کدخبر: 10037

فواید ازدواج بدون رضایت والدین

قبل از عنوان کردن نکاتی که به فواید ازدواج بدون رضایت والدین مربوط میشه. باید این مورد رو روشن کنیم که منظور از رضایت در اینجا رضایت قانونی نیست. بلکه رضایت حقیقی و قلبی والدین هست که میتونه تاثیراتی بر ازدواج داشته باشه.

در این مقاله آوای مشاور قصد داره این موضوع رو از جنبه های مختلف بررسی کنه. فواید و مضرات احتمالی رو عنوان کنه.

 

ازدواج بدون رضایت

تمام افراد در تصمیمی که برای ازدواج دارن ترجیح میدن که رضایت والدین در این موضوع باشه. حتی برای برخی هم این رضایت از اهمیت خیلی بالایی برخورداره به طوری که در تصمیم اونها برای ازدواج، نظر خانواده میتونه تاثیر گذار باشه. در موارد زیادی هم نارضایتی والدین رو علت طلاق و جدایی تشخیص دادن. به این معنی که نارضایتی والدین میتونه تاثیرات مستقیم و یا غیر مستقیم در پایداری رابطه ی عاطفی داشته باشه. هرچند موارد متعددی همچون نارضایتی و اختلالات جنسی، خیانت، مشکلات مالی، اعتیاد و سایر موارد مهم دیگری ممکن علت اصلی جدایی باشه.

به علت تعلق خاطر و وابستگی هایی که در جنبه های مختلف ممکن نسبت به والدین وجود داشته باشه. افراد دوست دارن که خانواده فردی که به عنوان همسر آینده انتخاب کرده  رو دوست داشته باشن و بپذیرنش. در حالت ایده آل، قطعا همه والدین شگفت انگیزی دارن که فرزندشون رو دوست داره و میخواد همسری مهربان، شاد و قابل احترام داشته باشه. با وجود چالش های مختلف سعی میکنن فرد جدید رو بپذیرن و با شرایط مختلف همراهی خودشون رو داشته باشن.

درحقیقت دنیای واقعی دنیای ایده آل نیست. خیلی از افراد ممکن رابطه ی خوبی با والدین خودشون نداشته باشن.

  • پدر شوهرم بی دلیل با ازدواج ما مخالف بود و در مراسم عروسی شرکت نکرد.

 

  • پدرم با وجود اینکه راضی شد و مدارک ازدواج رو امضا کرد. هیچوقت رابطه ی خوبی با همسرم نداشت و قلبا راضی نشد.

 

  • برادر و خواهرم بخاطر مخالفت هایی که دارن مانع جلب رضایت مادرم میشن، اما ما واقعا میخوایم ازدواج کنیم.

 

  • پدر و مادرم دلیل مخالفتشون رو نمیگن و میدونن منطقی نیست و نمیشه براش کاری کرد اما بازم قانع نمیشن.

 

فواید ازدواج بدون رضایت

شاید برای شما این سوال پیش بیاد که رفتار، موضوع و یا کاری که طبیعتا و ذاتا منفی هست میتونه فایده ای هم داشته باشه؟ در یک ازدواج بدون رضایت والدین میشه به زندگی سالم و موفقی رسید؟

بهتر که با این حقیقت مواجه بشیم که تنها افرادی که برای این تصمیم اهمیت زیادی دارن زن، شوهر و احساس اونهاست. میتونن در این مورد تصمیم نهایی رو بگیرن. دقیقا به دلیل آگاهی نسبت به این موضوع هست که ممکن برخی خانواده ها با وجود نداشتن رضایت قلبی به شکل رسمی موافقت خودشون رو اعلام کنن و اجازه ی ازدواج رو به فرزندانشون بدن.

این نکته رو در نظر داشته باشید. منظور این نیست که وقتی با مخالفت های والدین رو به رو شدید بدون تلاش هدفمند و درست تصمیمات خودتون رو اجرایی کنید. در نهایت بدون چالش با زندگی آرامش بخشی پیش برید.

با ابن موارد میتونید از فواید یک ازدواج بدون رضایت والدین بهره مند بشید

عجله نکنید

نیاز به فرصت و زمان برای رسیدن به شناخت دارید. اگر در طی این مدت زمان  تلاش های شما برای داشتن ازدواجی آگاهانه به والدین نشون داده بشه. ئر واقع ببینن چقدر میتونید زندگی موفق و شادی داشته باشید. علت های برخی مخالفت هایی که براساس ترس و نگرانی ها هست از بین میره.

تلاش هدفمند

تلاش برای رسیدن به شناختی هدفمند با همراهی مشاور متخصص داشته باشید. دلایل عدم رضایت والدین رو پیدا کنید. اگر مخالفت والدین به دلایل محافظه کارانه و ترس هایی که دارن باشه. احتمالاً بعد از ازدواج مدام به دنبال نشونه ها و خطاهایی در زندگی شما هستن تا مخالفت ها تایید بشن. دلایل مخالفت هارو به درستی بشنوید و با مشاور متخصص بررسی کنید.

تمام تلاش خودتون برای ایجاد رابطه ی عاطفی سالم و ازدواج موفق داشته باشید. وقتی هر یک از والدین حمایت می کنن خوبه. اگر هر دو خانواده مخالف ازدواج باشن،  وقتی بچه دار بشید یا با شریک زندگی خود اختلاف پیدا می کنید با آشفتگی و مبارزه زیادی روبرو خواهید شد. با داشتن سواد رابطه ی عاطفی یاد میگیرید خودتون مسائل رو حل کنید و اجازه ندید به این مراحل برسه.

بررسی واقع بینانه

بررسی کنید که آیا صرفاً از روی سرکشی بر خلاف خواسته‌های والدین عمل می‌کنید یا واقعاً اون شخص رو از روی آگاهی دوست دارید. می‌تونی زندگی با اون فرد رو تصور کنی؟ با تمام مشکلات و دغدغه های طبیعی که ممکن در هر رابطه ای وجود داشته باشه. ممکن در ظاهر موافق ازدواج باشید و برای این ازدواج تلاش کنید اما در ناخودآگاه دلیل اصلیتون برای این ازدواج سرکشی و لجبازی باشه. این مورد از جمله عوامل شکست در ازدواج هایی که با نارضایتی والدین هست به حساب میاد به طوری که مشکلات طلاق نیز برای افراد دوچندان خواهد شد.

کمک بگیر

در صورت ادامه پیدا کردن مخالفت ها حتما از مشاور متخصص برای همراهی و رفع مخالفت ها کمک بگیرید. در صورت نیاز با خانواده مراجعه داشته باشید تا بهتر شرایط رو مدیریت کنید.زمانی که به شناخت مناسبی از شریک عاطفی که برای ازدواج انتخاب کردید رسیدید و دوره های پیش از ازدواج رو گذروندید. درنهایت با آگاهی و سواد لازم برای رابطه، تصمیم رو اجرایی می کنید.

چطور رضایت والدین رو جلب کنیم

خوب گوش کن، خوب صحبت کن

در مورد این موضوع که چرا والدین شما شریک عاطفی که انتخاب کردید رو دوست نداره صریحا و بدون بحث و جنگ صحبت کنید. سعی کنید همدلی داشته باشید طوری که والدین احساس کنن بدون موضع و یا گارد خاصی، اینبار شنونده ی حرف هاش هستید. با آرامش و احترام اجازه می دید که اعتراضاتشون رو بیان کنن و میتونید از دیدگاه اون ها هم ماجرا رو ببینید. با اینکار علت رو به درستی پیدا می کنید.

در خیلی از مواقع ممکن مشخص بشه که اونها فرصتی برای شناخت واقعی شریک زندگی شما نداشتن. شاید مخالفت اونها بر اساس یک سوء تفاهم هست. اگر بتونید در این گفتگو به عمق مشکل برسید. راه حل هایی برای رفع این موضع و مخالفت ها پیدا می کنید.

یا برعکس، حتی در مواردی هم ممکن تصمیم بگیرید علت هارو به درستی ببینید و بررسی کنید. با مشورت هایی که از مشاور متخصص می گیرید آزمون خطاهایی انجام بدید تا بتونید واقعی بودن مخالفت ها رو دریابید و در شریک عاطفیتون پیداش کنید. در این مواقع میتونید تلاش ها و راه حل های متفاوتی برای رفع این مسائل داشته باشید. در نتیجه تصمیم بهتری رو برای زندگیتون بگیرید.

ممکن از حرف هایی که والدین به شما میزنن و نظراتی که دارن واقعا خوشتون نیاد اما برخی مخالفت ها واقعا باید بررسی بشن و جدی گرفته بشه. تا از تصمیم برای ازدواجی که بعدها پشیمانی و شکست هایی رو در پی خواهد داشت جلوگیری بشه.

 

به والدین برای شناخت شریک عاطفیتون کمک کنید

زمانی که والدین شما بتونن در ارتباط با شریک عاطفی شما قرار بگیرن. این ارتباطات و ایجاد صمیمیت به شناخت بیشتر منجر میشه که در نهایت بسیاری از پیش زمینه های ذهنی و یا سوئتفاهم ها و قضاوت های گذشته کم کم از بین میرن و جای خودش رو به یک شناخت واقعی میده.

فرصت هایی رو محیا کنید تا به این شناخت کمک کنید. جلسات مشاوره ای که خانوادگی برگزار میشه در رسیدن به این شناخت خیلی میتونه کمک کننده باشه.

 

کلام آخر

چرا وقتی میشه رضایت والدین از راه های درست و هدفمند داشت این کار رو نکنیم؟ فقط کافیه لحظه ای فکر کنیم که لازم موضوعات رو درست بررسی کنیم. با کمک متخصص این موضوع قدم به قدم پیش بریم تا بهترین تصمیم هارو داشته باشیم. علاوه بر اون شرایط طوری پیش نره که با وجود داشتن ازدواجی موفق از همراهی و حمایت والدین و خانواده محروم باشیم.

 

 

 

ارسال نظر: