کدخبر: 15243

انواع پرس هیدرولیک

 

در رابطه با پرس هیدرولیک چه می دانید؟ آیا از انواع پرس هیدرولیک شناخت دارید؟ در این مطلب میخواهیم انواع مختلف دستگاه پرس هیدرولیک را به همراه ویژگی های آن و بهترین تولید کننده آن در ایران تحت بررسی قرار دهیم.

با این وجود اگر به دنبال مطلبی در این زمینه هستید، تا بخش پایانی ما را همراهی کنید.

پرس هیدرولیک چیست؟

پرس هیدرولیکی دستگاهی نسبتا بزرگ است که در صنایع مختلف از آن به منظور پرس کردن و فرم دادن به مواد مختلفی همچون آلیاژهای فلزی و غیر فلزی استفاده می شود.

این دستگاه در زمینه های مختلفی به کار می رود و یکی از بخش های جدایی ناپذیر از صنایع کشور است که به کار بردن آن در هر نوع صنعتی بسیار رایج است.

دستگاه پرس هیدرولیک دارای یک صفحه در بخش پایینی خود است که ماده مورد نظر بر روی آن قرار داده می شود و اهرم با وارد کردن فشار بر روی آن باعث پرس شدن و یا فرم گرفتن ماده مد نظر می شود.

انواع پرس هیدرولیک و ویژگی های آنها:

دستگاه پرس به صورت کلی انواع مختلفی دارد که پرس هیدرولیک یکی از انواع آن است اما علاوه بر این مساله باشد اشاره کنیم که پرس هیدرولیک نیز به خودی خود دارای انواع مختلفی است و انواع آن را می توان از قبیل زیر شرح داد:

پرس لمینت:

پرس های هیدرولیکی که از نظر لمینت هستند متشکل از دو صفحه گرم و سرد کن هستند که با استفاده از این صفحه ها سرعت انجام کار افزایش پیدا می کند. پرس لمینت باعث می شود که پلیمرها بر روی کاغذ لمینت شوند؛ به همین دلیل از این نوع پرس به منظور تولید کارت ویزیت، کارت شناسایی، جلد کتاب و ... استفاده می شود.

پرس دستی اهرمی:

پرس های اهرمی دستی که در گروه هیدرولیکی قرار دارند بر روی بدنه خود یک دسته دارند که این دسته باید توسط اپراتور تحت فشار قرار بگیرد تا دستگاه پرس عمل کند و عملیات پرس انجام شود.

در واقع این نوع پرس از نوع اتوماتیک محسوب نمی شود و باید توسط اپراتور عملیات مربوط به آن انجام شود به همین دلیل به آن پرس دستی اهری می گویند.

پرس سی فریم:

پرس سی فریم از نظر ظاهری شبیه به حرف c در زبان انگلیسی است و علت نامگذاری آن نیز همین موضوع در نظر گرفته می شود. پرس سی فریم در مقایسه با انواع دیگر پرس هیدرولیکی فقط از یک برنامه پرس کاری برخوردار است و به واسطه این دستگاه اموری همچون: صاف کردن، رسم کردن و مونتاژ کردن قطعات انجام می شود زیرا بدنه این دستگاه که شبیه به c انگلیسی است باعث می شود تا انجام دادن عملیات و حرکت دادن قطعات بر روی دستگاه به راحتی انجام شود.

پرس مونتاژ:

پرس مونتاژ در مقایسه با دیگر انواع پرس هیدرولیک برخوردار از نیروی بیشتری برای پرس کردن قطعات است و فشار بسیار شدیدی را برای مونتاژ و نگهداشتن قطعات به کار می برد. از این جهت برای کار کردن با آن نهایت دقت را به خرج داد تا دچار حادثه نشد.

پرس پاور:

پرس پاور دارای نوع مختلف است که از آن در صنایع بزرگ کشور استفاده می شود. دو نوع این پرس عبارتند از: کلاچ چرخش کامل و چرخش منقطع. در دستگاه پرس پاور از نوع چرخش کامل فقط در صورتی میتوان عملیات پرس سازی  را موقف کرد که دستگاه یک دور کامل زده باشد در حالی که در دستگاه چرخش منقطع این امکان وجود دارد که دستگاه را در هر زمانی متوقف کرد.

در خصوص دستگاه پرس پاور نیز رعایت ایمنی بسیار ضروری است و نباید از آن غافل شد.

بهترین تولید کننده انواع پرس هیدرولیک در ایران:

تمامی انواع پرس هیدرولیک که در این بخش به آنها اشاره کردیم را می توانید از بهترین تولید کننده پرس هیدرولیک در ایران یعنی مجموعه ماشین سازی برادران صادقی تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید.

ماشین سازی برادران صادقی بیش از 50 سال است که در ایران فعالیت خود را در زمینه تولید ماشین آلات صنعتی آغاز کرده است و به عنوان بنیان گذار در این زمینه شناخته می شود که برای کسب اطلاعات بیشتر از این مجموعه، فعالیت های آن، تولیداتش و ... می توانید به وب سایت ماشین سازی صادقی مراجعه کنید.

ارسال نظر: