورت جمع‌بندی می‌توان گفت که سئو سایت، از بخش‌های مهم دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. شما با کمک سئو در بین نتایج گوگل دیده می‌شوید و بازدید بیشتری دریافت می‌کنید. سئو بهترین روش جذب ترافیک ارگانیک محسوب می‌شود. همچنین شناخت الگوهای سئو کار بسیار دشواری است. پس با برون سپاری سئو سایت به شرکت‌های معتبر، می‌توانید در این رقابت پیروز میدان باشید.

 

ارسال نظر: