کدخبر: 1360

شکار پهپاد جاسوسی عربستان

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز صبح از ساقط کردن یک پهپاد جاسوسی متجاوزان بر فراز استان «الجوف» یمن خبر داد.

به نقل از المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز صبح از ساقط کردن یک پهپاد جاسوسی متجاوزان در استان الجوف خبر داد.

وی اعلام کرد: این پهپاد با موشک زمین به هوا بر فراز منطقه «المرازیق» در استان «الجوف» هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: آسمان کشور عرصه‌ای برای پرسه زنی و جولان دادن نیست.

سریع گفت: پدافند ما با یاری خداوند موفق به ساقط کردن پهپاد جاسوسی جنگی از نوع« CH4 » ساخت چین وابسته به ائتلاف سعودی بر فراز الجوف شد.

این در حالی است که شامگاه دیشب رسانه جنگی صنعا، صحنه‌هایی از لاشه پهپاد جاسوسی جنگی آمریکایی که چند روز قبل در «نجران» ساقط شده بود را به نمایش گذاشت.

این نوع پهپاد نمونه ارتقا یافته و قویتر پهپاد wing-loong1 است که قابلیت حمل 12 موشک و بمب لیزری تا وزن 480 کیلوگرم را دارد. این پهپاد قدرت پروازی تا 1500 کیلومتر را دارد و ارتفاع پروازی آن 9000 متر و سرعت آن 370 کیلومتر است.

ارتش یمن صحنه‌هایی از لاشه این پهپاد نظامی ائتلاف سعودی را منتشر کرد که در آن پهپاد جنگی در حال سوختن  و اجزای متلاشی شده آن به نمایش درآمد. همچنین یکی از بال‌های پهپاد مذکور که پس از سقوط و افتادن آن روی زمین با فاصله دورتری افتاده است، مشاهده می‌شود.

المسیره گزارش داد: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کردند که پهپادهای آمریکایی و مزدوران سازشکار آنها در منطقه همان گونه که این پهپاد سوخت، خواهند سوخت.

ارسال نظر: