کدخبر: 13706

کانبرا استرالیا

اینجا کانبرا؛ قلب استرالیا است

کانبرا (Canberra) که به پایتخت استرالیا مشهور است، بزرگ‌ترین شهر غیر بندری استرالیا است که از جنوب غرب با سیدنی و از شمال شرق با شهر ملبورن هم‌مرز است. بهتر است بدانید که قرارگرفتن کانبرا میان شهرهای پرآوازه ملبورن و سیدنی تصادفی نیست. این شهر در سال ۱۹۰۸ و باهدف برقراری مصالحه میان دو شهر سیدنی و ملبورن به‌عنوان پایتخت افتتاح شد.

کانبرا با جاذبه‌های طبیعی مانند دریاچه بورلی گریفین (Burley Griffin) و سواحل زیبا مکانی مناسب برای زندگی است. کانبرا از نام یک قوم بومی به نام نگامبری (Ngambri) گرفته‌شده است. بعدها بسیاری از اروپایی‌ها به این شهر مهاجرت و در کنار سواحل آن زندگی خود را آغاز کردند. حالا این شهر به خاطر داشتن فرصت‌های شغلی خوب و امنیت بالا، در رده بهترین شهرهای دنیا قرار دارد.

مزایای زندگی در کانبرا

  • از شر ترافیک در امان هستید

ترافیک در کانبرا مشکل‌ساز نیست. پیک ترافیک حتی یک ساعت هم طول نمی‌کشد. بهتراست بدانید که حتی در تایم اوج ترافیک هم شما می‌توانید در عرض کمتر از ۱ ساعت از این سر شهر به آن سر شهر بروید.

  • با یک تیر دو نشان بزنید

اگر به دنبال امکانات و رفاه زندگی در شهر هستید و از طرفی به دنبال آرامش و محیط آرام هستید، کانبرا استرالیا گزینه خوبی برای شما است. شما بازندگی در این شهر می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. یعنی هم به امکانات رفاهی و هم آرامش دسترسی داشته باشید.

معایب زندگی در کانبرا

  • اجاره مسکن بیداد می‌کند

هزینه‌های اجاره مسکن در کانبرا در سال‌های اخیر سر به فلک کشیده است. بهتر است بدانید که کانبرا پس از سیدنی و داروین سومین شهر گران برای اجاره مسکن است.

  • زمستان‌های سرد و طاقت‌فرسا

زمستان در کانبرا سرد و مه‌آلود است. دمای هوا بعضی‌اوقات به زیر صفر درجه هم می‌رسد. اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که طاقت سرما را ندارید بهتر است دور زندگی در این شهر را خط بکشید.

پرت استرالیا

6

موقعیت جغرافیایی شهر پرت؛ ایزوله‌ترین شهر جهان

پیش از اینکه بخواهیم جزئیات زندگی در پرت را بررسی کنیم، شاید بهتر باشد ابتدا در مورد خود شهر و موقعیت جغرافیایی آن بیشتر بدانیم.

پرت مرکز ایالت استرالیای غربی و چهارمین شهر بزرگ استرالیا است. این شهر در فاصله ۳٬۸۰۰ کیلومتری سیدنی مستقر استپرت در لبه‌ی اقیانوس هند قرار دارد، به همین خاطر یک مرکز تجارتی و گردشی مهم شمرده می‌شود،

بهتراست بدانید که احاطه کامل شهر پرت با طبیعت، باعث شده این شهر به ایزوله‌ترین شهر جهان معروفیت پیدا کرد.

تاریخچه شهر پرت استرالیا

شهر پرت استرالیا مثل دیگر شهرهای این کشور از هزاران سال پیش محل زندگی بومیان استرالیا بوده است. باستان شناسان تخمین می‌زنند که اولین بومیان استرالیایی تقریباً 40 هزار سال پیش وارد منطقه پرت استرالیا شده‌اند.

در این صورت تاریخ جدید پرت از زمان اکتشاف به دست انگلیسی‌ها شروع می‌شود. در روز 4 ژوئن سال 1829، اولین انگلیسی‌ها وارد نواحیه پرت شدند. به همین خاطر نیز اولین دوشنبه ژوئن هرسال در استرالیای غربی تعطیل رسمی است. انگلیسی‌ها با دیدن آفتاب داغ و ماسه سفید پرت، یاد اسکاتلند افتادند؛ پس این شهر نام خود را از مکانی به همین نام در اسکاتلند گرفته است.

جمعیت شهر پرت استرالیا

شهر پرت یکی از شهرهای بزرگ استرالیا به‌حساب می‌رود به صورتی که از جهت جمعیت چهارمین شهر پرجمعیت در استرالیا است. بر طبق آخرین سرشماری صورت گرفته، جمعیت شهر پرت استرالیا تقریباً دو میلیون نفر است.

شرایط زندگی در شهر پرت استرالیا

مطالبی که در این بخش می‌خواهیم بگوییم، شرایط زندگی در شهر پرت را پوشش می‌دهد. اگر دوست دارید درباره شرایط جوی، حمل‌ونقل، هزینه زندگی، اقتصاد، آموزش و بهداشت و درمان این ناحیه اطلاعات بسیاری به دست آورید در ادامه با ما باشید.

پرت چه آب‌وهوایی دارد؟

اگر شرایط آب‌وهوایی برای شما مهم است و در حقیقت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای شما برای زندگی دریکی از شهرهای استرالیا، آب‌وهوای آن شهر است، پس شک نکنید که پرت گزینه خوبی برای شماست.

شهر پرت آب‌وهوای خیلی مطبوع و معتدلی دارد. بالاترین دمای این شهر در تابستان ۳۰ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای آن در زمستان تقریباً ۱۴ درجه سانتی‌گراد است.

بهترین و معتدل‌ترین فصول در پرت، بهار و پاییز هستند، البته خیلی اوقات در مارچ و آوریل دمای هوا کمی بالا است. تابستان‌های این شهر گرم و خشک است، اما مجاورت شهر پرت با اقیانوس هند باعث شده نسیم‌هایی که از سمت دریا می‌وزد، هوا را کند.

ملبورن

7

9 نکته از دانستنی‌های ملبورن

پیش از اینکه تاریخچه و ویژگی‌های ملبورن را بررسی کنیم، با 9 نکته از دانستنی‌ها در مورد ملبورن آشنا می‌شویم:

  1. ملبورن مرکز ایالت ویکتوریا در استرالیا است.
  2. ملبورن در سال 1835 افتتاح‌شده است.
  3. در ابتدای استقلال استرالیا، ملبورن برای دوره‌ای پایتخت این کشور بوده است.
  4. جمعیت ملبورن تقریباً 5 میلیون نفر است.
  5. تقریباً 70 درصد جمعیت ایالت ویکتوریا در شهر ملبورن سکونت دارند.
  6. شهر ملبورن مرکز فرهنگی استرالیا به شمار می‌رود.
  7. تقریباً 40 درصد جمعیت ملبورن در خارج از استرالیا متولدشده‌اند.
  8. شبکه تراموای ملبورن ازنظر گستردگی در رتبه اول جهان ایستاده است.
  9. ملبورن دارای آب‌وهوای معتدل است اما تغییر آب‌وهوا در این شهر خیلی زود اتفاق می‌افتد.

جمعیت شهر ملبورن استرالیا

شهر ملبورن استرالیا دومین شهر پرجمعیت در استرالیا است. جمعیت این شهر در آخرین سرشماری انجام‌شده تقریباً 5 میلیون نفر است. این درصورتی‌که در سرشماری سال 1950 میلادی، جمعیت شهر ملبورن تنها یک‌میلیون و سیصد هزار نفر بوده است. این موضوع نشان از رشد شتابان شهر ملبورن در دهه‌های گذشته دارد.

در مورد بافت جمعیتی شهر ملبورن باید بگوییم که تقریباً 43.3 درصد از جمعیت ملبورن از نژاد انگلیسی، 28.2 درصد نژاد استرالیایی و 18.2 درصد از نژاد آسیایی (6.5 درصد چینی) هستند.

شهر ملبورن استرالیا مثل دیگر شهرهای این کشور چندان شهر مذهبی تلقی نمی‌شود. بر اساس این، 55.8 درصد از مردم شهر ملبورن مسیحی هستند (27.2 درصد کاتولیک، 22.7 درصد پروتستان و 5.8 درصد ارتدکس تقسیم می‌شوند) سایر گروه‌های مذهبی مهم، بوداییان 4 درصد، مسلمانان 3.2 درصد، هندو 2 درصد و یهودیان 1.1 درصد هستند. 23.5 درصد دیگر از ساکنان ملبورن هیچ مذهبی ندارند.

کلام پایانی

ملبورن یکی از بهترین شهرهای استرالیا و جهان برای زندگی است و عوامل بسیاری موجب شده است تا کیفیت زندگی در این شهر زیبا را بالا ببرد. از محیط فرهنگی ملبورن تا جاذبه‌های توریستی آن و ساکنین تحصیل‌کرده این شهر همه و همه این شهر را جزو شهرهای بی‌نظیر جهان قرار داده است.

اگر شما هم با خواندن این مقاله علاقه‌مند به دیدار از ملبورن و یا زندگی در این شهر شده‌اید، کافی است با ما ارتباط برقرار کنید تا شمارا در این عرصه راهنمایی کنیم. برای این منظور کافی است فرم ارزیابی موسسه اسمارت اپلای را پرکنید و مشاوران ما به سؤالات گوناگون شما در مورد زندگی در ملبورن پاسخ‌گویند.

کانبرا استرالیا

ارسال نظر: