کدخبر: 1766

قیمت طلا بازار را سردرگم کرده/قیمت جدید طلا اعلام شد

دبیر اتحادیه طلا از کاهش ۱۹ دلاری انس جهانی خبر داد و اعتقاد دارد به دلیل کاهش انس جهانی در چند روز گذشته احتمال افزایش قیمت در بازار طلا و سکه وجود ندارد.

انس جهانی طلا حدود ۱۹ دلار کاهش پیدا کرد و به ۱۷۵۹ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار به دلیل افزایش قیمت دلار با کاهش قیمت زیادی همراه نبود و به یک میلیون و ۶۴ هزار تومان در کم‌ترین نرخ رسید. بالاترین نرخ ثبت شده در بازار برای طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۷۲ هزار تومان بود.

انس جهانی طلا در ۱۰ روز گذشته حدود ۱۲۰ دلار کاهش پیدا کرده اما در بازار داخلی به دلیل روند صعودی قیمت دلار قیمت‌ها در بازار طلا و سکه با کاهشی که باید همراه نبوده است و نسبت به کاهش انس جهانی طلا مقاومتی را نشان داده است.

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا به کاهش انس جهانی در بازار اشاره کرد و توضیح داد: قیمت‌ها در بازار داخلی طلا و سکه به دلیل افزایش نرخ ارز با کاهش همراه نبود.

او در ادامه از کاهش ۱۲۰ دلاری انس جهانی در ۱۰ روز گذشته گفت و عواملی همچون افزایش نرخ ارز و مشخص نبودن نتیجه مذاکرات را دلیلی برای مقاومت قیمت طلا دربرابر کاهش قیمت انس جهانی می‌داند.

بذرافشان مذاکرات برجام و صعودی بودن نرخ ارز را نه تنها مانعی برای کاهش قیمت‌ها، بلکه عاملی برای کاهش داد و ستد‌ها در بازار و دلیل نگرانی مردم از بازار می‌داند.

دبیر انحادیه طلا افزایش قیمت دلار و رسیدن آن به کانال ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان را عاملی مهم در بازار طلا می‌داند و عقیده دارد همین مساله موجب شده است قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در کنار کاهش انس جهانی روند کاهشی را طی نکند.

نادر بذرافشان از نگرانی مردم درباره بازار می‌گوید و اعتقاد داد به دلیل شرایط مبهم در مذاکرات و سرنوشت نرخ ارز بازار دچار سردرگمی شده است و روند تعادلی در داد و ستد از بین رفته و عرضه و تقاضا در بازار کاهشی بوده است.

او در پایان گفت به دلیل کاهش انس جهانی در ۱۰ روز گذشته و مقاومت قیمت طلا و سکه در بازار داخلی در کنار افزایش قیمت دلار، احتمال صعودی بودن قیمت‌ها بسیار کم است و اگر نرخ ارز به یک ثبات برسد احتمال دارد روند کاهشی را در بازار طلا شاهد باشیم. یکی دیگر از عوامل احتمال کاهش قیمت نبود تقاضا در بازار است که مردم نگران هستند و به سمت بازار طلا و ثبت عرضه و تقاضا حرکتی نمی‌کنند.

در سایت اتحادیه طلا، قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان، نیم سکه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، قیمت ربع سکه سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شد.

ارسال نظر: