کدخبر: 9995

نقش تابلوسازی در برندسازی کسب و کارها

 

نقش تابلوسازی در برندسازی کسب و کارها بسیار پررنگ و جدی است. از دیرباز صنعت تابلوسازی به عنوان یکی از آیتم های موثر در برندینگ ایفای نقش می کند. حتی زمانی که خبری از واژه برندینگ و برندسازی کسب و کارها نبود، تابلوها عهده دار معرفی برندهای تجاری بودند. با ما همراه باشید تا با اهمیت تابلوسازی و نقش آن در رونق کسب و کارها آشنا شوید.

ارتباط تابلوسازی با برندساز

تابلو مغازه و فروشگاه، جلوه بیرونی کسب و کار شما است. در واقع تابلو تمام آن چیزیست که مشتری در اولین برخورد با فروشگاه شما می بیند. ممکن است در نهایت مشتری از کارت ویزیت و یا کاتالوگ شما نیز استفاده کند؛ اما در قدم اول تابلو سر در فروشگاه را دیده و جذب آن می شود.

هرچقدر میزان جذابیت تابلو فروشگاه شما بیشتر باشد و کشش بیشتری در مشتری ایجاد کند، برندسازی شما موثرتر پیش می رود. به طور حتم شما نیز در رویارویی با تابلوهای برجسته، زیبا و با هویت میل بیشتری به حضور در فروشگاه پیدا می کنید. به خصوص زمانی که نقش تابلو با لوگوی تجاری ترکیب شده و در تناسب با دکوراسیون فروشگاه، یک هارمونی جذاب ایجاد کند.

نقش تابلوسازی در برندسازی

تاکنون متوجه ارتباط مستقیم تابلو تبلیغاتی با برندینگ شدید. همانطور که گفته شد تکنیک های مختلفی جهت بازاریابی فروش و برندسازی وجود دارد. اگرچه نمی توان سایر ترفندهای تبلیغاتی را کنار زد و تابلوسازی را تنها روش برندسازی عنوان نمود. اما می توان امیدوار بود که با استفاده از یک تابلو خاص، در کنار سایر ابزارهای تبلیغاتی خوش درخشید. آنچه که موجب ارجحیت تابلوسازی نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی شده، قیمت کم و ماندگاری مادام العمر تابلو تبلیغاتی است.

مطابق آنچه که در تحقیقات مختلف عنوان شده، هنوز هم افراد بسیاری خریدهای حضوری را به خدمات اینترنتی ترجیح می دهند. همچنین توریست ها در سفر به شهرهای مختلف، به مراجعات حضوری تمایل بیشتری نشان می دهند. اینجاست که نقش تابلوسازی در برندسازی کسب و کارها مشخص شده و به عنوان یک فرصت تبلیغاتی در اختیار شما قرار می گیرد.

8

در صنعت و خدمات تابلو سازی قوه دیداری مشتری ها مورد هدف قرار می گیرد. از آنجایی که حافظه دیداری در افراد بیش از حافظه های سمعی و شنیداری عمل می کند، این آیتم تأثیر بیشتری نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی ایجاد می کند. در صورتی که تابلو تبلیغاتی خود را به شکل مجزا طراحی کنید و در آن از لوگو برند خود استفاده کنید، بیشترین منفعت را از این ابزار تبلیغاتی خواهید برد.

مطابق آنچه که از مشاهدات تجربی و تحقیقات علمی عنوان شده، مردم با تابلوهایی که حس کنجکاوی را در آن ها بر می انگیزد، ارتباط بیشتری برقرار می کنند. این تابلوها می بایست در عین زیبایی و جذابیت، برند و خدمات ارائه شده توسط آن را به خوبی معرفی کنند.

انتخاب تابلو؛ یک چالش مهم

خوشبختانه امروزه صنعت تابلوسازی پیشرفت چشمگیری داشته و از مدل های ساده و پیش پا افتاده قبلی فاصله بسیاری گرفته است. اما گاهی خلاقیت و نوآوری در طراحی انواع تابلوهای تبلیغاتی، افراد را در انتخاب نوع تابلو سردرگم می سازد.

به طور حتم در انتخاب تابلوی تبلیغاتی خود یک چالش اساسی پیش رو خواهید داشت. از این رو همواره توصیه می کنیم پیش از انتخاب تابلو از یک تابلوساز خبره و با تجربه کمک بگیرید. در غیر اینصورت ممکن است توجه به زیبایی و جذابیت تابلو، موجب نادیده گرفتن میزان سازگاری تابلو با نوع کسب و کار شما شود.

نقش تابلوسازی در برندسازی کسب و کارها زمانی پررنگ می شود که تابلوی فروشگاه هویت مخصوص به خود را داشته و از متریال خوب و با کیفیت ساخته شود. استفاده از یک محتوای تبلیغاتی جذاب، متریال درجه یک و ترکیب آن ها با رنگ های جذاب و نورپردازی خاص، تمام آن چیزیست که شما برای برندینگ خود نیاز دارید.

9

محتوای درج شده بر روی تابلو می بایست ساده و در عین حال جذاب باشد. تنها در این حالت است که برند شما در حافظه تصویری مخاطب ثبت می شود. همچنین نوع فونت، لوگو و میزان جذابیت آن وجه تمایز برند شما با سایر رقبا خواهد بود. از این رو لازم است پیش از انتخاب تابلو به طراحی و ایجاد محتوای مناسب نیز فکر کنید.

روش های مختلفی برای ساخت تابلو وجود دارد که هر یک قابلیت ها و مزایای مخصوص به خود را دارند. در بین این تکنیک های ساخت تابلوهای چلنیوم بیشترین کارکرد را دارند. این روش ها شامل موارد زیر است:

  • تابلو چلنیوم
  • تابلو استیل
  • تابلو وکیوم
  • تابلو ترموود
  • تابلو کامپوزیت
  • تابلو لایت باکس
  • تابلو نئون شیشه ای
  • تابلو ال ای دی

نتیجه گیری

نقش تابلوسازی در برندسازی کسب و کارها از گذشته تا به امروز به قوت خود باقیست. با وجود ابزارهای تبلیغاتی هوشمند و مدرنی که امروزه روی کار آمده اند، هنوز هم کسب و کارها نیاز به یک تابلو تبلیغاتی ویژه دارند.

این ابزار موثر می تواند به ساخت برند اختصاصی شما کمک کرده و شانس فروش را نیز به مراتب افزایش دهد. به شرط آنکه در انتخاب نوع تابلو، محتوای آن و ترکیب این عوامل با متریال های با کیفیت دقت کافی داشته باشید. در این خصوص توصیه می شود با تابلوسازان خبره و با تجربه مشورت کنید.

 

ارسال نظر: