کدخبر: 9721

انتخاب غذای مناسب برای سگ شما در پت شاپ ها

 

انتخاب غذای سگ موضوع بسیار مهمی است تا دوستان چهارپای شما که عشق بی قید و شرط به شما نشان می دهند بتوانند عمر طولانی تر و سالم تری داشته باشند. بسیاری از برندهای مختلف در بازار با توجه به سن، نژاد یا نیازهای غذایی خاص سگ ها غذا تولید می کنند.

این تنوع غذایی همچنین می تواند فرآیند تصمیم گیری را بسیار دشوار کند. ما برای شما راهنمای آماده کرده ایم تا بتوانید بدون گم شدن در میان گزینه ها، مناسب ترین غذا را برای نیازهای حیوان خانگی خود پیدا کنید.

با تطبیق عناوینی که فهرست کرده ایم با ویژگی های سگ شما، غذای سگ چگونه باید باشد ، کدام غذا را انتخاب کنم؟ شما می توانید پاسخ سوالاتی مانند و به راحتی محصول مناسب را انتخاب کنید.

پیشنهاد ما به شما: برای تهیه غذای سگ پت شاپ آتاپت می باشد.

اولین معیار سن سگ شماست

درست مانند انسان، نیازهای تغذیه ای سگ ها در بازه های سنی مختلف متفاوت است. مهم است که محصولی مناسب برای گروه سنی خود انتخاب کنید تا این نیازها به درستی برآورده شود و سگ شما به طور سالم تغذیه شود. از آنجایی که سن زیر 1 سال به عنوان توله سگ در نظر گرفته می شود که سگ ها بیشترین فعالیت را دارند، غذاهای با ارزش غذایی بالا مخصوص این دوره تولید می شود. سگ های بالای 1 سال تا 7 سال عمر می کنند.

مهم ترین نکته برای تغذیه سگ ها در مرحله گذار به بزرگسالی، تعادل محتوای غذایی است. سگ هایی که بعد از 7 سالگی وارد دوران پیری می شوند به الگوی غذایی خاصی نیاز دارند. برخی از بیماری هایی که با افزایش سن به وجود می آیند، تغییر غذا را ضروری می کنند.

انتخاب غذا برای توله سگ ها

دوره توله‌گی، زمانی که سگ شما سریع‌ترین رشد را پیدا می‌کند، همچنین دوره‌ای است که نیاز به کالری بالاترین میزان را دارد. علاوه بر نیاز به پروتئین بالا، بسیار مهم است که غذا سرشار از چربی، کلسیم و فسفات باشد. این مواد که در هر دانه برای توله سگ ها کاملاً متعادل هستند، در اندازه های کوچک برای خوردن آسان تولید می شوند. این غذاها با انطباق با سبک زندگی پر انرژی توله سگ ها از رشد مغز، چشم و سیستم اسکلتی نیز حمایت می کنند.

سوالاتی مانند اینکه غذای چند ماهه به توله سگ داده می شود نیز از جمله موضوعاتی است که در انتخاب غذا کنجکاو است. اگرچه این موضوع عمدتاً به رشد سگ شما بستگی دارد، اما می توانید از 1 سالگی به غذای بزرگسالان روی بیاورید. شما می توانید با پیگیری رشد و فعالیت سگ خود در مورد غذای مناسب تصمیم بگیرید.

انتخاب غذا برای سگ های بالغ

غذای بزرگسالان، که یکی از انواعی است که سگ ها برای طولانی ترین زمان تغذیه می شوند، دارای مواد بسیار غنی است. این محصولات که تعادل چربی و پروتئین را تامین می کنند، حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مغذی نیز هستند. به منظور تامین انرژی مورد نیاز سگ خود، محافظت از سلامت پوست و اطمینان از داشتن موهای براق، می توانید غذاهای مناسب با سن سگ خود را انتخاب کنید.

علاوه بر این، انتخاب غذای مناسب سن برای حفظ ایمنی و تنظیم سیستم گوارش بعد از دوره توله‌گی بسیار مهم است. اگر به این فکر می کنید که از کدام غذای سگ استفاده کنید ، می توانید به راحتی غذای بزرگسالان را برای سگ 1 تا 7 ساله خود انتخاب کنید.

انتخاب غذا برای سگ های مسن

بسیاری از مشکلات سلامتی ممکن است در سگ ها با سن بالا رخ دهد. در این دوره می توانید با انتخاب غذاهایی با موادی مناسب برای تغییر تعادل بدن، وقت سگ خود را بسیار راحت تر و راحت تر کنید. برخی از مشکلاتی که در سگ های مسن با آن مواجه می شوند به شرح زیر است:

  • اولین علائم، افتادگی پوست است، درست مانند انسان.
  • بدتر شدن سلامت چشم
  • بوی بد دهان
  • ریزش مو و مشکلات پوستی
  • در فرآیندهای زیر، از دست دادن توده عضلانی به دلیل عدم فعالیت
  • مشکلات مربوط به مشکلات کلیوی مانند تکرر ادرار یا بی اختیاری ادرار
  • رفتارهای تغییر یافته، مانند سردرگمی و عصبانیت

از آنجایی که وقتی سگ شما وارد مرحله پیری می شود تفاوت ناگهانی وجود ندارد، ممکن است بلافاصله متوجه چنین تغییراتی نشوید. در دوره گذار ، ممکن است تعجب کنید که چه زمانی به سگ پیر غذا بدهید. می توانید از سنین بالا که معمولاً بالای 7 سال پذیرفته شده است، این غذاها را ترجیح دهید.

با این حال، از آنجایی که اندازه و سرعت رشد سگ ها با توجه به نژاد آنها متفاوت است، ورود آنها به دوران پیری اغلب با همان سن منطبق نیست. از آنجایی که رشد نژادهای بزرگ سریعتر پیشرفت می کند، معمولاً می توان علائم پیری را در سنین 5-6 سالگی مشاهده کرد. در نژادهای کوچک، این دوره می تواند تا 8-9 سال افزایش یابد.

انتخاب غذا برای نژادهای مختلف

بعد از محدود کردن تنوع با انتخاب غذاهای مناسب برای سن سگ شما از بین غذاها، کدام غذای سگ را بخرم؟

اگر اینطور فکر می کنید، دومین معیاری که باید به آن نگاه کنید، نژاد سگ شماست. آنچه ما در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم البته یک مرور کلی تر است، نه نژادهای خاصی مانند گلدن رتریور، روتوایلر یا بیگل. فرمولاسیون غذاهای سگ که به نژادهای بزرگ و نژادهای کوچک تقسیم می شوند نیز بسیار متفاوت است.

مواد غذایی مورد استفاده این نژادها که سرعت رشد، ساختار بدن و نیازهای آنها بسیار متفاوت است نیز با یکدیگر متفاوت است. از آنجایی که ساختار دهان سگ‌های کوچک باریک‌تر است، غذای تولید شده برای این نژادها به قطعات کوچک تقسیم می‌شود تا بتوان آنها را راحت خورد.

از سوی دیگر، سگ‌های بزرگ به غذا برای حمایت از رشدشان در این فرآیند نیاز دارند، زیرا به سرعت رشد می‌کنند. مشکلاتی مانند مشکلات مفصلی یا چاقی ممکن است در سگ هایی که به خوبی تغذیه نمی شوند رخ دهد.

غذاهایی برای تغییر نیازهای تغذیه ای سگ ها

موضوع دیگری که در هنگام انتخاب از بین انواع مورد تعجب است این است که محتوای غذای سگ چگونه باید باشد ؟ فقط یک نوع سگ وجود ندارد و غذاهای متنوعی با مواد مناسب برای سگ شما وجود دارد. اما می توانیم این نیازها را به دو دسته تقسیم کنیم. اول مسائلی است که می تواند جزو نیازهای هر سگی باشد و دوم موقعیت های ناراحت‌کننده ای که نیاز به توجه ویژه دارد.

اگر غذاهایی را که در دسته اول قرار می گیرند بررسی کنیم:

  • مواد غذایی برای کمک به کنترل وزن
  • غذاهایی که به تنظیم سیستم گوارش کمک می کنند
  • غذاهایی که به حفظ مراقبت از دندان و سلامت دهان کمک می کنند
  • مواد غذایی برای سلامت پوست و موهای درخشان

این نوع غذاها می توانند برای نیازهای عمومی سگ شما استفاده شوند. علاوه بر این، سگ ها ممکن است به دلیل بیماری های مختلف به الگوی غذایی خاصی نیاز داشته باشند. مهم است که غذاهای تولید شده برای شرایط بهداشتی خاص با توصیه دامپزشکی استفاده شوند.

این غذاها با توجه به مشکلات مختلفی مانند بیماری های گوارشی، کبدی و کلیوی متنوع هستند. در حالی که شما با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنید، می توانید با فراهم آوردن شرایط تغذیه ای مناسب و همچنین حمایت عاطفی که نیاز دارد، از رشد سگ خود حمایت کنید.

کدام فرمول بهتر است؟

انتخاب غذای تر و خشک یکی از گیج کننده ترین مسائل در انتخاب غذای سگ است. سگ ها به جای اینکه چه غذایی را در اینجا انتخاب کنم چه غذایی را دوست دارند؟سؤال مهم می شود اگرچه غذای خشک و غذای مرطوب از نظر شکل متفاوت هستند، اما هر دو از نظر تغذیه بسیار کافی هستند.

اما اگر سگ شما در مورد غذا حساس است و غذای خشکی که دریافت می کنید را دوست ندارد، می توانید از انواع غذای مرطوب استفاده کنید. در حالی که برخی از سگ ها عاشق خوردن غذای خشک هستند، برخی از سگ ها ممکن است طرفدار غذای مرطوب باشند. در این مواقع می توانید با انتخاب محصولی که با ذائقه سگتان سازگار است مشکل غذا را برطرف کنید.

غذاهای خشک بسیار محبوب هستند زیرا ذخیره مقادیر زیادی از محصولات را آسان می کنند. انواع مختلف غذای خشک که می تواند از نظر نرمی یا تردی از برندی به برند دیگر متفاوت باشد نیز می تواند در انتخاب سگ ها مؤثر باشد. از آنجایی که غذاهای مرطوب بسیار آبکی هستند، به ویژه برای سگ هایی با مصرف آب کم مفید هستند.

مخلوط کردن غذاها با هم

یکی از اولین روش‌هایی که سگ‌ها غذای خشک نمی‌خورند، مخلوط کردن آن با غذای مرطوب است. گاهی اوقات می توان از چنین روش هایی استفاده کرد تا سگ غذای مورد استفاده برای هر بیماری یا رژیم غذایی خاصی را بپذیرد. به غیر از چنین شرایط سلامتی، مخلوط کردن غذاها می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

از آنجایی که غذاها با توجه به نیازهای روزانه سگ شما تهیه می شوند، استفاده از محصولات مختلف در کنار هم می تواند این تعادل را برهم بزند. علاوه بر این، مقادیر بیشتر برخی از مواد مغذی در فرمول می تواند باعث افزایش وزن شود. در شرایط خاص بهداشتی، می توانید با توجه به چنین تفاوت های محتوایی، محصولاتی را انتخاب کنید. برای سایر مصارف عمومی، اجتناب از مخلوط کردن غذاهای مختلف به منظور محافظت از سلامت سگ مفید است.

نحوه انتخاب غذای سگما در مقاله خود پاسخ های جایگزین سؤال را برای شما گردآوری کرده ایم. همانطور که می بینید، نمی توان در مورد یک پاسخ صحیح در مورد این موضوع صحبت کرد. اگر می خواهید غذای مناسب برای سگ خود انتخاب کنید، می توانید با در نظر گرفتن نیازهای حیوان خانگی خود این کار را انجام دهید. در این رابطه عوامل مختلفی وجود دارد که می توانید به آنها توجه کنید، از سن سگ خود گرفته تا وزن آن، از سلیقه تا نژاد.

با مشاهده سگ خود به بهترین نحو می توانید غذای مناسب را پیدا کنید. اما این مشاهده باید به طور مداوم انجام شود، نه تنها در زمان های خاص. غذایی که قبلاً برای سگ شما خوب بود ممکن است در طول زمان اثرات متفاوتی از خود نشان دهد یا نیازهای سگ شما متفاوت باشد.

شما ممکن است متوجه چنین تفاوت هایی با ریزش مو، مشکلات گوارشی، مشکلات گاز یا تغییر در انرژی مورد نیاز سگ خود شوید. به یاد داشته باشید، شما کسی هستید که سگ خود را بهتر می شناسد، که شما را با پیوندی خالص دوست دارد. با چنین نشانه هایی می توانید غذای متفاوتی انتخاب کنید یا به سراغ تغییر برند بروید. همچنین می توانید با به اشتراک گذاشتن مقاله ما که شما را در انتخاب غذای سگ راهنمایی می کند، به آگاهی عزیزان خود در مورد این موضوع کمک کنید.

ارسال نظر: