کدخبر: 1158

لحظه به لحظه با انتخابات 1400؛ روز نخست ثبت‌نام پایان یافت

ثبت‌نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز رسماً با دستور وزیر کشور به مدت ۵ روز، در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران آغاز شد ، محمدحسن نامی و سعید محمد از شاخص ترین چهره هایی هستند که تاکنون ثبت نام کردند.

با آخرین خبر در جریان اخبار ثبت نام کاندیداهای انتخابات 1400 باشید

جمع‌بندی نخستین روز ثبت‌نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

وهاب عزیزی دبیرکل حزب جهادگران ایران، محمدحسن نامی وزیر ارتباطات دولت دهم، سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، حسین دهقان، وزیر پیشین دفاع و محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات شاخص‌ترین چهره‌ها در روز نخست بودند.

فومنی در انتخابات ثبت‌نام کرد

محمد زارع فومنی، دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با حضور در ستاد انتخابات داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

انتخابات ریاست جمهوری

دهقان آمد

حسین دهقان وزیر سابق دفاع، عصر امروز (سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت) برای ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور شد و در این انتخابات ثبت نام کرد.

انتخابات ریاست جمهوری

رئیسی می آید؟

تسنیم مدعی شد رئیسی جمع بندی خود برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری را نهایی کرده و به احتمالا بسیار زیاد در روزهای آتی، برای ثبت‌نام به وزارت کشور خواهد رفت.گفته می شود قرار است علی نیکزاد نائب رئیس مجلس، رئیس ستاد انتخاباتی او شود.

سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای ثبت نام انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد

انتخابات ریاست جمهوری

چهرهای ناآشنا اما عجیب در اولین روز ثبت نام ها

داوطلب کفن پوش انتخابات ریاست جمهوری

انتخابات ریاست جمهوری

زن موتورسواری که می‌خواهد رئیس جمهور ایران شود

انتخابات ریاست جمهوری

اختلاف بین دولت و شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان: ثبت نام کسانی که مدارک اعلام شده از سوی شورا را به همراه نداشته باشند اعتبار ندارد و به نماینده‌مان گفتیم تحویل نگیرد

وزارت کشور به مصوبه شورای نگهبان عمل نکرد!

مدارک مورد نظر وزارت کشور برای ثبت نام انتخابات ریاست جمهور که در جلوی ساختمان فاطمی نصب شده، فقط نشان دهنده لزوم به همراه داشتن مدارک هویتی است.

انتخابات ریاست جمهوری

چراغ ثبت نام انتخابات ۱۴۰۰ در ستاد انتخابات کشور توسط یک بانو روشن شد.

انتخابات ریاست جمهوری

در ادامه وهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. او قبلا با شعار «جهاد برای حل مشکلات مردم، جهاد برای قطع زنجیره فساد، ویژه خواری و رانت» برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده بود.

او پیش از این نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هم شده بود اما پس از گذشت چند روز در نامه‌ای خطاب به ستاد انتخابات وزارت کشور و شورای نگهبان از کاندیداتوری انصراف داد.

انتخابات ریاست جمهوری

پس از آن امیر سرتیپ محمدحسن نامی، وزیر ارتباطات احمدی نژاد با حضور در ستاد انتخابات کشور به عنوان کاندیدای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

نامی در دولت دهم به مدت حدود ۶ ماه به عنوان سرپرست و وزیر در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشغول به کار بود.

انتخابات ریاست جمهوری

نخستین روحانی هم برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کرد.

انتخابات ریاست جمهوری

تصویری از حاضران در سالن ستاد انتخابات کشور برای ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را مشاهده میکنید.

انتخابات ریاست جمهوری

گفتنی است؛ وزیر کشور خطاب به فرمانداران سراسر کشور، دستور شروع انتخابات ریاست جمهوری را از روز سه شنبه مورخ ۲۱-۲-۱۴۰۰ صادر کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی در بخشنامه ای خطاب به فرمانداران سراسر کشور اعلام کرد: در اجرای مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره های ذیل آنها ، دستور شروع انتخابات صادر می گردد، ضروری است نسبت به تشکیل هیات های اجرایی از روز سه شنبه مورخ ۲۱-۲-۱۴۰۰ حداکثر در مدت سه روز و انجام سایر برنامه های انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در مرکز شهرستان و بخش های تابعه، طبق برنامه زمان بندی ابلاغی و در مهلت های قانونی مقرر اقدام نموده و وصول این بخشنامه را مطابق فرم شماره ۲ به ستاد انتخابات کشور اعلام نمایید.

لازم به ذکر است که با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی انتخابات مورد نظر ستاد ملی مدیریت کرونا و بر اساس توافق سه جانبه ستاد انتخابات کشور و هیات های مرکزی نظارت موضوع نامه شماره ۱۹۴۳۲۲ مورخ ۳-۱۲-۹۹ انتخاب معتمدین هیات های اجرایی مطابق با مفاد نامه شماره ۲۰۴۸۳۱ مورخ ۱۶-۱۲-۹۹ انجام پذیرد.

ارسال نظر: