کدخبر: 9541

نکاتی که باید درباره لباس مردانه بدانید !

 

در جوامع امروزی پوشاک به یک صنعت مهم تبدیل شده است. به همین دلیل است که انواع پوشاک جدید در هر کجای دنیا یافت می‌شود. این تجارت بخش های مختلفی دارد. مهم ترین بخش های آن مربوط به لباس زنانه و لباس مردانه می‌شوند. هر کدام از این قسمت ها ویژگی های خاص خود را دارند. هر چند که گاهی لباس هایی تولید می‌شود که اسپرت می‌باشند و قابل استفاده برای هر دو هستند؛ اما به طور کلی پوشاک بانوان و آقایان  دارای  ویژگی های مربوط به خود هستند .

پوشاک مردانه

لباس‌هایی هستند که برای مردان و متناسب اندام آنها طراحی شده است . لباس‌های مردانه شامل شلوار، پیراهن ، شلوار جین ، کت و شلوار، ژاکت ، دستکش ، ژاکت و کلاه است. برای لباس‌های زنانه و مردانه طیف‌های جداگانه‌ای وجود دارد ، بنابراین اگرچه مردان و زنان پیراهن می‌پوشند ، اما پیراهن‌های مردانه متناسب با اندام مردانه طراحی شده‌اند و از رنگ‌ها و طرح‌های متفاوتی  در آن استفاده شده است .

انواع لباس های مردانه

 

ژاکت

پیراهن

شلوار جین

دستکش

کلاه

کت و شلوار

پیراهن هاوایی

کفش مردانه

ژاکت

کفش ورزشی

پیراهن بدون آستین

جلیقه

پیراهن پولو

شلوار

لباس شنا

تی شرت

کمربند

زیر شلواری

جوراب

کراوات

پلیور

چتر

عینک

چکمه

ساعت

شیک بودن پوشاک مردانه

یکی از مهم ترین  کار هایی که به کمک آن می توانید در استایل خود تغییر ایجاد کنید این است که از اندازه بودن لباس های خود اطمینان حاصل کنید . بیشتر آقایان لباس هایی می پوشند که برای آنها بزرگ است . انتخاب شما باید لباسی باشد که سایز شما است . ساده پوشیدن مورد دیگری است که در شیک پوشی اهمیت زیادی دارد .

یکی از قوانین  لباس پوشیدن این است که نیمه بالایی و نیمه پایینی لباس شما با هم جور در بیایند .علاوه بر آن به جزئیات استایل خود نیز اهمیت دهید ، این جزئیات میتوانند شامل شال گردن ، دستمال جیبی یا کراوات شما باشد .کیفیت پارچه پوشاک مانند تمامی موارد از اهمیت زیادی برخوردار است .

انتخاب رنگ در خرید لباس مردانه

انتخاب رنگ مناسب از مهم ترین عواملی است که باید در خرید لباس به آن توجه داشته باشید . لباس های بسیار زیبا در ترکیب رنگ های نامناسب همچنان شما را خسته کننده و نازیبا نشان می دهند . پس ترکیب رنگ لباس از اهمیت بالایی برخور دار است و باید در انتخاب آن دقت بسیاری داشت .

2

انواع پوشاک مردانه

پیراهن مردانه

پیراهن های آستین بلند و یقه کوتاهی هستند که در طرح ها و رنگ های مختلفی ارائه می شوند و بسیار سبک هستند . معمولا زیر کت و شلوار و ژاکت های ورزشی به همراه کراوات پوشیده می شوند، همچنین می توانید آن را باریک کنید تا به هر اندام و بدنی بیاید.

پیراهن های اسپرت

پیراهن های اسپرت در دو نوع آستین کوتاه و آستین بلند موجود می باشند . این لباس ها می توانند روی شلوار جین پوشیده شوند و معمولا جایگزین لباس های گران تر که زیر کت و شلوار می پوشند؛ می شوند .

تی شرت یقه دار

تی شرت های یقه دار آستین کوتاه ، هم غیررسمی و دوستانه هستند و هم می توان آن ها را در مجالسی که کمی رسمی هستند پوشید. این تی شرت ها که توسط چوگان بازهای انگلیسی و گلف بازهای آمریکایی معروف شدند و در ماه های گرم سال محبوبیت بیشتری دارند . این تی شرت ها ، 3 یا 4 دکمه در قسمت یقه دارند .

3

لباس رسمی

لباس های رسمی لباس هایی هستند که معمولا در زیر کت و شلوارها پوشیده می شوند، پوشاک رسمی ، لباس هایی نیستند که اغلب اوقات پوشیده شوند ، معمولا برای مجالس عروسی و مهمانی های رسمی به کار می روند و زیر کت پوشیده می شوند ، این لباس ها دارای آستین بلند و دکمه دار هستند ؛ در رنگ سفید عرضه می شوند و معمولا در قسمت جلوی پیراهن تعدادی پلیسه وجود دارد و یقه های شان را با پاپیون یا کروات می بندند.

لباس مردانه کتان

پیراهن مردانه کتان بیشتر در فصول گرم سال کاربرد دارد. زیرا پارچه به کار رفته در آن از الیاف طبیعی است از این رو بدن را خنک نگه می دارد . به علت اینکه لباس های کتان سریع تر از سایر انواع پیراهن مردانه چروک می شوند باید حواستان باشد که از آن برای محیط های غیر رسمی استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید در آن واحد یک استایل راحت و شیک داشته باشید انتخاب پیراهن کتان با یک کت اسپرت می تواند شما را به هدفتان برساند

4

کشباف ها

پیراهن های کشباف معمولا بدون یقه و آستین بلند هستند و گزینه بسیار مناسبی برای فصل پاییز می باشند. این نوع لباس اندام را کاملا زیبا نشان خواهند داد و به دلیل فرمی که دارند کاملا روی بدن مینشینند. مدل های ساده آن جهت ست کردن بهتر هستند .

حتی این لباس ها را در فصل زمستان میتوانید زیر پالتو و یا کاپشن خود بپوشید و مطمئن باشید که گرم خواهید ماند.

پیراهن ورزشی

این پیراهن ها که در واقع نوعی تی شرت هستند اغلب با نام و لوگوی تیم های مختلف وجود دارند و از آنجایی که آقایان به ورزش هایی نظیر فوتبال، والیبال و بسکتبال علاقمند هستند از پیراهن ها تیم ورزشی مورد علاقه خود خریداری کرده و در هنگام ورزش، حضور از استادیوم و… آنها را به تن میکنند. در بین پسران نوجوان نیز این قضیه بسیار پررنگ بوده و حتما دوست دارند حداقل یک پیراهن ورزشی داشته باشند .

ارسال نظر: