کدخبر: 1939

چرا سود سهام عدالت واریز نشد؟

بعد از پیگیری های متعدد دو شرکت مهم که سود سهام عدالت را نپرداخته بودن، دلیل این تاخیر را توضیح دادند.​

از یکشنبه شب واریز مرحله دوم سود سهام عدالت آغاز شده اما طبق اطلاعیه شرکت سپرده گذاری مرکزی تمام سود سهام عدالت در این مرحله هم واریز نشد و به دلیل کوتاهی دو شرکت مخابرات ایران و گروه مپنا همچنان ۱۰ درصد از سود سهامداران عدالت در دست این دو شرکت باقی مانده است.

دلیل این تاخیر در پرداخت سود دو شرکت مذکور را از روابط عمومی این شرکت ها پیگیری کردیم؛

بعد از پیگیری های چند روزه و متعدد  از روابط عمومی گروه مپنا مبنی بر توضیح علت اصلی این تاخیر چند ماهه، در گفت و گو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان،تنها این پاسخ را دریافت کردیم: علت واریز نشدن این سود به دلیل عدم وصول مطالبات مپنا است. به محض وصول مطالبات و تامین نقدینگی این سود پرداخت خواهد شد.

شرکت بعدی که برای پیگیری چرایی عدم واریز سود سهامداران عدالت به سراغ آن رفتیم شرکت مخابرات ایران بود که در این رابطه با محمدرضا بیدخام مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات به گفت و گو پرداختیم.

محمدرضا بیدخام در رابطه با تاخیر در پرداخت سود سهام عدالت بیان کرد: در سال‌های اخیر به طور کل شاهد رشد حداکثری تورم هم چنین افزایش هزینه‌های غیر قابل پیش بینی فنی و غیر فنی و افزایش هزینه‌های حقوق و دستمزد این ارگان در جامعه بوده ایم.

این مقام مسئول گفت:با اعلام رشد مرکز آمار مبنی بر این موضوع که کمترین رشد تورم مربوط به حوزه‌های ارتباطات و مخابرات در چند سال اخیر بوده است عدم ترمیم تعرفه‌های بخش ثابت مخابرات ایران در طول ۱۲ سال گذشته و هم چنین متاسفانه وجود مطالبات حدود دو هزار میلیارد تومانی شرکت مخابرات ایران از نهاد‌های دولتی، خصوصی و مشتریان، عملا بخش سود دهی ثابت را از مدار خارج کرده است.

او در ادامه افزود:ضمن عذر خواهی از سهامداران محترم عدالت انشاالله با تلاش حداکثری و با تعامل بیشتر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد ترمیم تعرفه‌های بخش ثابت پس از گذشت ۱۲ سال باشیم، هم چنین با تلاش بیشتر بتوانیم مطالبات دو هزار میلیاری را وصول نمایم تا دز این صورت بتوانیم این سود را به سهامداران سهام عدالت پرداخت کنیم.

این دو پاسخ از شرکت هایی بودند که در تامین سود سهام عدالت جامعه تاخیر داشته اند و روند پرداخت سود را با مشکل مواجه کرده بودند.

ارسال نظر: