کدخبر: 1689

مهدی قائدی با چه کسانی رقابت می کند؟

چهار بازیکن در تکاپو برای رسیدن به عنوان برترین پاسور لیگ بیستم هستند و رقابت جذابی میان آنها برقرار است.​

در حالی‌که ۶ هفته تا پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیستم باقیمانده، تقریبا می‌توان گفت که تکلیف آقای گل مشخص است و سجاد شهباززاده با ۱۷ گلی که به ثمر رسانده، حاشیه امنی برای خود ایجاد کرده است و بعید است که قاسمی‌نژاد و منشا ۱۰ گله بتوانند او را در صدر جدول گلزنان شکار کنند و از این حیث به نظر می‌رسد شهباززاده کفش طلای لیگ بیستم را از آن خود کند.

اما برخلاف رقابت در جدول گلزنان، در جدول برترین پاسورهای لیگ بیستم رقابت جذاب و تنگاتنگی میان چهار بازیکن در جریان است؛ سه تیم حاضر در کورس قهرمانی یعنی پرسپولیس، سپاهان و استقلال هر کدام یک نماینده دارند و دیگر رقیب آنها هم هافبک خلاق و بازیساز گل‌گهر سیرجان است.

اگر بخواهیم برحسب میزان بازی در ترکیب تیم حساب کنیم، کاپیتان دوم باتجربه پرسپولیس بهترین پاسور لیگ است، چرا که او در خط حمله پرستاره پرسپولیس فرصت زیادی برای بازی در لیگ امسال پیدا نکرده و همچنین مصدومیت هم مانعی برای دوری او از ترکیب بوده، در ۱۰۴۳ دقیقه حضور در ترکیب پرسپولیس توانسته ۵ پاس گل بدهد و میانگین ۲۰۸ را به ثبت برساند.

اما از حیث بیشترین پاس‌گل، مهدی قایدی ستاره استقلال در کنار سروش رفیعی هافبک بازیساز سپاهان برترین پاسورهای لیگ بیستم هستند و توانسته‌اند برای همبازیان خود ۶ بار موقعیت مسلم گلزنی خلق کنند تا این‌چنین رقابتی جذاب و نزدیک میان آنها برای رسیدن به عنوان برترین پاسور لیگ بیستم برقرار باشد. احمدرضا زنده‌روح هافبک تیم فوتبال گل‌گهر هم به مانند عالیشاه ۵ پاس گل داده، با این تفاوت که او نسبت به سه رقیب خود فرصت بازی بیشتری را در اختیار داشته است.

با این‌حال باید دید در پایان رقابت‌های لیگ بیستم سرانجام کدام بازیکن می‌تواند عنوان برترین پاسور لیگ بیستم را از آن خود کند، مهدی قایدی لیگ نوزدهم این عنوان را مشترکا با میلاد جهانی برای خود کرد و باید دید می‌تواند دبل کند و برای دومین فصل پیاپی عنوان برترین پاسور را به‌دست آورد یا خیر.

ارسال نظر: