کدخبر: 15213

اصول نقاشی ساختمان و تجهیزات مورد نیاز آن چیست؟

اگر در آینده نزدیک می خواهید رنگ دیوارهای اتاق یا ساختمان خود را تغییر دهید، بهتر است با اصول نقاشی ساختمان و تجهیزات مورد نیاز آن آشنا شوید. این که وسط کار نقاشی متوجه شوید یکی از تجهیزات اساسی آن را تهیه نکرده اید، خبر بدی است! برای جلوگیری از این اتفاق، 0 تا 100 اصول و تجهیزات مورد نیاز نقاشی ساختمان معرفی می گردد.

امروزه تجهیزات مختلف نقاشی ساختمان از نظر افزایش سرعت و کیفیت بسیار متنوع شده است. در گذشته از یک چرتکه و سطل رنگ برای نقاشی استفاده می شد، در حالی که اکنون این ابزار سنتی جای خود را به تجهیزات جدیدی مانند کمپرسورهای باد داده اند. شما می توانید به کمک راهنمای خرید پمپ باد کوچک و تهیه آن به قیمتی مناسب، با صرف کمترین هزینه ممکن ساختمان را باب میل خودتان نقاشی کنید.

نکات مهم برای نقاشی ماهرانه ساختمان

به دلیل اهمیت بالای آماده سازی لوازم اساسی پیش از شروع کار، ابتدا باید به بررسی آن ها در مراحل مختلف نقاشی ساختمان پرداخت. این اقدامات شامل تهیه تجهیزات محافظت شخصی و ایمنی، آماده سازی اتاق یا محل مورد نظر و نقاشی ساختمان می باشد. گاهی لازم است دیواری که از قبل نقاشی شده بوده، پاک شود و آن را برای رنگ مجدد آماده نمود.

جالب است بدانید که پمپ ها یا کمپرسورهای باد در این مرحله نیز بسیار پرکاربرد هستند. تجربه ثابت کرده پمپ باد با توجه به سرعت بالایی که دارد، از هر ابزار دیگری برای آماده سازی سطح دیوار مناسب تر است. ضمن اینکه در صورت نگهداری درست می توان بدون نیاز به تعمیر پمپ باد، بارها و بارها نقاشی ساختمان خود را انجام داده و جایگزین مناسبی برای لوازم ناکارآمد و دست و پاگیر نیز می باشد. قیمت مناسب یک پمپ باد کوچک با توجه به طول عمر مفیدی که دارد، بسیار مقرون به صرفه است.

نحوه استفاده از پمپ باد برای نقاشی ساختمان

پمپ باد برای نقاشی ساختمان

یکی از مشکلات استفاده از ابزار قدیمی نقاشی ساختمان مانند غلتک و چرتکه این است که رنگ روی دیوار را یک دست و زیبا نمی کنند. روی کار آمدن پمپ باد در صنعت ساختمان سازی این مشکل را حل کرده است. به علاوه سرعت پاشیدن رنگ توسط کمپرسور بسیار بالاتر از ابزار دستی نقاشی می باشد. مزیت مهم آن نیز مناسب بودن قیمت کمپرسور باد نسبت به کارایی آسان است. داشتن یک تفنگ اسپری، شلنگ هوا و پمپ باد برای نقاشی کل ساختمان کافی است. هم چنین استفاده از این تجهیزات نقاشی ساختمان نیازی به قدرت بدنی بالا ندارد و به راحتی قابل انجام است. فقط باید قسمت هایی که نمی خواهید رنگ شود با پارچه یا پلاستیک بپوشانید. مراحل کار با پمپ باد برای نقاشی ساختمان به شرح زیر می باشد:

  1. اتصال تفنگ اسپری به آداپتور انتهای شلنگ هوا و درگیر کردن دکمه قفل ماشه روی تفنگ با فشار دادن آن به جلو
  2. وصل کردن دو شاخه انتهای شلنگ هوا به سوکت رگولاتور روی کمپرسور
  3. روشن کردن پمپ باد برای ایجاد فشار مناسب
  4. ریختن رنگ داخل قوطی و پیچ کردن آن به پمپ

حالا پمپ شما آماده نقاشی است ولی باید تست اولیه برای میزان خروج رنگ و کیفیت آن انجام شود. این کار را می توانید روی یک کاغذ بزرگ انجام دهید و با اطمینان از کیفیت رنگ، به نقاشی دیوار اصلی بپردازید. برای اسپری رنگ توسط پمپ باد، حتما سر تفنگی آن را 20 الی 30 سانت با فاصله از دیوار نگه دارید.

اصول مهم رنگ کردن ساختمان

تجهیزات نقاشی ساختمان

اگر نقاشی خانه یا محل کار خود را اصولی و دقیق انجام دهید، سال ها می توانید از آن لذت ببرید و نیازی به تعویض مکرر ظاهر دیوارها نخواهید داشت. این اصول شامل تجهیزات اساسی مورد نیاز، آماده سازی های لازم و در نهایت نحوه صحیح نقاشی ساختمان می باشد.

تجهیزات مورد نیاز نقاشی ساختمان

بعضی از این لوازم جهت ایمنی چشم و یا جلوگیری از سقوط هنگام نقاشی دیوارهای بلندتر ضروری بوده و مانع ایجاد خطرات جانی می گردد. البته علت دیگر تهیه آن ها، محافظت از پاشیدن رنگ به قسمت های مختلف بدن می باشد. این لوازم شامل موارد زیر هستند:

  • لباس کار مناسب برای نقاشی ساختمان
  • عینک
  • ماسک
  • دستکش
  • روکش کفش

آماده سازی اتاق مورد نظر برای نقاشی

یکی از نکات کلیدی برای تمیز بودن رنگ ساختمان و جلوگیری از ریخت و پاش ناشی از آن، آماده کردن اتاق مورد نظر جهت پاشیدن رنگ است. برای این کار به ابزار نیز احتیاج خواهید داشت:

  • ورق های جاذب گرد و غبار
  • نوار نقاشی جهت پوشاندن گوشه ها و زوارهای دیوار
  • پارچه یا کاغذ برای پهن کردن کف اتاق
  • دستمال جهت تمیز کردن سطوح قبل از نقاشی یا پاک کردن رنگ پاشیده شده

ابزار لازم برای رنگ ساختمان

تجهیزات نقاشی ساختمان از گذشته تا به حال تغییرات زیادی داشته است. با این حال هنوز هم ابزار های قدیمی نقاشی ساختمان مانند غلتک، کاربرد خاص خود را دارند. شما می توانید از انواع چرتکه، میله های غلتان، اسپری رنگ، کمپرسور یا پمپ باد برای کشیدن یا پاشیدن رنگ روی سطوح مورد نظر استفاده کنید.

همراه داشتن یک نردبان با پایه های ثابت و ارتفاع قابل تنظیم، برای نقاشی ساختمان بسیار لازم و ضروری است زیرا دسترسی شما را به قسمت های مختلف دیوار آسان و ایمن می کند. همیشه کنار دست خود یک اسفنج و سطل آب قرار دهید تا امکان تمیز کردن رنگ های پاشیده شده بر سطوح مختلف فراهم گردد و لازم نباشد بعد از خشک شدن رنگ، پاک کردن آن را به سختی و با مواد شیمیایی مانند تینر انجام دهید.

جمع بندی، نقاش ساختمان خود باشید!

آشنایی با اصول نقاشی ساختمان و تجهیزات مورد نیاز آن به شما کمک می کند تا نقاشی دیوارهایتان را خودتان انجام دهید. ابزارهای جدید مانند پمپ باد و کمپرسور با ابعاد مختلف، کار شما را بسیار آسان کرده اند. مزیت استفاده از این لوازم، عملکرد آسان، سرعت و دوام بالا می باشد. در صورت استفاده از تجهیزات نقاشی ساختمان قدیمی هر چند وقت یک بار ملزم به خرید مجدد و تغییر آن ها خواهید بود. با شناخت مختصر رنگ ها، استفاده درست از ترکیب رنگی و رعایت اصول نقاشی ساختمان خودتان به یک نقاش ماهر تبدیل خواهید شد.

ارسال نظر: