کدخبر: 1390

مسئولیت کریم باقری در تیم ملی چیست؟

روز گذشته بود که سایت فدراسیون فوتبال اعلام کرد کریم باقری به کادر فنی تیم ملی اضافه شده است.​

این یکی از تصمیمات دوره مدیریت مهدی تاج بود اما در آن برهه از زمان فدراسیون فوتبال پیشنهاد کریم باقری را برای حضور در کادر فنی تیم ملی قبول نکرد. کریم باقری پیشنهاد داده بود همزمان در کادر فنی تیم ملی و پرسپولیس حضور داشته باشد با توجه به اینکه بازی های دو تیم با هم تداخل ندارد و هر گاه تمرین و بازی های تیم ملی برگزار می شود بازی های باشگاهی تعطیل خواهد شد؛ اما فدراسیون فوتبال پیشنهاد کریم باقری را رد کرد به این بهانه که بر اساس قوانین فدراسیون فوتبال مربی تیم ملی نمی تواند همزمان در تیم های باشگاهی فعالیت کند. 

اما اینبار فدراسیون فوتبال قبول کرده کریم باقری در کنار تیم ملی باشد و بعد از پایان بازی های تیم  ملی در بحرین دوباره به کادر فنی تیم پرسپولیس ملحق شود و این تیم را در هفته های پایانی لیگ برتر همراهی کند و در صورت امکان پنجمین قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرد. 

اما بعد از اعلام خبر سایت فدراسیون فوتبال مبنی بر حضور کریم باقری در کادر فنی تیم ملی در لابه لای صحبت های عزیزی خادم به این نکته بر خوردیم که کریم باقری قرار است در تیم ملی کار مدیریتی انجام دهد و این شائبه ایجاد شد که کریم باقری مدیر تیم ملی شده است. اما این چنین  نیست. کارهای اجرایی تیم ملی را مهدی خراطی انجام می دهد و مجتبی خورشیدی به عنوان مدیر تیم یا همان سرپرست روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست. سمت کریم باقری در تیم ملی مربی است. با این توضیح که کریم باقری قرار است بیشتر کارهای مدیریتی انجام دهد تا فنی و این همان نقشی است که کریم باقری در تیم پرسپولیس دارد. او هر گاه تیم وارد بحران می شود پا پیش می گذارد و سعی می کند تیم را از حاشیه دور کند که در فصل اخیر یکی دو بار هم مجبور شده به بچه ها شوک بدهد. بی تعارف کریم باقری چه در دوره برانکو و چه در دوره یحیی گل محمدی یکی از عوامل موثر در کم کردن حواشی بوده است.

مربی – مدیر؛ پوزیشین جدید کریم باقری در فوتبال ایران است. نقشی که هم برانکو از آن راضی بوده و هم یحیی گل محمدی و حالا فدراسیون فوتبال امیدوار است کریم باقری این نقش را هم در تیم ملی به خوبی ایفاء کند. به خصوص در بازی های مهم بحرین که تیم ملی باید رقبایش را یکی پس از دیگری شکست دهد تا راه صعود به جام جهانی 2022 را طی کند. مسابقاتی که با توجه به حضور بحرین و عراق ممکن است با مسائلی همراه باشد. 

قبلا و در زمان حضور جواد نکونام در تیم ملی او شخصا این موارد را زیرنظر داشت .

ارسال نظر: