کدخبر: 1200

بهرام رادان در گفتگو با تسنیم: مردم بازیگر را باید به‌خاطر بازیگری‌اش دوست داشته باشند

بازیگر سینما گفت: قبلاً بازیگر باید فیلمی خوب یا نقش خوبی بازی می‌کرد تا وارد دل مردم می‌شد اما حالا اول وارد دل مردم می‌شود.

شب گذشته فریدون جیرانی و بهرام رادان به‌همراه برخی دیگر از عوامل فیلم «آشفتگی» به کاخ هنرمندان در جشنواره فیلم فجر آمدند تا همراه با دیگر هنرمندان و بخشی از اصحاب رسانه این فیلم را به‌تماشا بنشینند. فریدون جیرانی در این دیدار به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: «آشفتگی» در ادامه «خفگی» ساخته شده و شاید موقعیت‌ها و داستانش به‌مراتب کامل‌تر باشد. در شرایطی که در سینمای ایران، مضمون حرف اصلی را می‌زند و کمدی‌های مهم ما متأثر از فضای سیاسی و اجتماعی کشور هستند، ساختن فیلمی مثل «آشفتگی» خیلی سخت و پرریسک بود. اما تا زمان اکران عمومی درباره ابعاد دیگر این فیلم صحبت نخواهم کرد.

بهرام رادان هم «آشفتگی» را یک فیلم عجیب عنوان کرد: فریدون جیرانی در به‌تصویر کشیدن لحظات و شخصیت‌های کاملاً‌ متفاوت با جریان روزمره سینما بسیار شجاعت داشته است. «آشفتگی» حال غریبی دارد. وقتی امشب برای دومین بار فیلم را دیدم احساس کردم که این فیلم به‌واقع یک اثر درست است. خیلی خوشحالم که در این پروژه بودم. امیدوارم شما هم فیلم را دوست داشته باشید. بسیاری به من می‌گویند تیپ‌های مختلف در سینمای ایران به تو می‌آید، بازی کردی و درخشیدی، اما من هنوز از خودم راضی نیستم. من همیشه سعی کرده‌ام برای این مردم قدرشناس و دوست‌داشتنی، بهترین خدمتم در عرصه هنر را ارائه بدهم و تلاش می‌کنم همیشه این پختگی و بالندگی را مردم ببینند. در واقع می‌خواهم رادانی باشم که هرچه کاشته‌ام در این سال‌ها درو کنم.

بهرام رادان

وی در پاسخ به این سؤال که بعد از تجربه نمایش خانگی دوست ندارد به تلویزیون هم بیاید به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: مدیوم سریال تلویزیونی یا نمایش خانگی با سینما متفاوت است؛ چند بار پیشنهاد نمایش خانگی را قبول نکردم البته قصدم این نبوده که سریال بازی نکنم اما به‌دلایلی این اتفاق رخ نداده است، البته اگر یک کاری مثل سریال «رقص روی شیشه» که از مرحله ایده در جریان داستان بودم تا روزی که فیلمنامه کامل شد، در واقع به‌طور دقیق بدانم ماجرا از چه قرار است راحت‌تر می‌توانم به پیشنهاد سریال که به کنکاش بیشتری نیاز دارد فکر کنم. شاید یک پیشنهاد خوب که نکته جدیدی از من برای مخاطب نمایان کند، حضور سریالی‌ام پررنگ‌تر شود.

رادان درباره ارتباط بازیگران با مردم تصریح کرد: زمانی ارتباط بازیگران با مردم از طریق فیلم‌هایی بود که بازی می‌کردند و بعد از آن مجلات مطالبی درمورد آن‌ها می‌نوشتند اما امروز فضای مجازی یکی از پارامترهای سلبریتی بودن است، در واقع با مروری بر کارنامه کسانی که تعداد فالوورهایشان بالاست و مورد توجه هستند به این نتیجه می‌رسیم که نقش ماندگاری ندارند اما انگار قبلاً اول بازی می‌کردیم وارد دل مردم می‌شدیم و امروز اول وارد دل مردم می‌شوند، اما من هنوز همان رادان هستم که اگر بخواهم در خاطر مردم بمانم فیلم بد قبول نمی‌کنم.

او با اشاره به اینکه امروز چیزهایی دیگر غیر از بازیگر هم تعیین‌کننده‌اند، گفت: یک دوره‌ای می‌گفتند "فلان فیلم را ببینیم که فلان بازیگر بازی کرده"، اما امروز قصه، کارگردان و عوامل پشت دوربین مهمترند، البته همیشه مهم هستند اما شاید این اهمیت عمومی نشده بود، البته در عین حال برای یک عده‌ای از مردم هم هنوز بازیگر مهم است و اگر فیلمی می‌بینند شاید به‌خاطر بازی بازیگر مورد علاقه‌شان باشد، این هم یک اتفاق خوبی است؛ همه در راستای بالندگی و سرپا بودن سینمای ماست و این یک اتفاق خوشایند برای فرهنگ و هنر این مملکت است.

ارسال نظر: